Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 10:12

Bedankt :-).

Lola´s verhoging is over. Haar temp is eigenlijk behoorlijk gezakt, nu 37,2, wel kwam ze weer stijf uit de stal. Het is wel spannend deze temp . Ben namelijk als proef aan het kijken of ik de temperatuurdaling te pakken krijg die voorafgaat aan de bevalling, dus meet al een tijdje eens per dag de temp. En nu is die dus inderdaad ineens behoorlijk gedaald gezien het gemiddelde (altijd rond de 37,8). Maar moet zeggen dat ik maar enkele keren sochtends heb getemt en de meeste keren savonds, maar de tempen die ik van sochtends heb zijn dus rond de 37,8 . Ben zo benieuwd of ik de echte daling te pakken krijg.

Jespri

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:21

Oeh spannend!!
Ben benieuwd Manda!

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:46

Het blijft erg leuk om je topic te volgen, ik kijk ook iedere avond even op de webcam <3

Maar het mooiste is nog dat ik vanochtend de laptop even mee naar boven (bed) had genomen, en mijn man, die uit de nachtdienst kwam, direct riep; open dat topic van die pony met dat konijntje even :D Hij wilde perse de webcam zien, ondanks dat ik vertelde dat die overdag uit staat. Wat denk je: net 4 minuten te laat, de cam was net daarvoor uitgeschakeld. Hij baalde als een stekker :+

Dus Manda complimenten, je krijgt zelfs mijn man die normaal niet zoveel met paardebeesten heeft zo ver dat hij wil weten hoe het ervoor staat. +:)+

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:54

Lola mag blij zijn met zoon zorgzaam baasje!
Je doet het super!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 10:56

Soms heb ik hem wel tussendoor aan hoor :-). Maar meestal vanaf 19 uur, dan gaan ze ook naar binnen.

Vannacht sliepen ze weer zo lief, ik ben benieuwd of dat gezien is. Ik heb er in ieder geval wel een foto van.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:10

niet gezien dus kom maar snel met die foto
ik was al bang dat je er geen meer zou plaatsen en ze blijven zo leuk om naar te kijken

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:30

Hier nog een meelezer die even reageert.
Ik vind dat je het super doet, pluim +:)+

Verder vind ik het geweldig dat je dit met ons deelt en dat je een superbaasje bent.

Tot slot wil ik je nog een hart onder de riem steken voor wat betreft het omgaan met kwetsende cq emotionele opmerkingen. Ik weet uit ervaring dat het slijt. Probeer het van je af te laten glijden. Ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Ik heb er ook jaren over gedaan om zover te komen. Wij zijn nu zover dat we zeggen: als iemand iets vindt, moet ie dat maar naar de politie brengen!!!

Knuffel en medeleven van een moeder en eigenaar van 4 heerlijke ponies.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:41

gisteravond vond ik het wel ff eng hoor, was bang dat Lola Nijn zou pletten. Volgens mij had je dat zelf ook wel dat je daarom de stal binnen kwam en nijn ontzette.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 15:07

Nijn die red zich wel hoor, al schrok ik gisteravond ook wel eventjes toen ik nijn tussen muur en Lola zag liggen, maar ze lag er gewoon heerlijk comfortabel en was bijna boos dat ik haar had gestoord ;-).

Twee fototjes van hoe ik ze soms snachts op de cam zie.

Afbeelding

Afbeelding

Het halsteralarm heb ik nu thuis. Ik zal de slaapstand maar standaard invoeren :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:09

is jou cam eigenlijk ook online te zien

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:10

ah, die tweede wat lief <3

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:11

leuk om te zien, ze ligt heel rustig te slapen

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 15:13

StalNollie schreef:
is jou cam eigenlijk ook online te zien

[HK] Webcam van drachtige Lola en konijn

Ik heb een webcam en een gewone cam. Die gewone cam is handiger voor het waken want die is niet vertraagd en de webcam kan via de site nogal eens behoorlijke vertraging hebben.
Het is een beetje overdreven zo twee cam´s natuurlijk... maar de webcam heb ik eigenlijk puur voor anderen later nog aangemaakt. En heel makkelijk en simpel met een gewone goedkope webcam. Alleen is niet de hele stal in beeld, maar ik heb hem gericht op het plekje waar ze eigenlijk altijd ligt.

takoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:28

Okay, nog een nieuwe fan!!!
Van nu af aan ga ik dit topic ook in de gaten houden.
Veel geluk en plezier met de aanstaande geboorte van wat ongetwijfeld een beauty van een veulentje gaat worden.
Die kleine is nu al een celebrity.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:34

Anna, die foto's blijven leuk van die 2 hoor.
Slaapstand heb ik niet ingeschakeld op het halsteralarm. De verkoper raadde het af, maar ja, als Lola natuurlijk om de haverklap neer ligt.... ik moet zeggen dat ik tot nu 4 keer vals alarm had in die (ik denk?) 3 weken tijd dat ze het aanheeft. En 1 keer 's nachts dus dat piekt wel. Maar voor die paar keer denk ik dan, ik neem geen risico en wil erbij zijn. Natuurlijk wordt het verhaal anders als je elke nacht 2 of meer keren uit je bed moet voor een vals alarm. Eens even uittesten zou ik zeggen hoe Lola ermee is.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:43

Pfff ik ben zelfs bezorgd! Ha ha die cam is niet zo goed voor mij.. Zie ik ineens Lola weer nijn tussen muur en haarzelf klemmen.. Of ze staat erg onrustig en ik moet nodig naar bed.. Leuk die cam :+ :+ Haha!!

