Nova morgen alweer een jaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:41

Wauw, wat is Nova een knapperd zeg! <3

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 17:49

Helaas gaan mijn paardjes 2 jaar logeren in Duitsland bij een hele goede vriendin.
Ik wil dat Nova opgroeit in een kudde met andere jonkies en volwassen. Ik kan haar hier alleen een plekje met haar moeder en een oudere ruin bieden met alleen in de zomer 4 maandjes in een kudde. Dat vind ik toch voor een jonkie niet genoeg en voel ik me niet goed bij.

Aangezien ik haar moeder niet alleen kan laten staan en ik geen mogelijkheden heb financieel voor een derde paard (heb er juist eentje verkocht om die reden) gaat ook mams mee.

Voorlopig dus geen eigen paarden meer in deze omgeving de komende 2 jaar |(

Wel genoeg te doen met paarden hoor ik heb al een hoop contacten hier.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:00

Jeej zeg, wat gaat de tijd snel ! Zie ook nu pas dit topic....
Wat een pretbekje heeft ze toch ! <3 <3

En zo te lezen ga jij je niet vervelen als de 2 dames ''op vakantie'' zijn in Duitsland, alhoewel ik mij wel kan voorstellen dat het een gemis zal zijn :(:)

CrazyCat

Re: Nova morgen alweer een jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:49

Ik ga ze wel bezoeken hoor en dan ook meteen een lekker weekje of langer. Heb hier dan geen paarden meer dus kan me vrij bewegen.
Het was nooit mijn plan hier zelf een stal te pachten, had ze namelijk in pension staan. Maar dat liep niet helemaal netjes zullen we maar voorzichtig zeggen en toen is zelf pachten een noodgreep geworden. Er zijn hier vrijwel geen pensionsstallen en die er zijn zitten vol of zijn nog veel verder weg dan mijn pachtstal die op 20km afstand zit.
Daardoor ben ik dus ookal 2 jaar niet meer in Nederland geweest.

Ik zal mijn meiden dus vreselijk gaan missen, maar ik ben ergens ook heel opgelucht dat ik weer even ademen kan zeg maar. Ik wordt echt zeer gefrustreerd hier van boeren/paardenhouders die zich keer op keer niet aan afspraken houden en veel gedoe en stress en extra kosten veroorzaken.

Zo ook vandaag weer. Krijg een boos telefoontje van een bekende waarom ik een stuk van zijn weiland heb omheind. Dat is dus gewoon een stukje weide dat ik samen met paddock en stal gehuurd heb voor een jaar en veel voor heb betaald tot juni. Ik dacht ik laat het ze nog even lekker kaal eten aangezien we toch weg zijn over anderhalve week. Blijkt hij het gewoon dubbel verpacht te hebben, want ik ben toch over anderhalve week weg dus hij vond dat ie dat wel kon verpachten aan de persoon die het aangrenzende weiland pacht. Nou ben ik de moeilijkste niet, maar overleg dan even. Dan kan ik ook mijn omheining weghalen. Ze hebben nu gewoon mijn draden doorgeknipt.

Afijn zo gaat het dus nu al 2 1/2 jaar.
Ik zit er dus een beetje doorheen en moet zeggen dat de keuze voor Nova na erover nadenken ook een hele goede keuze voor mij blijkt te zijn.
Mijn meiden staan in Duitsland super en dat geeft mij ruimte om bij te tanken en een betere blijvende oplossing te zoeken voor over 2 jaar.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:43

:oo :oo Ja zeg, dubbel verpachten zonder iets te zeggen.... _-:(
Ook wel sympathiek van de " nieuwe " huurders om je draad door te knippen....jeej....

Heb je in elk geval de tijd om iets deftig te zoeken voor als ze terugkomen en de opfok het ganse jaar rond is inderdaad de beste keuze voor een veulie !

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 20:09

Pandora2 schreef:
:oo :oo Ja zeg, dubbel verpachten zonder iets te zeggen.... _-:(
Ook wel sympathiek van de " nieuwe " huurders om je draad door te knippen....jeej....

Heb je in elk geval de tijd om iets deftig te zoeken voor als ze terugkomen en de opfok het ganse jaar rond is inderdaad de beste keuze voor een veulie !

De nieuwe huurder heeft niks doorgeknipt hoor, die wist van niks. De verpachter heeft het neem ik aan gedaan heb hem nog niet te pakken gekregen om navraag te doen. Ben namelijk ook 1500 meter stroomdraad gewoon kwijt. De palen lagen op een hoop het draad is gewoon weg.

De nieuwe pachter had het stukje opnieuw ingezaaid en dat had ik dus niet gezien. Gelukkig hebben mijn paarden er maar 1 dagje op gestaan.
Niet dat het qua stalhouders in Nederland altijd rozengeur en manenschijn was, maar wat ze hier flikken valt met regelmaat je mond gewoon van open.

Saskia

Re: Nova morgen alweer een jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:33

Oo :oo Wat schandalig!! Kan me voorstellen dat je er af en toe helemaal doorheen zit! En ook het elke dag er twee keer heen moeten gaat je ook niet in de koude kleren zitten natuurlijk. Hoe lief je ze ook vindt.

Wat zul jij veel tijd overhouden!

ponnygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:07

wat voor rassen zijn die beesies
/3

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:13

Wat een mooie jaarling zeg!