Heaven (10 mnd.) krijgt überhip cadeau!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Heaven (10 mnd.) krijgt überhip cadeau!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:00

Moderatoropmerking:
VAnaf een paar foto's kan je niet zien hoe een paard/pony/veulen de rest van de dag spendeert. Op opfokadressen staan ze s'nachts ook op stal.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:16

Daar ga ik volledig in mee petraaken!

Heaven is een lust voor het oog! Lovers
Met haar hippe halstertje steelt ze de show! Cool

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:24

Mensen mensen mensen
waar maken jullie je druk om
Dit veulen staat de heledag op de wei en s,nachts op stal daar worden ze niet slechter van hoor.
je moet ook de kans hebben om hem 24 per dag buiten te hebben en een hele dag is ook goed.
Loop niet zo te zeuren zeg.
Je veulen ziet er super uit hoor.
Mijn merrie van 1,5 heb ook snacht,s op stal gestaan altijd en ze is nu 5 en is er niet slechter op geworden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:11

Waar ik me druk om maak? Dat een (jong) paard 17 uur per etmaal moet doorbrengen in afzondering. Tuurlijk is er niet overal zestig hectare land beschikbaar, maar er zit meer tussen ‘je paard op de poesta’ en solitaire huisvesting. Ik denk aan bijvoorbeeld: loopstallen, paddock, ander vormen van groepshuisvesting. Het minimale om in elk geval aan de sociale behoeften van het paard te voldoen zijn open top stallen. (het probleem van te weinig beweging blijft dan nog open)

Het is geen kwestie van mening opdringen, maar mensen er bewust van maken dat stallen met blinde tussenmuren of tralies echt niet kunnen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 17:13

Waar maak jij überhaupt uit op dat ze in die stal staat? Per puur toeval heeft zij een loopstal tot haar beschikking, maar ik poest haar in een apparte ruimte. Bovendien denk ik niet dat jij kunt zeggen dat je 6 hectare ruimte heb voor jou paarden, wat hier dus wél het geval is. Dus nogmaals, trek geen conclussies als je half niet weet hoe een verhaal in elkaar steekt.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:20

Ohnee he, blijven we doorgaan?

Arabesk, zou ik jou mogen vragen of jij een correcte beschrijving kunt geven van de plaats waar dit veulen 'gestald' staat? Met weiden, stallen, poetsplaats, alles erop en eraan? Want wat hier vanaf de foto te zien is, is namelijk hooguit een stukje van 3 bij 3 meter! En daarbij ga ik me dan zo ontzettend afvragen waar iemand zich over kan neerbuigen.. Denk je werkelijk, dat een veulen/pony/paard, no matter what, zo opgewekt eruit zou zien als hij niet goed verzorgd werd? Of in jouw ogen wat tekort zou komen? Sorry, maar ik denk het niet. Jody is wel degelijk iemand die zeer veel geeft om paarden, dan hebben we het nog niet eens specifiek over uberhaubt haar eigen veulen!
Als je namelijk niet kunt beschrijven hoe deze pony in het dagelijks leven 'er aan toe is', zoals ik het maar even grof zal omschrijven, heb jij in mijn ogen niet het recht hier een mening over te geven of conclucies te trekken voor je weet hoe het werkelijk eraan toe gaat. Zo maakte iemand op de vorige pagina ook al zo'n belachelijke opmerking dat dit beestje al 10 maanden op stal staat! Hoe komen ze er toch bij? Zou die 10 maanden misschien ook een leeftijd kunnen betekenen? Ik blijf het jammer vinden dat mensen van bokt elkaar altijd moeten volgen. Want als die ene reactie op de vorige pagina niet gemaakt was, durf ik er bijna gif op in te zetten dat dit topic nu nog altijd leuk en vloeiend verliep zonder de onnozele discussie die hier op dit moment gaande is..

