HELLUP, KOLIEKJE IS GEBOREN.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beaniej

Re: HELLUP, KOLIEKJE IS GEBOREN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 00:20

Ik was je uit het oog verloren nadat je andere topic gesloten was. En wou vandaag op zoek gaan of er al een veulen was, tot ik dit topic tegenkwam. Toevallig zeg, maar van harte met je mooie veulen!!

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:09

Van harte, het is een plaatje.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:15

Dakota hier had ik ook al aan gedacht om als eerste te proberen. Gewoon eerst mee te laten hobbelen, denk dat ze na een paar rondjes voor gezien houd. Eerst mijn enkel weer goed en dan gaan we bekijken wat het beste werkt bij Amber en Vienna

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:33

kay27 schreef:
Ik heb het niet over een uur scheiden de eerste dag (2e dag feitelijk), ik heb het over het erf op en neer. Dat duurt goed en wel een minuut. Mijn ervaring is dat het veulen het vaak prima vindt, de merrie is er moeilijker mee. Als je het nooit doet heeft ze geen stress, dat is waar. Maar het wordt er niet vanzelf makkelijker op.

zo doe ik het ook hoor alleen doe ik het niet de eerste dag maar meestal de 2e of 3e dag, even de stal uit met moeder en een stukje lopen en weer terug en dat elke dag even wat langer en verder weg doen. Uiteindelijk doorlopen naar de buiten bak en moeders even longeren/uit laten razen. Als je 2 a 3 weken wacht is het veulen al veel sterker en dan is de kans groter dat ze in het hok zich zelf verwonden groter. Wat ik wel geleerd heb is als je de moeder weg haalt omdat te doen met een hoofdstel aan zodat je wat meer te vertellen hebt. Met alleen een halster heb je echt niets te vertellen. :')
Ik zorg altijd wel dat er ook iemand bij het veulen blijft, je weet maar nooit. Op een gegeven moment is er niets meer aan de hand en wanneer je moeders mee neemt heb je mooi de kans om je veulen wat veulenbiks bij te voeren. ;)

edit: Natuurlijk nog gefeliciteerd met je mooie veulen. +:)+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 12:10

Ik hoop dat ik tegen einde van het weekend weer een schoen aan mijn linker voet kan hebben. Dan ga ik aankomende week proberen ze een paar minuten te scheiden. En vandaar uit verder te gaan.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:13

Ahhhh wat een scheetje!! 2 jaar geleden kregen wij ook zo'n prachtig onverwacht kado. We wisten van niks, maar het was zoooo leuk!!!
Veel plezier ermee!!!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:18

Ik ben ook een meelezer uit je vorige topic en had daarin ook (positief) gereageerd.

Wat super dat je er een prachtig veulen naast hebt lopen! Gefeliciteerd

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 20:27

Ik was eerder ook altijd sceptisch over dat mensen niet merken dat hun merrie drachtig is. Nu ben ik er zelf één hihi.
Blijkbaar heeft Amber haar veulen best hoog gedragen en dus lekker verstopt. Maar goed Vienna is er nu en we genieten met volle teugen van dit frummeltje.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:54

Gefeliciteerd *\o/*

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:27

Heb je topic gevolgd en later je berichten op je pagina. Gefeliciteerd met. Je veulen

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:19

Was je zelf nog op tijd voor de bevalling eigenlijk of had je het gemist? Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen natuurlijk sorry als dat zo is... Omdat je natuurlijk niet echt een dek-datum hand zeg maar...
En ik ben ook heel nieuw schierig naar nog meer foto's haha! Word er ook nog gekeken of haar broer ook daadwerkelijk de vader is? Of is dat 100% zeker? Nou ja genieten in ieder geval lekker van je mooie veulentje en ik hoop dat het scheiden soepel en makkelijk verloopt. Mijn merrie vond het op een gegeven moment heerlijk om even geen mama maar paard te zijn en was dan ook weer heel erg blij dat ze weer bij haar veulentje kwam. Het hield haar vrolijk en gezellig en rende en speelde dus ook met het veulen daar door.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 10:32

Amber was zo snel dat zelfs mijn vader er niet bij was. Die was zich snel aan het aankleden. Binnen een minuut of acht was Vienna al geboren.
Mijn vader heeft toen alles gecontroleerd en is weer weg gegaan.

