Joy KMK, een bijzonder (mooi) meisje!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 16:47

Shariell schreef:
Ohh wat schattig, toevallig heb ik gister meegelopen bij KMK horses, en toen hebben we joy ook moeten optillen
Het lukte haar toen al om 10 seconden alleen te staan :)

He wat leuk dat je op bokt zit! Leuk is ze he! :D

KarinLF schreef:
Ach wat een lekker ding, je hart breekt toch als je zo'n kruimel zo haar best ziet doen <3

Ik blijf volgen, laat je weten hoe het verder met haar gaat?

Ja het is echt een onwijs mooi veulen o mte zien!
Jazeker, ik houd jullie up to date! :D

Anne_mieke88 schreef:
hoe is het inmiddels TS?

Sorry beetje afwezig geweest, heb vanaf gister middag tot vanochtend vroeg gewaakt en elke 2 uur haar laten drinken, en mn internet op mn telefoon werkt niet zo goed :)

sax89 schreef:
Heftig zeg. Op mijn vorige werk was een hele tijd geleden ook een veulen geboren die niet kon staan. Maar zijn benen waren ook krom.. Zeg maar als je achter hem stond stonden zijn achterbenen in een S vorm.
Met veel zorg, Utrecht en medicijnen is het uiteindelijk een grote man geworden, maar waar hij gebleven is en hoe het met hem gaat weet ik niet. Heb hem als 3 jarige nog een keer gezien en toen zag je wel dat het behoorlijk weg trok, maar wat voor schade/slijtage aan de botten en pezen het heeft veroorzaakt weet ik niet.
Heel veel sterkte en succes, want het zal veel zorg nodig hebben.

Awh wat sneu! Gelukkig staat ze verder wel 'recht' op de benen, haar knieen knikken alleen sneller in zeg maar als ze staat, maar dat is ook een stukje spierkracht denk ik.
Het is inderdaad veel werk en zorg, maar als je haar zo vooruit ziet gaan en in dat vrolijke smoeltje kijkt hebben we het er allemaal voorover (Y)

wigke89 schreef:
Het lijkt wel alsof dit dit jaar meer gebeurt mijn man heeft pas een merrie ergens weggehaald die helaas slecht gevoerd werd. Als we haar hier niet hadden weggehaald had zowel merrie als veulen het waarschijnlijk niet gehaald

wij hebben haar hier nog maar net en zaterdag op zondag nacht is ze bevallen van een prachtig gitzwart hengstveulen. maar ook hij kan niet opstaan, dierenarts is er bijgeweest hij is helemaal gezond mankeert niets aan de beentjes maar is gewoon nog te onhandig om op te staan. we tillen hem ook elke 2 uur op overdag inderdaad vaker en als hij dan staat dan loopt hij naar de merrie om te drinken.

De merrie staat nu op onbeperkt ruwvoer, merriebrok en senioren slobber. Ook zei is nagekeken door de DA en gelukkig ook helemaal gezond. Wij zijn dus op de hoogte dat de merrie heel mager is maar hier wordt aan gewerkt en ze staat onder controle van een DA hier dus alsjeblieft geen commentaar op

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

hebben jullie enig idee waar door het komt dat ze niet opstaat. Jack kon eerst ook helemaal niet staan en die wordt elke dag wat sterker wat betreft het staan en lopen maar zelf opstaan nog steeds niet

in ieder geval veel succes en hoop dat ze er doorkomt

Wat een knap veulen hebben jullie! en mooie merrie! :D
Wat sneu dat hij ook niet kon staan, gelukkig als hij eenmaal overeind is hij wel kan lopen!
Joy kan dat helaas nog niet zelf, al probeerd ze wel steeds meer te lopen maar als je haar dan niet vasthoudt valt ze om! We weten nog niet precies waardoor het komt, wss dus wat knel i nde rug of zuurstof gebrek bi jde geboorte, ze doet verder alles top! Drinkt,poept, plast en is hartstikke vrolijk en lief!
Jullie ook sterkte en succes met de knappe man!

Verder iedereen ook bedankt voor alle leuke en lieve reacties en alle draaiende duimen +:)+

wigke89

Re: Joy KMK, een bijzonder (mooi) meisje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:49

wat doen jullie nu dan met de rug als ik vragen mag en wat doen jullie erop misschien zou dit voor hem ook helpen?

jullie hebben ook een prachtig veulen maar wel vreemd dat je dit nu ineens meer ziet

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 17:44

wigke89 schreef:
wat doen jullie nu dan met de rug als ik vragen mag en wat doen jullie erop misschien zou dit voor hem ook helpen?

jullie hebben ook een prachtig veulen maar wel vreemd dat je dit nu ineens meer ziet

Waar verwijst dit naar ? :)

We smeren er spiergel op, voor sportpaarden , en we masseren langs de ruggengraat :)

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:46

prachtig veulen zeg! Hoop dat het goed komt.

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 18:30

nou wij hebben al een veulen wat niet opstaat en jullie ook en wij hebben een fokker gesproken die had er ook al een. Net alsof je het dit jaar meer ziet als anders maar dat kan natuurlijk ook komen omdat je er nu zelf een hebt dat het dan opvalt

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 18:51

Agh gut wat een schatje! Ik hoop dat het goed gaat komen!

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:44

Ach wat sneu.. maar wel super goed dat ze nu alwel probeert!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:50

Elvi_Elisa schreef:
Joy kan dat helaas nog niet zelf, al probeerd ze wel steeds meer te lopen maar als je haar dan niet vasthoudt valt ze om!