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:29

EVEN MIJN MENING Knipoog

Mijn merrie staat ook 17 uur per dag op stal en is hoog drachtig. Straks zal het veulen ook maar van 9 tot 17 buiten staan. Ik vind namelijk dat een paard helemaal niet 24 uur per dag buiten hoeft te zijn om zich goed en fijn te voelen. Zolang hij of zij maar de verzorging en de nodige beweging zomers en swinters (van 9 tot 17 is dan heel normaal) en liefde krijgt die het nodig heeft om gezond te zijn. Een paard dat dag en nacht buiten staat kan er slechter bij staan dan een paard die 24 uur per dag op stal staat. Persoonlijk vind ik het nutteloze discussie waarmee je mensen kwets zonder enige reden. En natuurlijk mag je je mening geven maar wees vorzichtig met niet gegronde feiten. Vraag eerst iets voordat je iets roept zonder dat je iets van de situatie af weet.

Wat een mooi dametje en wat staat dat halstertje haar toch sjiek.
Heel veel succes met haar.

Groetjes Nicole

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 17:35

Bedankt voor alle meningen. Ben blij te horen dat er tenminste mensen zijn die er hetzelfde over denken als mij, of mij in mijn waarde laten over wat ik wel/niet doe met mijn pony.

Ik vind het prima hoe het gaat, ze wordt er echt niet slechter van om 's nachts op stal te staan. Van het zomer komt ze zeker tot 8 uur buiten, lekker toch! Zij is er blij mee, ik ben blij mijn pony vrolijk te zien, wat wil je nog meer? Ik hoef d'r nu echt niet in de blubber te hebben tot d'r knieën aan toe, onder de mok, klitten in d'r manen en zo schuw als wat!

Ik heb een heel ander standpunt als jou Arabesk. Waardeer dat en praat mij geen rotgevoel aan met dat bord voor je hoofd. Wees je er van bewust dat je mensen kunt kwetsen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:00

Je moet wel reeël blijven Arabesk: je weet niet in welke omstandigheden Heaven gehouden wordt dus hier moet je ook niet over oordelen. Dit kan je pas doen als je het met je eigen ogen gezien hebt en een kleine foto-impressie draagt hier niets aan bij.

Ik ben het met je eens dat een veulen niet tot nauwelijks op stal moet staan, maar jij bent niet degene die daarover bepaalt. Dat is de eigenaar van het paard en in dit geval is dat Muzefee. Het is prima dat jij haar advies geeft (ookal heb je niet genoeg research gedaan over Heaven's omstandigheden maar goed..) maar als zij hier niets mee wil doen dan moet je niet je mening doordrammen. Oke, fijn dat je je mening geeft en anderen wil helpen maar als zij hier niets mee wil doen is het gewoon over. Ik vind dat je je nogal onvolwassen gedraagt. Je hebt duidelijk een standpunt waar je erg aan vasthoudt, en hier is ook niets mis mee maar houd het wel fatsoenlijk: niet iedereen heeft er behoefte aan om dit standpunt over te nemen en dit moet je ook kunnen accepteren. Lachen

Ik wil je nou niet de les lezen, maar je moet er wel even bij stilstaan dat jouw mening niet per definitie goed is. Meningen zijn nou eenmaal niet ''juist of onjuist/goed of fout'': daarom noemen we het meningen en geen feiten. Er is dus ook geen reden om het aan anderen op te dringen aangezien jouw mening niet juist is. Iemand die de feiten niet in wil zien kan je wel op deze manier benaderen maar in dit geval werkt dat gewoon niet zo aangezien we het niet over feiten hebben. Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:02

heaven ziet er weer super uit!!!

nog keuringen in de planning voor dit jaar?

nou,ik ga mijn kleine meisjes ook even op stal zetten....staan al sinds 10 uur buiten .spreek je nog wel!!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:07

Muzefee schreef:
Veroordelen betekend nog altijd een oordeel uitspreken. Knipoog Dusjah, gek dat ik me veroordeelt voel. Rolleyes Het gaat tenslotte om mijn pony, die ik volgens jullie niet goed zou verzorgen.

Je verzorgt haar prima! Ze heeft alles wat jij maar kunt wensen.
......
Een beetje minder verzorgen zou nog beter zijn.

Helaas heb ik fouten gemaakt en mijn tweejarige een tijd op stal gehad vroeger, maar ik hoopte eigenlijk dat anderen die fouten niet meer zouden maken.. Een paard hoort tot minimaal zijn derde jaar de hele dag en nacht in de wei of in een vergelijkbare omgeving waar hij contact kan hebben met soortgenootjes en zich kan uitleven.