Ik woon niet meer thuis en woon 35 km er vandaan. Helaas red ik dat niet in acht minuten.
Dus ik was er helaas niet bij.

Het is voor honderd procent zeker dat Valentino de papa is. Voor de rest is er geen hengst bij geweest.

Ik hoop ook dat het scheiden van elkaar niet veel problemen gaat geven. Hier gaan we volgende week mee starten.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:37

In het begin zullen ze wel even brullen en onrustig zijn maar zolang er iemand bij het veulen blijft staan en iemand bij de moeder zal het wel goed komen hoor. Had je de mogelijkheid om ze naast elkaar in een stal te zetten?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 10:38

Ja dat heb ik en dat zal ook de eerste stap worden denk ik.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:39

oke toppie +:)+

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:43

Gefeliciteerd!
met het scheiden: begin niet meteen met een paar minuten, maar eerst gewoon de stal uit zodat ze elkaar nog wel kunnen zien, even het hoekje om en weer terug. En vanuit daar verder opbouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:51

Wauw gefeliciteerd met je gezonde veulentje!
En stiekem ook leuk dat je wat bokkers uit je andere topic toch even te kakken zet zo :D
Altijd naar je eigen gevoel luisteren is toch het beste, gelukkig heb je dat gedaan en goed gehandeld, en nu lekker genieten van de kleine meid :)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:50

Nogmaals gefeliciteerd met deze ontzettend knappe koliek/ veulen!!
Heb nog nog eens je oude topic zitten lezen en me wederom dood zitten irriteren aan de mensen die 200% zeker wisten dat er geen veulen in zat en dat Amber ook nog een hoefbevangen zou raken als ze zo dik bleef..
Respect voor degenen die gemeld hebben dat ze het mis hadden.. En de rest: 8)7

Verder wil ik jullie heel veel geluk en succes wensen!!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:54

Gefeliciteerd, het is er dan toch gekomen!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:29

:D Ik wist het!

Gefeliciteerd TS, met dit mooie kadootje!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:52

Knap veulen hoor! Gefeliciteerd!!
Had je vorige topic ook doorgelezen, totdat ik erachter kwam dat deze op slot was.

Om deze opmerking moest ik nog wel even lachen:
Apochewinta schreef:
:o Je hebt er nu toch zeker wel de dierenarts bijgehaald hé? :D
_O-

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 18:33

Om die opmerking moest ik ook wel lachen. Humor op en top.

Met Amber en Vienna gaat het goed. Ze zijn vandaag flink nat geregend. Waren twee verzopen katjes ahum paardjes.

Morgenochtend gaan ze het erg druk krijgen. Er wordt een kraamvisite ochtend gehouden, inclusief beschuit met roze muisjes hihi.
Naar verwachting komen zo beetje alle ruiters en verzorgsters. Dus dat wordt volle bak morgen.
Nu nog mooi weer en het plaatje is compleet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:36

Leuk gelukt cadeautje. Mijn advies voor het tzt uit elkaar halen: merrie en veulen tijd geven om met elkaar op te trekken. Ik snap dat je rijden wilt, helemaal als een veulen geen eigen keus is geweest, maar de situatie is nu eenmaal zo, die je je aan te passen.

En tegen de tijd dat veulen gespeend wordt (en dan hoop ik voor veulen pas na een half jaar) dan zorg voor een vriendje waarmee hij samen kan staan, beter nog, breng hem naar de opfok. Desnoods merrie met veulen op de trailer, veulen eruit, merrie erin laten, klep dicht en wegrijden.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 18:55

Veulen gaat pas met een half jaar weg. Eerder wil ik het niet. Natuurlijk kijk ik niet op een weekje aan. Maar Vienna staat te koop, dus de nieuwe eigenaar moet zelf de keuze maken naar de opfok of iets anders.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:56

Mooi om te zien dat alles toch goed is afgelopen, en wat een mooi veulen!

Geniet nog maar van de kleine deugniet en beterschap met je voet!!!