Jaquelientje's, Mirre Maxima v.h. bont juweeltje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happy1oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 14:51

dewilderoos schreef:
Wat een lekker meisje is het toch die kleine Mirre!
Ze ziet er echt lekker uit, beentjes lijken ook erg goed te gaan zeg. Alle moeite wordt beloont lijkt het.
Kijk uit naar je volgende post.

<3 dank je lief <3

Happy1oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 13:08

AUW, GESCHROKKEN EN GETROOST, Mirre verteld;

Daar ben ik weer. Jullie weten dat ik had verteld dat mijn volgende avontuur over wandelen aan halstertouw ofzo zou gaan.

WAS HET MAAR WAAR...snif, auw nee mijn verhaal gaat over iets anders. %)
Kijk maar eens hoe verdrietig ik ben op de eerste foto, -O- ik ga van schrik bijna bij mijn vrouwtje op schoot zitten.

Vandaag kwam mijn vrouwtje een beetje zenuwachtig Y;( (ik voelde dat heus wel hoor ook al deed ze haar best dat te verbergen) met een vreemde meneer en mevrouw naar mij toe.
Mijn eerste instinct was snel wegrennen, maar ja ik vertrouw mijn lieve vrouwtje dus ik liet mij gewillig aan mijn halstertje pakken.
Toch was er iets niet in de haak, ik voelde dat er iets naars ging gebeuren. :=
Die vreemde man kwam ook ongevraagd aan mijn nekje en haalde met scheermesje haartjes weg.
Mijn angst werd nog groter toen hij met een watje stinkend spul op mijn nekje smeerde. :r
Ik liep achteruit maar vrouwtje had mij stevig tegen stalmuurtje staan en nog voor ik het wist AUWWW...een harde prik en ik schrok zo hard dat ik steigerde. _-:(
Mijn vrouwtje probeerde mij te troosten en ik hoorde haar beetje nerveus :oo (haar stem bibberde volgens mij ook van schrik hoor) vragen aan die man.
Is het nu klaar? Ja hoor zei die man, dat was alles. :list: en schreef iets op een papier, voor stamboek of zoiets. :PB
Dat was alles, dat was alles??? Ik zal jou eens zo hard prikken. -:(-
Vrouwtje liet mij los en ik rende keihard naar mama om te drinken zodat ik kalmeerde. ^) ^)

Vrouwtje was met die vreemde mensen aan praten, ik hoorde die man, keur..uh...keurman..uh nee dat was het niet...o ja keurmeester, met zware stem zeggen; " dat is een best veulen mw. prachtig getekend, mooi bespierd kontje. +:)+
Volgend jaar zeker eens mee op de keuring komen. :)F
Vrouwtje voelde ineens niet meer nerveus maar blij ofzo, ze noemde het zelf "trots" <3

De nare mensen gingen weg, en vrouwtje maakte van het zandpad (track noemt ze dat...pfff spreek gewoon van zandpad, dat versta ik beter) een luilekkertrack. Y)(^)
Ze zette in alle hoeken een grote ton met hooi en brokjes en allemaal groene takken van de knotwilg in het pad. Mama en ik zijn gek op groene wilgentakjes. :wow:

Dus ondanks dat ik zo geschrokken was, heeft vrouwtje mij goed getroost, en is mijn eerste nare avontuur blij afgelopen.

Bye ik ga nu lekker snoepen :P en ravotten in het zandpad.

Dikke knuffel Mirre :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:25

En nu is ze een officiële shetlander <3 <3

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:23

Arme Mirre -O- Is ze al over de schok heen?
Ben benieuwd hoe het met haar gaat! De mijne doen het goed. Maar de mijne zijn nog geen officiële shetlanders ... ze hebben nog geen chip. :')

Happy1oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 21:01

amaniblauw schreef:
Arme Mirre -O- Is ze al over de schok heen?
Ben benieuwd hoe het met haar gaat! De mijne doen het goed. Maar de mijne zijn nog geen officiële shetlanders ... ze hebben nog geen chip. :')

Binnenkort verhaaltjes over het werken met halstertouw, leuk vond ze het niet in het begin _-:(
Ze maakt het perfect...ze wordt heel snel groot sinds ze mee eet met mama.
Heb jij ook stamboek shetjes Amaniblauw?

Hier ff een foto van haar dagelijkse gekke 5 minuten _O-

Afbeelding

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:44

Leuk hè die gekke vijf minuten. <3 Leuke verhaaltjes schrijf je! Ik ben benieuwd naar de halstertouw ervaringen.
Ik zou eens kijken of ik een filmpje geplaatst krijg van mijn veulens in mijn topic.
Ik heb trouwens ook stamboek shetten we gaan in september naar de keuring. Ga jij ook dit jaar?

Happy1oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 23:11

amaniblauw schreef:
Leuk hè die gekke vijf minuten. <3 Leuke verhaaltjes schrijf je! Ik ben benieuwd naar de halstertouw ervaringen.
Ik zou eens kijken of ik een filmpje geplaatst krijg van mijn veulens in mijn topic.
Ik heb trouwens ook stamboek shetten we gaan in september naar de keuring. Ga jij ook dit jaar?