Ik heb mijn fouten goed gemaakt; mijn paard staat nu al jaren dag en nacht buiten. Wat doe jij met al deze meningen van anderen? Ik hoop dat het je positief aan het denken zet. Zoals JoviBan al zegt: het is aan jou wat je ermee doet, wij geven alleen onze mening.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:13

Edit: maar ik vind je halster wel erg mooi!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:28

e_horse schreef:
Muzefee schreef:
Veroordelen betekend nog altijd een oordeel uitspreken. Knipoog Dusjah, gek dat ik me veroordeelt voel. Rolleyes Het gaat tenslotte om mijn pony, die ik volgens jullie niet goed zou verzorgen.

Je verzorgt haar prima! Ze heeft alles wat jij maar kunt wensen.
......
Een beetje minder verzorgen zou nog beter zijn.

Helaas heb ik fouten gemaakt en mijn tweejarige een tijd op stal gehad vroeger, maar ik hoopte eigenlijk dat anderen die fouten niet meer zouden maken.. Een paard hoort tot minimaal zijn derde jaar de hele dag en nacht in de wei of in een vergelijkbare omgeving waar hij contact kan hebben met soortgenootjes en zich kan uitleven.

Ik heb mijn fouten goed gemaakt; mijn paard staat nu al jaren dag en nacht buiten. Wat doe jij met al deze meningen van anderen? Ik hoop dat het je positief aan het denken zet. Zoals JoviBan al zegt: het is aan jou wat je ermee doet, wij geven alleen onze mening.

Het is niet per definitie fout om je paard op stal te hebben in de winter. Als ze er maar een aantal uren per dag uit komen om lekker sociaal bezig te kunnen zijn en zich uit te leven.

Je moet het niet zo zwart wit zien.

Als je paard helemaal alleen in een schuur staat, zonder ook maar een soortgenoot om zich heen, dan heb je een probleem ja. Maar zolang ze er hele dagen uitkomen met andere paarden en er altijd paarden binnen "oogbereik" zijn, dan is er nog geen probleem.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:30

Pletje123 schreef:
Het is niet per definitie fout om je paard op stal te hebben in de winter. Als ze er maar een aantal uren per dag uit komen om lekker sociaal bezig te kunnen zijn en zich uit te leven.

Daar heb je helemaal gelijk in, een paard 's nachts op stal vind ik minder erg dan helemaal niet buiten.
Maar... hier gaat het om een veulen, vind je het dan ook nog zo?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:34

Dan vind ik het nog zo.

Niet overal in Nederland kunnen paarden in de winter op het land. Nogmaals; ik ken ook adressen waar de paarden, waaronder de jonge paarden, de gehele winter op stal staan. Soms zelfs nog op stand. Dat vind ik persoonlijk zwaar ongezond.

Het is zoals ik in mijn vorige post schreef: zolang ze er iedere dag een aantal uur uitkomen met wat soortgenoten dan is er op zich nog geen probleem. Ik ga er dan vanuit dat de dieren in de zomer wel hele dagen en nachten op het land lopen.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:45

oh dus een veulen moet tot 3 jaar op de wei staan omdat dat zo natuurlijk is en dan is het over met zijn leventje want dan moet hij zich opeens helemaal aanpassen aan de mens...sorry, blijf het krom vinden.
ben het ermee eens dat veulens lekker moeten kunnen spelen, socializen, buiten moeten komen iig een paar uur, tuurlijk! maar dat ze er slechter van worden als ze snachts binnen staan (en dan nog in een loopstal met soortgenoten) ik vind het pure onzin!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:01

die van mij staan met zijn 2en snachts op stal,gewoon bij elkaar in 1 ruime stal.
en overdag met nog een paard op de weide....

ik merk zelfs aan mijn merrie,s dat ze juist liever snachts op stal staan dan buiten in de winter...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:39

Het halster is inderdaad hip, niet helemaal mijn smaak maar hip is die zeker! Haha!

