japielover schreef:Maar waarom laat je haar niet scannen?
dan weet je het helemaal zeker.
Als de merrie al bijna moet bevallen is het veulen zo groot dat er op de scan niet veel meer te zien is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
japielover schreef:Maar waarom laat je haar niet scannen?
dan weet je het helemaal zeker.
Herfstwind schreef:Sabbientje schreef:Ik las gisteren iets in de mensport over een minishetlandhengst (stokmaat 77cm) die een veulen had verwekt bij een tuigpaardmerrie.
Dus heeft er misschien een shethengstje in de buurt gestaan?
Och jeetje dat zou wat zijn
Stond er een foto bij?
Spannend TS! Ben benieuwd naar wat eruit komt!
Lante schreef:Colway schreef:Ik zou best blij zijn denk ikalthans, een aangename verassing, maar ook wel wa bevreesd omdat je niet weet wat voor hengst erop heeft gezeten. Wat voor hengsten staan er op stal TS? Ik zou bijvoorbeeld niet blij als een fries mijn merrie zou dekken (die ik overigens niet heb) maar wel weer als het een knappe KWPN is. Enige nadeel blijft dat het een papierloos veulen is, maar daar hoeft het niet minder mooi van te lopen
Toevallig ken ik een ongelukje van een fries en een KWPN'er, veulen werd in december volkomen onverwacht (ze kwamen er pas achter toen het paard uier kreeg) geboren en wordt in December dus officieel 2 en 1 januari volgens paardentelling dus 3.... Is een vet stoer beest geworden en kan erg appart bewegen.Gelukkig hadden die mensen plek zat (eigen opfok).
Amaris schreef:Ik weet niet wanneer hengsten precies 'raak kunnen schieten', maar het eerste dat ik dacht is dat Giovanni welk eens de boosdoener zou kunnen zijn.
EDIT: ik zie dat meerdere bokkers dit denken.
TS, heb hier zelf werkelijk nog niet aan gedacht? Giovanni = hengst. Merrie is drachtig.
1 + 1 = 2
of ben ik nou gek?
Alleen had hij echt geen idee wie de vader was. Merrie was gekocht bij een handelaar.
dan was je smorgens je stal binnen gelopen en dan zakt je mond open van verbazing omdat er een veulen in de stal staat
_Maureen_ schreef:gefeliciteerd! het had me nog leuker geleken als je er niet achter was gekomendan was je smorgens je stal binnen gelopen en dan zakt je mond open van verbazing omdat er een veulen in de stal staat
fokfanaat schreef:_Maureen_ schreef:gefeliciteerd! het had me nog leuker geleken als je er niet achter was gekomendan was je smorgens je stal binnen gelopen en dan zakt je mond open van verbazing omdat er een veulen in de stal staat
ja of een dode merrie en veulen omdat het mis gegaan is met de bevalling!
een bevalling is niet niks en je moet zorgen dat je erbij bent en goed voorbereidt bent.