Ik denk volgend jaar, ik heb dat nog nooit gedaan en zou niet weten hoe ik het aan moet pakken.
Jouw tips en ervaringen zijn welkom.
Hoe heet jouw topic ook weer, dan kan ik verder volgen.
Keuring lijkt me wel leuk trouwens <3

Happy1oor

Re: Jaquelientje's, Mirre Maxima v.h. bont juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 20:39

Kleine meisjes worden groot <3 Afbeelding

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:52

Wat wordt ze stevig! <3
Ze groeien als kool dat eerste jaar.
Mijn topic heet; 2 nsps veulens geboren.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:24

Prachtige pony's! <3

Happy1oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 18:51

Linde99 schreef:
Prachtige pony's! <3

Dankjewel <3
Afbeelding
Wat Mirre nog mooier maakt zijn haar bewegingen. Superdraf en galop en ze kan nu al vrij springen als volleerd springpaard.
Wordt superpony voor een ambitieus ruitertje later. Ik verwacht dat stokmaat rond 1.10 uit gaat komen.
Als ik later iemand zoek voor haar dan ga ik voor wedstrijdruitertje, lijkt me super om zo een mini team te zien "groeien" *\o/*

Na mijn vakantie volgt weer mooi Mirre verhaaltje over haar belevenissen als eigenwijs veulentje *D

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:35

<3

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:45

Wat een mopje!

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:56

Aawh wat super schattig, echt een dotje!

AlinaSmit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:14

Arme Mirre. Hoop dat ze zich weer wat beter voelt. Wel fijn dat ze is goed gekeurd als officiële shetlander. Ben benieuwd hoe het gaat met de halstouw. Ik vind het trouwens ook heel mooi dat je zo betrokken was bij de geboorte :).

Happy1oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 13:10

Let op beste volgers, volgende week nieuwe avonturen van onze Mirre <3

Happy1oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 22:10

Hier is ie dan...het halstertouw avontuur. Mirre spreekt:

Zo, er is weer heel veel gebeurd sinds ik met jullie gepraat heb.
Wat veel indruk op mij maakte was dat op een ochtend mijn vrouwtje twee vreemde mensen meebracht.
Ze wilden mij graag aaien maar na even snuffelen kroop ik lekker achter mijn vertrouwde vrouwtje weg.
S'middags kon ik echter mijn vrouwtje nergens meer vinden, zelfs als ik hard riep kwam ze niet. |(
Nee dan kwamen de vreemde mensen, ze brachten mij en mijn mama wat lekkers en onze voerbakken. _/-\o_
Dus merkte ik dat ik ze best beetje kon vertrouwen. Dat moest ook wel want een hele week zag ik mijn vrouwtje nergens
De vreemde mensen (mijn vrouwtje noemde ze geloof ik oppassers) zag ik elke dag.
En ineens...op een avond, hoorde ik een vertrouwde stem..jaaaa het vrouwtje Mirre Mirre roepen.
Ik was zo blij dat ik heel hard en luidruchtig hinnikte en hard naar haar toe rende. ~~}>
Ik wilde met mijn hele lijfje op haar schoot klimmen en kroelen, zo blij was ik. :+:

In de dagen daarna was ik veel aan spelen met haar, ze deed heel vaak mijn mooie nieuwe roze halstertje (gekregen van de vreemde oppasmensen) aan en af.
Op deze zonnige namiddag, deed ze ineens een knip onderaan mijn halstertje met touw eraan.
Dat vond ik maar raar en ik ging hard trekken en steigeren, en botsboem ik viel op mijn kontje. %)
Ik begreep niks van dat vervelende touw dat mij zo hinderde.
Dan weer rende ik voor vrouwtje uit en dan draaide ik helemaal vast in dat rottouw en soms ging ik heel boos hangen. -:(-
Vrouwtje gaf dan zacht tikje tegen mijn kontje en dan liep ik paar pasjes vooruit.
Dat maakte haar zo blij want ze zei dan lief "goed zo Mirre" en ik kreeg brokje. Mmm lekker :wow:
En voor ik het wist, liep ik waarachter naast het vrouwtje netjes mee aan halstertouw.
Natuurlijk had ik toen al een broekzak vol beloningsbrokjes gekregen.
Na het harde oefenen mocht ik met mama mezelf lekker op weitje losgooien *\o/*
En nu, nu ben ik zo trots op mijzelf, dat ik weer wil oefenen morgen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:39

Superknap van haar :D

En dat halster staat haar enorm lief <3

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:13

Hoe gaat het met knappe Mirre?

Happy1oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 18:03

Mirre wordt groot!Ik verwacht dat ze een ruimere stokmaat dan moeders (103)krijgt. Beentjes staan nu perfect recht en ze is echte sportpony in aanleg. Ze heeft prachtige gangen en kan zeer goed springen. Eerdaags weer foto's ze is nu zacht teddybeertje in haar wintervacht en ook haar manen worden langer en donziger.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:46

Wat leuk ben benieuwd :D

Happy1oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 19:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoooooo dat was lang geleden. Jullie zien het he...ik wordt een grote meid. Nog niet zulke dikke billen als mijn mama, daarom pik ik af en toe haar eten Y)(^) Ik speel graag met mijn zwarte bal en schop en bijt ertegen en dan rent mijn bal hard weg en ik erachteraan.
Mijn vrouwtje noemt mij weleens "draakje" }:) want nu ik ruim 3 maanden oud ben, zoek ik graag eens wat grenzen op. Maar ik blijf altijd haar oogappeltje hoor ook al noemt ze mij zo..
En mijn beentjes? ...zijn inmiddels prachtig recht toch? De hoefsmid is geweest voor mijn hoefjes en nu voel ik me net een mannequin op een catwalk _O- en vind ik mezelf reuzeknap.
Inmiddels ben zo zacht als een teddybeertje met het haar van een beatle *\%/*lekker om mee te knuffelen zegt het vrouwtje <3

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:22

Wat een heerlijke pluizebol is het toch! :+:
Fijn dat ze het zo goed doet!!

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:59

Oooh wat is ze leuk <3
Grote meid al :)

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:50