Over die idiote discussie hier.. Wat een oordelen over dingen die je niet eens kan zien vanaf een foto.
Ook mijn veulen staat overdag buiten en snachts binnen.. En dat is alleen maar goed in mijn ogen!
Nee hoor, zolang ze contact hebben met andere en regelmatig hun benen kunnen strekken en de boxen niet 1 bij 1 zijn.. Wat is dan het probleem..
In mijn ogen is er geen probleem en ik weet zeker dat Heaven heel goed verzorgt wordt

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:59

kannie schreef:
oh dus een veulen moet tot 3 jaar op de wei staan omdat dat zo natuurlijk is en dan is het over met zijn leventje want dan moet hij zich opeens helemaal aanpassen aan de mens...sorry, blijf het krom vinden.
ben het ermee eens dat veulens lekker moeten kunnen spelen, socializen, buiten moeten komen iig een paar uur, tuurlijk! maar dat ze er slechter van worden als ze snachts binnen staan (en dan nog in een loopstal met soortgenoten) ik vind het pure onzin!

Inderdaad Anne, moet je je voor stellen dat een paard van 3 jaar voor het eerst een stal ziet, die klimt tegen de muren omhoogl.

@ Muzefee: ik vind het jammer dat je topic zo verpest wordt door vooroordelen van anderen die jouw stallings situatie niet eens kennen zoals het is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:05

als dit paard in een loopstal staat dan is mijn commentaar niet op TS van toepassing. Maar uit de overige reacties blijkt wel dat er nog te veel mensen zijn die kennelijk geen probleem zien in het huisvesten van een (jong) paard meer dan de helft van het etmaal in een box met dichte zijwanden of tralies.

Verder een leuk halster trouwens Lachen, 'later als ie groot is' een bijpassend dekje denk? Haha!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:56

Arabesk schreef:
als dit paard in een loopstal staat dan is mijn commentaar niet op TS van toepassing.

Typisch zo'n geval van vooroordeel! Tip: misschien volgende keer niet zo snel oordelen?

Arabesk schreef:
Maar uit de overige reacties blijkt wel dat er nog te veel mensen zijn die kennelijk geen probleem zien in het huisvesten van een (jong) paard meer dan de helft van het etmaal in een box met dichte zijwanden of tralies.

Ik snap je probleem niet zo tegen tralies, kan aan mij liggen hoor maar de paarden van half Nederland staan in boxen met
tralies of dichte zijwanden.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:58

Citaat:
Verder een leuk halster trouwens Lachen , 'later als ie groot is' een bijpassend dekje denk? Knipoog

Hahahaha tuurlijk Arabesk. Als je opeens van alle kanten veroordeelt wordt op je eigen oordeling ga je maar aardig doen Rolleyes Túúrlijk. Sorry hoor maar dit vind ik echt te idioot voor woorden. Je begint eerst dingen rond te bezuigen en wil dat vervolgens niet lukken, dan ga je maar slijmen en opeens na een aantal berichten waaruit blijkt dat je het totaal niet eens bent met de leefmethode van haar veulen, ga je zeggen dat het halster leuk is. Ik heb als natural voor iedereen respect maar dit komt toch wel erg raar over...

Laten we hiermee stoppen, het is wel duidelijk wat we ervan vinden. Iedereen verdedigt zijn standpunt, niks mis mee maar doe dat dan niet hier Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:04

jesusmina Gestoord

Mijn paarden staan in buitenboxen met oho dichte tussenmuren Clown gelukkig maar, eerst was het open en tralie en dat was elke nacht verschrikkelijk ruzie, terwijl ze anders wel overeen komen. Mijn paarden zijn GELUKKIG dat ze 's nachts binnen mogen, ze gaan elke dag naar buiten, maar van harte is het niet bij strontweer Clown (jaja, ze denken zowaar dat ze van suiker zijn Nagelbijten / Gniffelen )
en ze zijn gelukkiger met dichte tussenmuren dan wanneer ze elkaar kunnen aanraken (zien kunnen ze elkaar nog steeds via de voorkant)
Ik snap niet hoe jullie het in jullie hoofd halen exact te weten wat het allerbeste is voor élk paard. Gestoord
Wij zijn immers ook al lang geen oermensen meer...moeten wij ook maar "back to nature" en in een pelsje rondrennen en in grotten wonen?
(en als ik denigrerend overkom, dan mag je dat ook zo opvatten, want zo is het ook bedoeld. wat je zaait zul je immers ook oogsten, dat geldt misschien in de eerste plaats wel voor RESPECT)

Muzefee: je meisje staat er prima bij OK dan! houden zo!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:16

Laatst bijgewerkt door Arabesk op 12-02-08 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:20

hahaha ik lach erom hihihhi