Bedankt voor alle reacties
leuk om te lezen wie er allemaal mee kijken.
Qua handen vol hebben, dat denk ik ook wel. Wel op een totaal andere manier dan Vu'tje. Vu is in de basis veel nuchterder en houdt van gezelligheid, maar is wat theatraal/zeer expressief aangelegd. Dus daar is veel van het handen vol hebben gebaseerd op grapjes en boevenstreken. Maar zolang je geen veearts bent is ze eigenlijk best makkelijk.
Nim is wat meer Kirs, beetje terughoudend en wat onafhankelijker ingesteld. Dus juist wat introvert. Ik verwacht dat zij wat voorzichtiger met zichzelf is (waar Vu al kletsend in 7 sloten tegelijk kan lopen), maar dat je bij haar wat meer moet investeren in waarde opbouwen in je band met haar. Kirs is ook zo, die weet goed dat ze haar eigen boontjes kan doppen dus dan moet je als mens wel even laten zien dat je wat toe kan voegen in de samenwerking. Anders gaat ze het wel lekker alleen doen
.
Helemaal prima, want met Kirs kan ik lezen en schrijven. Dus zo'n karaktertje ligt me wel. En dat Vu en Relpda dan heel anders in elkaar zitten is ook fijn, want dan blijf je een beetje gevarieerd bezig.
Haha ja Nim kan ook mooi de vrijheidsdressuur demo's van Kirs overnemen als die schoudertjes zo flexibel blijven.
Iets lichtbruine ogen kan inderdaad ook, maar donker doorkleuren kan natuurlijk ook nog. Ik zie beiden bij 1x crème. Wel weet ik dat het echte lichte bruin/gelige weer een ander gen is, dus die echte tijgerogen zullen het wel niet worden. Daar zijn de ouders beiden niet op getest, maar verwacht ik niet dat ze dat dragen.
Ik weet nog niet of ze mee gaat naar de keuring eigenlijk
Vu staat bij het NAS ingeschreven, dat is allemaal wat laagdrempeliger dan het NRPS waar ik Nim heb geregistreerd. Nim is sowieso een register A ipv hulpboek vanwege de ontbrekende afstamming aan de kant van Kirs. En gemiddeld lopen daar iets andere pony's dan onze eigenwijze kruising. Mijn vriendin die het vervoer doet heeft wel gezegd dat ik naar de keuring moet met een hele mooie, dus wie weet gaan we toch wel. Maar ik moet het even zien.
Vandaag even weinig tijd voor een fotospam, mijn ouders zijn op vakantie als ik jarig ben dus we hadden even een vervroegde verjaardag ingepland. En Nim kon heerlijk op de wei lopen dus dat liep wel los. Wel zijn we uiteraard even wezen kijken met de familie, Nim heeft heel fijn even met iedereen kunnen snuffelen zolang ze 1 voor 1 op de knieën op audiëntie kwamen

Super blij dat het zo ging, kan ze toch mooi een beetje aan al dat mensenvolk wennen.
Verder had ik nog twee chique foto's van gisteren, toen ze even op de paddock stonden tussen de buien door.

Het is wel aan Kirs af te lezen, die is de dagen alweer aan het aftellen tot ze haar kind kan dumpen. De favoriet status is ook een beetje aan het verwateren, vandaag werd Nim erg onceremonieel weg gestampt toen ze dacht dat ze naar de voerbak van Kirs kon kijken.
Naar de kudde wordt ze wel al iets milder (als in, ze sloopt geen hekwerk meer om paarden in elkaar te rammen voor het kijken naar Nim), maar nog niet zo mild dat ik er nu al eentje bij wil gooien. Het is wel duidelijk dat ze naar Vu al toleranter is dan naar de rest, dus tegen de tijd dat we er eentje bij zetten is het nog even goed kijken wie we erbij gaan zetten als oppas. Ik denk dat ze Vu het beste erbij tolereert, maar of Vu nu echt oppasmateriaal is betwijfel ik sterk (nog naast dat die eigenlijk niet mee moet eten met een lacterende merrie). Maar dat moeten we gewoon over een week of twee weken is gaan bekijken.
Met Vu hebben we Pas erbij gezet toen ze 3,5 week oud was, maar het hangt maar net van de situatie af of zoiets nu hetzelfde of een ander tijdpad heeft.