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de dalende temperatuur! Toi toi toi alvast!!

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:44

Haha wat een leuke foto. Hopen dat die snel komt !

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:43

Hai Anna,hoe is het nu??
Alarm in huis???

Hier dan eindelijk ons veulen van Blonde geboren,maar dat wist je al,...

dus van Blonde geen uier foto's meer te vergelijken :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 01:17

Vanavond temp 37,7. Dus keurig gemiddeld zoals altijd. Toch geen bevallingsdipje dus ;-)

Halsteralarm is binnen, ze heeft hem nu een uurtje om, ik was werken kom ik thuis ligt ze volledig plat maar dat ding is niet afgegaan... Bij het testen deed die het wel. Vreemd. Ik dacht misschien is ze niet omhoog gekomen met haar hoofd en ligt ze zo te slapen, dan gaat hij niet af. Hij reageerd pas als ze langer als 15 seconden plat ligt met haar hoofd en dan weer rechtop gaat zitten (zoals ze doen tijdens weeen). Maar volgens anderen deed ze dat ook.... dus hij is gewoon niet afgegaan.

Mogelijk is de ontvangst van de provider niet goed (net nieuw gekocht ervoor...), te zien aan knipperend blauw lampje maar moet de gebruiksaanwijzing nog even beter doorlezen. Ik kreeg een sms van de melder dat het 30% was, ik weet niet of dat voldoende is? Anders bel ik morgen even met robor voor informatie.

Uier is niet echt anders als de laatste foto.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 01:44

De slaapstand stond aan :D. Moet nog veel aan de instellingen wijzigen, dus komt wel goed denk ik.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 03:58

Net even op haar cam gekeken,ze lijkt wel wat onrustig?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 04:11

Las trouwens over het idee dat je overbezorgd bent....
Totale onzin,je bent gewoon een betrokken eigenaresse!(met ook nog eens wat vervelende ervaring).
Ik heb speciaal voor mijn minishetlanders een hyves,waar ik complete blogs en fotomateriaal neergooi.
Heel veel mensen vinden dat ontzettend leuk om te lezen en zien....maar krijg ook weleens rot reactie`s die nergens op slaan.
Ik ben trouwens zelf wel een overbezorgd type als het mijn paardjes aangaat.
Zelf loop ik bij wijze van spreken doodmakkelijk door met een dubbele longonsteking,maar als mn paardje kucht oweee :D
Daarbij vind ik overbezorgd helemaal niet zo erg....het is gewoon liefde en zuinig zijn op je paardje.
Leg een negatieve reactie gewoon naast je neer,en laat het bij de degene die de noodzaak voelt je dat te melden.
Ik heb inmiddels een rug die net zo breed is als die van mn shet,en daar glijd alles af :+

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 04:12

Ze ligt trouwens wel erg te draaikonten,en staat nu op..

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 04:17

Ze staat met haar neus tegen de muur in het hoekje,en ik ga ook mn bedje maar opzoeken ;)
Ze blijft stilletjes staan,dus is weer rustig.
Ben heel benieuwd wanneer het veulentje komt,en zal het zeker volgen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 12:52

Zo, na veel moeite toch het halsteralarm zo ingesteld gekregen als ik wil :D. Nu is het wachten op het eerste alarm. Vannacht niks gehad wat me verbaasde, ze ligt zo vaak gestrekt. Bleek de slaapstand er nog niet af te zijn, dus die heb ik er nu echt af omdat dat veiliger bleek en ben benieuwd of ik nu eens gebeld wordt. Ik heb hem dan wel getest maar hij is nog niet afgegaan als hij aan Lola zit ;).

Met Lola gaat het goed! Ze staat lekker buiten in het zonnetje en is rustig. Ze heeft net lekker gerolt en het verbaasde me dat ze nog heen en weer kon met die buik haha, ze rolde echt van links naar rechts, heel soepel nog ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu staat ze lekker te dutten in het zonnetje, en ik ga ook lekker een fietstocht maken met mijn dochtertje ;). Als het alarm af gaat moet ik heel hard fietsen :D

Afbeelding

Nog eentje met konijn erbij, en waar haar buikje goed op te zien is :-)

Afbeelding

De uier veranderd niet meer zo enorm, dus het zal zomaar toch eens een stuk langer kunnen duren als even gedacht. Ach ja, ergens eind april zal er wel een veulen zijn :P