Kun je niet proberen met een brede band onder haar buik door haar te ondersteunen en zo toch wat te lopen.
beweging is betere doorbloeding en misschien wat meer bewustwording van haar ledematen.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:08

prachtig veulentje...hopelijk komt ze snel op de been! succes en sterkte!!

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:07

Ja heel toevallig kwam ik je topic tegen :))
Fijn dat joy vooruit gaat :D
volgend jaar begin ik Mn stage dus zie je ik je weleens ;)
(kon je hele reactie niet quoten ofzo) :p

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:33

wigke89 schreef:
nou wij hebben al een veulen wat niet opstaat en jullie ook en wij hebben een fokker gesproken die had er ook al een. Net alsof je het dit jaar meer ziet als anders maar dat kan natuurlijk ook komen omdat je er nu zelf een hebt dat het dan opvalt

Oh op die manier! Ja inderdaad! Heb er zelf nog nooit eerder van gehoord, wel dat ze wat moeite hebben in het begin maar niet dat ze echt niet kunnen staan enzo!

yvonnedv schreef:
Elvi_Elisa schreef:
Joy kan dat helaas nog niet zelf, al probeerd ze wel steeds meer te lopen maar als je haar dan niet vasthoudt valt ze om!

Kun je niet proberen met een brede band onder haar buik door haar te ondersteunen en zo toch wat te lopen.
beweging is betere doorbloeding en misschien wat meer bewustwording van haar ledematen.

Dat kunnen we indrdaad wel proberen, ben net nog even heen geweest na werk, en ze stond ongeveer meter van de moeder, dan probeerd ze al wel zelf wat te stappen maar komt dan wel beetje in de knoop met haar lange stelten! Doorbloeding inderdaad ook, daarom masseren we en na het eten masseer ik vaak ook even haar buik.

Shariell schreef:
Ja heel toevallig kwam ik je topic tegen :))
Fijn dat joy vooruit gaat :D
volgend jaar begin ik Mn stage dus zie je ik je weleens ;)
(kon je hele reactie niet quoten ofzo) :p

Ja Karin vertelde het, leuk! :D Gaan elkaar inderdaad vast vaker tegen komen! :)

Horselovers7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 08:39

Wat een knapperd!
Hoop dat het snel beter goed!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:20

Fijn om te lezen dat het ietsje beter gaat! Ik blijf duimen voor dit schitterende meisje!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:25

Ik duim voor haar dat alles goed komt!

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:08

WAt fijn dat ze weer 'stapjes' vooruit gaat :j...heb je nog foto's kunnen maken vandaag :) ?

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:57

hoe is het nu met haar?

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:10

Hoi!
Fysio is erbij geweest, die denkt (net als DA die kwam scannen voor de merries) dat het in de hersenen zit... dat zou dus betekenend at het niet goed komt...
Vandaag heeft ze een prikje gehad met vitamine e.d. en dat gaat van het weekend echt inwerken, dus dan zou ze wel echt vooruit moeten boeken... is dat niet het geval dan houd het op...

Pff zo lastig, ze wil zo graag! Ik en meisje van stal die er goede hoop in hebben hebben vandaag heeeel veel geoefent met lopen en staan in het land, en het gaat al veel beter! Ik moet nu naar werk, zal vanavond wat foto's plaatsen van paar dagen terug! Morgen avond gaan we weer 'lopen' dus miss kan i kdan filmen...!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:07

geef niet op , ze zal niet het eerste wondertje zijn

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:56

Fingers crossed!!!!!

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 23:25

tanjaatjuhh schreef:
geef niet op , ze zal niet het eerste wondertje zijn

Nee we gaan sowieso deze week door! Het is natuurlijk niet mijn veulen dus ik kan de beslissing niet nemen.
Het is nu afwachten en hopen hopen hopen dat er van het weekend een wonder gebeurd en de vooruit gang groot is! We hopen het zo, na al die dagen en nachten ga je toch wel heel veel om zon beesie geven :+:

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:14

O wat erg dat het waarschijnlijk in haar hersenen zit..

Sterkte en succes nog deze week! Ik blijf meelezen en duim mee voor een wonder.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:12

Awh, ik zie nu pas dat jij het bent Elvi! (ik ben Evelien, van de 'te lange' treinreis van vorig jaar HorseEvent ;) )

Wat ontzettend sneu en moeilijk om dit mee te maken, jullie zullen er veel tijd in steken, dat geloof ik best! Hopelijk gaat ze deze week toch vooruit, ook al is het met kleine stapjes, sterkte! :(:)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:09

Ahh dat is jammer :( hopen dat het toch nog goed komt!

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 16:27

PrimaDonna_ schreef:
Awh, ik zie nu pas dat jij het bent Elvi! (ik ben Evelien, van de 'te lange' treinreis van vorig jaar HorseEvent ;) )

Wat ontzettend sneu en moeilijk om dit mee te maken, jullie zullen er veel tijd in steken, dat geloof ik best! Hopelijk gaat ze deze week toch vooruit, ook al is het met kleine stapjes, sterkte! :(:)

Hee wat grappig, dat was zo hilarisch toe nmet die vrouw! :')

Bedankt allemaal, ze gaat wel beter maar ik weet niet of het genoeg is :n Vanavond weer oefenen met lopen!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:31

Ach, wat een sneu verhaal. Ik heb op de fb van Karin en Kim wel foto's voorbij zien komen, maar wist niet dat ze dit had. Hopen dat er toch een oplossing komt!