29 mei verwacht, veulen van Joanna(NMPRS) en Yuma( AMHA)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:32

Zeg jolanda weet je zeker dat ze niet van eerder drachtig is??? Als ik dan zo naar de buik kijk en nu haar uiertje zie......
Zoveel had twilight nog niets eens tijdens de bevalling hahahaha.

Ik gok bij joanna op een bruin overo merrietje geboren op dag 301. Ze doet gewoon zo'n beetje hetzelfde als josje.

Trouwens :o :o :o sorry voor zo laat reageren. maar nu krijg ik alle meldingen binnen. :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 21:40

ik begin serieus te twijfelen nu, ik ga even opzoeken wanneer ze gescant is ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 21:52

stal_HD schreef:
Zeg jolanda weet je zeker dat ze niet van eerder drachtig is??? Als ik dan zo naar de buik kijk en nu haar uiertje zie......
Zoveel had twilight nog niets eens tijdens de bevalling hahahaha.

Ik gok bij joanna op een bruin overo merrietje geboren op dag 301. Ze doet gewoon zo'n beetje hetzelfde als josje.

Trouwens :o :o :o sorry voor zo laat reageren. maar nu krijg ik alle meldingen binnen. :D

ik heb je een pb gestuurd ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:43

Ik heb hem gelezen. Ik weet het ook niet.
Joanna is toen ze bij juma kwam direct gedekt. Weet je wanneer dat was? Dat was de eerste kennismaking zeg maar. Toen was je buurman er ook.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 23:13

stal_HD schreef:
Ik heb hem gelezen. Ik weet het ook niet.
Joanna is toen ze bij juma kwam direct gedekt. Weet je wanneer dat was? Dat was de eerste kennismaking zeg maar. Toen was je buurman er ook.

dat was op 1 juli 2012 :j , maar een paar weken eerder is Yuma uitgebroken geweest dus zou eerder gedekt kunnen zijn en ze vinden elkaar erg leuk dus kan maar zo, heel snel gebeurd zijn :+ dan zou Joanna dus al begin mei kunnen bevallen

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 11:13

ik twijfel erg aan de dekdatum, heb weer een uierfoto van Joanna, ik vind dit al behoorlijk groeien hoor, ze zou nog 2 maand moeten, wat denken jullie ervan? ze zou nu 264 dagen moeten zijn? :?

Afbeelding

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:59

Kan wel hoor Jolan, Peaces heeft ook 2 maanden met zo'n uier gelopen, schrok me rot dat al zover voor de 300 dagen het uier zich zo begon te ontwikkelen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 13:10

oke , het kan dus wel.... nou ja we zien vanzelf wel, als het echt spannend word zie ik het verschil wel ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:08

dat groeit zeker al. hahaha.

Dustinlover

Re: 29 mei verwacht, veulen van Joanna(NMPRS) en Yuma( AMHA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:10

Lekker in de gaten houden Jolanda :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 02:05

Lijkt me heel sterk dat ze zoveel eerder gedekt zou zijn. Maar ik zou haar toch goed in de gaten houden.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 21:15

we hebben de hengstjes op de voorste wei gezet met schuilstal en de beide drachtige merries hebben nu hun Eigen lekker warme kraamstal , Joanna oogt wat moe en gaat vaak slapen , nu kan ze lekker in het stro liggen, gelijk ook de camera weer aangezet, ik kijk toch al voor glowy , dus nu pak ik Joanna ook direct mee :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 10:39

ik heb eens gekeken inhet topic van Joanna van vorig jaar, ( link staat in de OP) maar vorig jaar liep ze ook al heel vroeg met een dikke uier, helaas staan niet alle foto's er meer in, dus kan niet echt vergelijken, maar ik denk dat we nog wel een hele poos moeten wachten op dit nieuwe veulentje hoor, Joanna staat nu 's nachts lekker binnen, en ligt veel lekker in het stro te slapen, heerlijk relaxt, heb net de kraamstalletjes weer schoongemaakt en de dames staan weer op de wei. ik ga zo weg en ben dan pas later in de middag terug verwacht ik, maar het leek me wel te kunnen, ook met glowy was er nog niet echt heel veel vooruitgng, dus we gokken het er maar op ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 19:17

vanmiddag bezoek gehad van Mathilda ( stal HD) en zij denkt echt dat Joanna niet zo lang meer moet, banden worden slapper, muts rekt uit, en uier groeit door, tja een beetje eerder mag om mij best maar nu is er wel de onzekerheid of de dekdatum wel klopt dan, de enige mogelijkheid zou zijn dat Yuma over het hek gesprongen is( dat deed hij vaker) Joanna gedekt heeft en teruggesprongen is naar zijn vriendje, nou?? we zullen het wel zien :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 14:43

nog maar eens een uierfoto, niet een hele geweldige maar er is toch goed te zien hoe vol die al is

Afbeelding

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:46

Haha tietenfotos zeggen mij nooit zoveel maar het zal nu wel opschieten ;)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:32

Hmm als ik zo kijk denk ik dat ik Wynn toch wel binnenkort opa wordt :+
Houd haar maar goed in de gaten,....
Foto's zeggen mij ook minder,ik voel liever zelf,maar deze is te vol voor eind mei en volgens mij vergeleken met de vorige :')

Spannend :):) :):)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 21:38

haha san, dat dacht ik ook, dit word geen eind mei :+

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:51

Zo aan het uier tezien schiet het aardig op.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 11:02

vanmorgen even weer een uierfoto gemaakt en een foto van Joanna op de wei, samen met de andere dikke dame glowy

Afbeelding

Afbeelding

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:42

Ik volg even. (:

Hm, ze zou dus eerder gedekt kunnen zijn dan je dacht, maar dan is ze daarna ook nog gedekt (waar jij vanuit ging dat ze toen voor het eerst gedekt was door die hengst?).
Kon ze dan nog hengstig worden, na die eerste keer?
(Ik weet niet zo veel op het gebied van fokken, dus ik vroeg me af.. :p)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:50

xColorCross , leuk dat je volgt :D , het schijnt dat sommige merries idd drachtig zijn en dan toch nog hengstig gedrag vertonen, Joanna en Yuma zijn echt hele dikke vriendjes dus laat ze hem gewoon dekken, eigenlijk vind ze van hem alles goed, dus ja, de mogelijkheid is er wel, maar... het kan ook gewoon zijn dat ze al 2 maand vantevoren met een dikke uier loopt, elke merrie is weer anders :D , we houden haar goed in de gaten, als er iets gebeurt merk ik het wel

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:53

Dat is al een beste uier voor Joanna inderdaad :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:13

Dat lijkt toch wel serieus hoor Jolan, crisis nog maar 4 dagen.......Joanna kom op met die kleine.

Ik ben toch zooooo blij dat ik er vorig jaar rekening mee heb gehouden met dekken, ppfffff.

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:14

Ja, maar ik lees dat er iemand is geweest die zegt dat het niet lang meer duurt, (banden slapper, etc. Wat voor mij, met weinig kennis op dat gebied, betekend dat het niet lang meer duurt.. :p Of is dat dan hetzelfde verhaal als met de uiers, dat het per merrie sterk verschilt?) zouden er (bij mij) wel vraagtekens boven het hoofd komen. Maar jij kent je merrie het best, en het gaat erom dat moeder en veulen gezond zijn, toch?
Ik ben iig heel benieuwd naar de kleine. :)