Miss Master Pagella ( Master Speaker X Democraat )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Miss Master Pagella ( Master Speaker X Democraat )

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:15

Katja schreef:
nati schreef:
Jezus miena, wat ben jij dom!
als je eerst even alles had gelezen voordat je zo'n reactie plaatst, het is waarschijnlijk een scheefligging in de baarmoeder dus de kans is groot dat het weer wat rechter groeit, en dat we gingen kijken was het alweer een stuk minder scheef!

en wat dan nog, als jij in ene een auto ongeluk krijgt en je mankeert dan wat, laten ze jou toch ook niet inslapen!
of een gehandicapt kind dat blijft leven.......
Beetje minder mag ook wel. Nors opkijken
En dieren moet je nooit met mensen vergelijken.

Why not wij zijn ook dieren aleen wij hebben de middelen gevonden om een gehandicapt persoon het zo gemakkelijk mogelijk te maken, een paard verschilt daar in, in geen opzicht

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:18

maargoed je kan ook eerst even beter lezen of even vragen, inplaats van zo'n crue opmerking te plaatsen als je al niet eens weet waardoor het komt/of het nog goed komt/of dat het nog operatief te verhelpen is.....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:20

najah waarom zou je een dier niet met een mens vergelijken
ik vind het juist een heel goed voorbeeld.

maar er staat bij dat ze geen last heeft van ademen etc.
en iets dat kan ademen .. kan leven..
en oke als het pijn zou hebben was het anders maar ze heeft geen pijn.

en mischien heeft ze amper in de gaten dat hij scheef staat.

ontoppic: maar wat een geweldig beestje, en die bles,, egt prachtig.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:36

Met hoeveel dierenartsen hebben wij gepraat? Hoeveel mensen hebben wij om een mening gevraagd? Vraag jullie dat eerst eens af met je AMEN?! Sorry, en ik vergelijk het wel met een mens, waarom zou je anders tegen een dier opkijken? Alleen omdat ie een scheve neus heb? Ik ben benieuwd hoe cru jij tegen mensen bent met een hazenlip, of mischien wel erger... Wij hebben dit beessie zelf gezien, en er zijn genoeg vervangende middelen. We zijn niet allemaal hard in de paardenwereld, waarschijnlijk zoals jullie. Het is het vrolijkste veulen dat jullie je kunnen voorstellen, jullie zien het op foto's.. Ik weet, wij vragen om een oordeel, maar wees gewoon on topic, en ga niet dingen zeggen waar je niets vanaf weet aub!! Dr kiezen staan al goed op elkaar, en ze eet en drinkt goed.. Ook zonder moeder, ze is dr moeder liever kwijt gescholden dat dat ze bij haar is. Jullie kennen dit veulen niet eens.. met jullie in laten slapen.. Tot op het moment dat jij een scheve neus krijgt, dan piepen jullie wel anders!!! Boos! Hamer
Laatst bijgewerkt door Ambiiee op 28-10-07 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:38

Mossel schreef:
Katja schreef:
En dieren moet je nooit met mensen vergelijken.

Why not wij zijn ook dieren aleen wij hebben de middelen gevonden om een gehandicapt persoon het zo gemakkelijk mogelijk te maken, een paard verschilt daar in, in geen opzicht
Het grote verschil tussen dieren en mensen in dit geval is dat wij over onze toekomst nadenken en een dier alleen met het heden bezig is.

Maar ik zeg absoluut niet dat ik het slecht vind dat deze merrie een kans krijgt en ik hoop dat het allemaal heel erg goed gaat.
Laatst bijgewerkt door Katja op 28-10-07 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:39

Dat hopen wij dus ook, en wij hebben daar vertrouwen in.. Ik vind deze reacties gewoon heel cru Boos!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 07:48

Kom op zeg, ik zet mijzelf en mijn medemens nog altijd boven een dier, Ik hou veel van paarden, maar wel op een realistische manier.
Ik hoop dan ook echt, dat alles goed komt, en dat ze een oude gezonde dame mag worden zonder problemen.
Ook vind ik dat je je eigen mening moet kunnen geven, zonder een rel hier te veroorzaken.
Maar dat kan schijnbaar niet, ik kan echt niet zeggen,ooooooooohh...wat mooi, en verstandig.
Nee, ik geef mijn mening, en tadaaa, 'scheldwoorden' over en weer.

Meid ,ik hoop echt dat het goed komt, tuurlijk,
hpelijk hou je ons geupdate met foto's.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:58

liannes schreef:
Kom op zeg, ik zet mijzelf en mijn medemens nog altijd boven een dier, Ik hou veel van paarden, maar wel op een realistische manier.
Ik hoop dan ook echt, dat alles goed komt, en dat ze een oude gezonde dame mag worden zonder problemen.
Ook vind ik dat je je eigen mening moet kunnen geven, zonder een rel hier te veroorzaken.
Maar dat kan schijnbaar niet, ik kan echt niet zeggen,ooooooooohh...wat mooi, en verstandig.

Tuurlijk mag je je mening geven....maar niet als je niet weet van hoe/of wat.......!!!!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:21

Heerlijk beestje, prachtige gangen zo te zien...........Maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig. Wat is de prognose van de dierenarts? Is er en verwachting? Of is het al zeker dat er geopereerd gaat worden? Hetlijkt of er geen haar op de neus groeit, dit lijkt me niet prettig, komt het door het drinken bij mams of is er met de huid ook iets aan de hand?

