Shariell schreef:Ohh wat schattig, toevallig heb ik gister meegelopen bij KMK horses, en toen hebben we joy ook moeten optillen
Het lukte haar toen al om 10 seconden alleen te staan
He wat leuk dat je op bokt zit! Leuk is ze he!

KarinLF schreef:Ach wat een lekker ding, je hart breekt toch als je zo'n kruimel zo haar best ziet doen![]()
Ik blijf volgen, laat je weten hoe het verder met haar gaat?
Ja het is echt een onwijs mooi veulen o mte zien!
Jazeker, ik houd jullie up to date!

Anne_mieke88 schreef:hoe is het inmiddels TS?
Sorry beetje afwezig geweest, heb vanaf gister middag tot vanochtend vroeg gewaakt en elke 2 uur haar laten drinken, en mn internet op mn telefoon werkt niet zo goed

sax89 schreef:Heftig zeg. Op mijn vorige werk was een hele tijd geleden ook een veulen geboren die niet kon staan. Maar zijn benen waren ook krom.. Zeg maar als je achter hem stond stonden zijn achterbenen in een S vorm.
Met veel zorg, Utrecht en medicijnen is het uiteindelijk een grote man geworden, maar waar hij gebleven is en hoe het met hem gaat weet ik niet. Heb hem als 3 jarige nog een keer gezien en toen zag je wel dat het behoorlijk weg trok, maar wat voor schade/slijtage aan de botten en pezen het heeft veroorzaakt weet ik niet.
Heel veel sterkte en succes, want het zal veel zorg nodig hebben.
Awh wat sneu! Gelukkig staat ze verder wel 'recht' op de benen, haar knieen knikken alleen sneller in zeg maar als ze staat, maar dat is ook een stukje spierkracht denk ik.
Het is inderdaad veel werk en zorg, maar als je haar zo vooruit ziet gaan en in dat vrolijke smoeltje kijkt hebben we het er allemaal voorover (Y)
wigke89 schreef:Het lijkt wel alsof dit dit jaar meer gebeurt mijn man heeft pas een merrie ergens weggehaald die helaas slecht gevoerd werd. Als we haar hier niet hadden weggehaald had zowel merrie als veulen het waarschijnlijk niet gehaald
wij hebben haar hier nog maar net en zaterdag op zondag nacht is ze bevallen van een prachtig gitzwart hengstveulen. maar ook hij kan niet opstaan, dierenarts is er bijgeweest hij is helemaal gezond mankeert niets aan de beentjes maar is gewoon nog te onhandig om op te staan. we tillen hem ook elke 2 uur op overdag inderdaad vaker en als hij dan staat dan loopt hij naar de merrie om te drinken.
De merrie staat nu op onbeperkt ruwvoer, merriebrok en senioren slobber. Ook zei is nagekeken door de DA en gelukkig ook helemaal gezond. Wij zijn dus op de hoogte dat de merrie heel mager is maar hier wordt aan gewerkt en ze staat onder controle van een DA hier dus alsjeblieft geen commentaar op
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
hebben jullie enig idee waar door het komt dat ze niet opstaat. Jack kon eerst ook helemaal niet staan en die wordt elke dag wat sterker wat betreft het staan en lopen maar zelf opstaan nog steeds niet
in ieder geval veel succes en hoop dat ze er doorkomt
Wat een knap veulen hebben jullie! en mooie merrie!

Wat sneu dat hij ook niet kon staan, gelukkig als hij eenmaal overeind is hij wel kan lopen!
Joy kan dat helaas nog niet zelf, al probeerd ze wel steeds meer te lopen maar als je haar dan niet vasthoudt valt ze om! We weten nog niet precies waardoor het komt, wss dus wat knel i nde rug of zuurstof gebrek bi jde geboorte, ze doet verder alles top! Drinkt,poept, plast en is hartstikke vrolijk en lief!
Jullie ook sterkte en succes met de knappe man!
Verder iedereen ook bedankt voor alle leuke en lieve reacties en alle draaiende duimen