Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myk_en_shant schreef:We hebben maar weinig kaas gegeten van bevallingen bij paarden.
Daarin tegen koeien een heel ander verhaal. Er zijn denk door de jaren heen zo beetje honderd kalfjes geboren.
Miracle_ schreef:Ik snap niet dat mensen hun portemonnee altijd voor het paard laten gaan.. Maar goed, wie ben ik...
Hoe kan hij nou aan de hand van een verhaal weten of ze drachtig is? Da's toch knap.
Opvoelen kost misschien 20 euro, en niemand zegt dat dat op een zondag moet toch? Dadelijk gaat er wel wat mis, hoe gezond je paard ook is, de kans bestaat altijd. En dan had je graag je portemonnee open gehad.
Verder succes, ik ben benieuwd naar het (eventuele) veulen, Valentino is een leuk beest!
koenlover schreef:Miracle_ schreef:Ik snap niet dat mensen hun portemonnee altijd voor het paard laten gaan.. Maar goed, wie ben ik...
Hoe kan hij nou aan de hand van een verhaal weten of ze drachtig is? Da's toch knap.
Opvoelen kost misschien 20 euro, en niemand zegt dat dat op een zondag moet toch? Dadelijk gaat er wel wat mis, hoe gezond je paard ook is, de kans bestaat altijd. En dan had je graag je portemonnee open gehad.
Verder succes, ik ben benieuwd naar het (eventuele) veulen, Valentino is een leuk beest!
Dan wil ik wel graag weten wie jou dierenarts is, want mijn dierenarts rekende voor nog geen 10 minuten werk met opvoelen bijna €70.-, als ik dat van tevoren had geweten had ik mooi gewacht.
TS; wat een verrassing! Ik hoop dat er binnenkort een gezond veulentje naast staat.
Miracle_ schreef:koenlover schreef:
Dan wil ik wel graag weten wie jou dierenarts is, want mijn dierenarts rekende voor nog geen 10 minuten werk met opvoelen bijna €70.-, als ik dat van tevoren had geweten had ik mooi gewacht.
TS; wat een verrassing! Ik hoop dat er binnenkort een gezond veulentje naast staat.
Dat verschilt dan blijkbaar een hoop, want ik was echt maar 24,50 kwijt
koenlover schreef:Miracle_ schreef:Ik snap niet dat mensen hun portemonnee altijd voor het paard laten gaan.. Maar goed, wie ben ik...
ioontje schreef:Laat je niet voor de gek houden met die buik, maar houdt vooral het uier en de banden in de gaten. Uit eigen ervaring weet ik dat die buik je soms raar voor het lapje kan houden.............. Bovendien verandert daar in de laatste weken niet zo heel veel meer aan in dikte, wel in vorm...
Als je je merrie niet meer of minder mee laat lopen in de lessen, terwijl je haar eigenlijk niet kunt missen, en extra voert, terwijl dit misschien niet nodig zou zijn lijkt het mij toch snel uitkunnen om even te laten opvoelen of ze echt drachtig is.... meer dan een paar tientjes kost het zeker niet. In de NOP hebben ze een goede kliniek en als je daar even mee overlegt en er heen rijdt blijven de kosten zeker beperkt.
unicorn_kiss schreef:Spannend! DA lijkt me ook niet aan de orde, paarden kunnen prima natuurlijk bevallen en ik zie niet in wat voor informatie een DA kan geven dat toegevoegde waarde heeft.