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:16

De prognose van de DA van hun is dat het nu niet operatief goed te maken is. Het is nu nog jong en flexibel kraakbeen, wat nog een kant op kan. Daarom hebben hun haar niet inlaten slapen, en zochten een leuk baasje voor haar.

Er is dus een kans dat de neus rechtgroeit. Of rechter groeit.

Ze heeft wel haar op dr neus hoor! Haha. Beetje rare foto, maar er zit wel haar.

Bedankt voor je reactie!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:20

liannes schreef:

Ja maar je snapt mijn punt niet. Een levend wezen is een levend wezen.. Ik vind jullie reactie nogal cru, met in laten slapen en weet ik het allemaal. Ze is verder 100% gezond, en er zijn genoeg andere vervangende middelen voor haar. Wij zien het positief, en gelukkig 80% van de mensen die hier een berichie heeft geplaatst ook.

Hoop dat je snapt dat ik zo uit de bocht vlieg!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:26

ik kan sommige reacries best begrijpen, toen ik de foto van hoofdje zag schrok ik ook.
Ik weet ook niet wat ik gedaan had in zo`n geval, als mijn veulen was.

Ik hoop echt dat beestje er later geen last van krijgt, en zowel, kunnen jullie dan een beslissing maken??

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:32

Iedereen zal geschrokken zijn van de foto's.. Dat zal iedereen wel! Zelfs wij! Voor mensen die een sportpaard willen is zoon veulen wat anders voor de recreatie ruiter. Iedereen verdient een kans.. Waarom Pagella dan niet?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:39

dat weet ik, ik heb zelf ook wat opknappertjes (gehad)
maar wat als paardje er wel last van gaat krijgen? hoop natuurlijk van niet, maar kan altijd gebeuren

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:42

Ja maar denk er bij na dat zij 3 maanden jong is.. Haar kiezen nu goed staan, en alles kan eten wat ze wilt? behalve kort gras dan.. maar dat is te vervangen door hooi, of kuilgras. Ik vind het zo jammer dat mensen het in een keer negatief zien, zonder zich er wat voor te hebben afgevraagd!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:44

niet iedereen ziet het negatief, maar is gewoon risico en veel werk bij zo`n afwijking

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:44

Oh ja, en natuurlijk met regelmatige tandarts controle!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:46

Ja maar het kan wel zeer doen.. Die reacties " die hadden ze moeten laten inslapen ". Wij snappen dat het een risico is.. Dat weten we best, maar waar zijn zulke reacties dan voor nodig?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:14

Ik heb met nati al ge'bm't .
En zij weet hoe en wat ik heb gezegt.
Dus niet om jullie aan te vallen, maar om realistisch te blijven, en dat inslapen, dat is voor mij voor de fokker bedoeld.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:27

waarom met nati en niet met mij? Miss_M_P en ik zijn de eigenaren ervan.. Wij hebben met genoeg veeartsen gepraat liannes.. "Always look on the bright sight of life".. Maar dat vergeten sommige mensen.

Miss_M_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 18:33

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW wat zijn dit voor reacties, kijk dat je het er niet mee eens bent ok... maar om het zo hard te zeggen???

Het veulentje is vrolijk loop alsof er niks aan de hand is.
Wat is dan het probleem, en die reactie voor die fokker dat slaat nergens op, omdat jij misschien een sportpaard heb die helemaal super is? kijken wat jij zou doen als jouw paardje nu nog een trap zou krijgen en dat is niet meer recht te krijgen?? zou je dan ook zeggen uhwl je bent lelijk jouw hoef ik niet meer?
dan ga jij er ook zorg voor dragen.

Je hebt iets met een dier of je hebt het niet.
en dan dat laatste bedoel ik dan, voor de mensen die hun paardje tot het uiterste drijven en de hemel in prijzen en dan als er wat gebeurt meteen maar weg doen en een nieuw paardje om weer de hemel in te prijzen kom op hoor.

Wij hebben deze keuze gemaakt, en jullie blijven hiervan op de hoogte!
En nu weet je wie het is, en als je dan toch blijft kijken dan intresseert het van binnen toch meer dan dat je uitlaat
Haha!

Thnx voor de reactie's en kap aub met zulke harde negatiefe reactie's, daar wordt het topic niet beter op:)

Groeten

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:45

liannes schreef:

zo, even mijzelf gecoute, dan snap je dat ik je niet aanval.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:51

voor mij was het duidelijk hoor liannes maargoed, ik zie dat ik er verder ook niks mee temaken hebt.....je had me beter niet kunnen pben volgens mij....

Miss_M_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 18:57

voor mij was het ook duidelijk maar 1 ding is mijn niet duidelijk liannes, ik en Ambie zijn in feite de hoofdeigenaren, daarom zijn de plaatjes etc. erop gezet door ons.
En je pb't Nati??? wat is de link daar tussen.

Nati heeft er natuurlijk ook mee te maken met Pagella, Ambie en mij, want zij was ook mee met ons met de foto's maken etc:) dus weet niet of dat je link daarvoor is..

ma goed voor mij was dat laatste ook wel duidelijk hoor;) en de foto's blijven ge-update als ze er zijn.

Groetjes

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:01

Liannes dacht dat nati gewoon eigenaar was.. das een beetje verkeerd gezien in haar ogen maar daar hebben wij het al over gehad.