echt een verschrikkelijk verhaal zeg en erg mooie indrukwekkende foto's
maar ik moet wel zeggen dat ik de merrie alles behalve verzorgd uit vind zien slecht in de vacht en daarbij de hele wei (teminste op iedere foto) vol met mest ligt vind ik geen omgeving waar veulens horen geboren te worden sorry hoor
Onley, dat haar vacht er niet goed uitziet ben ik het mee eens, maar er komt zeker met regelmaat een heerlijke poetsbeurt overheen en ik voer haar nu ook slobber bij, maar ze komt ontzettend moeilijk door haar vacht heen. Zijn er tips over hoe ik haar hier verder mee kan ondersteunen? Op dit moment voer ik slobber bij. Ook dat er mest ligt klopt, er zijn als het ware twee 'gebieden' in de wei waar ze hun mest droppen, ik heb al eens gevraagd of ik dit eruit mag halen, maar ze wilden dit gebruiken als bemesting voor het land wat ik ervan begreep.. Toch zal ik er nog eens op aan dringen of ik het er toch uit mag halen. Ook over het prikkeldraad ga ik helaas niet, het zijn mijn verzorgpony's ik zou een aantal dingen ook liever anders zien, maar sommige dingen kan ik helaas niet zomaar veranderen. Ik hoop dat jullie dit snappen..
RoWi
Geplaatst: 02-06-12 23:37
Ik begrijp het wel, dat is altijd 'moeilijk' met verzorgpony's Je kunt dat soort kwesties hoogstens aankaarten, maar het is aan de eigenaar of die er ook echt iets mee te doet. Jij doet in ieder geval je uiterste best
Heel veel sterkte! Wat de vacht verzorging betreft kan je de pony lijnzaad olie of zonnebloem olie door de slobber geven en poetsen met een koolblok,daarmee krijg je de vacht eraf.
Wat ontzettend sneu, dat hij naast zijn moeder ligt te slapen is hartverscheurend. Ik had hem - als eigenaar - ingeladen en had hem naar een kliniek gebracht voor een second opinion, maar dat is wat ik had gedaan en daar kan iedereen anders over denken. Blijft heel heftig om mee te maken, hopelijk heeft Chara goed afscheid kunnen nemen, en niet al te veel last van naweeen van de bevalling. Florissant vind ik haar er iig niet uitzien.
Ma_ris_ka
Geplaatst: 02-06-12 23:51
och, arm lief klein mannetje.. krijg er een dikke brok van in mijn keel.. sterkte ermee!! wat kan de natuur soms hard zijn Hij was prachtig!
Siel_
Geplaatst: 03-06-12 12:40
sterkte !
pretty
Geplaatst: 04-06-12 11:00
wat ontzettend verdrietig dat dit kleine mannetje het leven niet heeft mogen kennen.. Je ziet aan zowel moeders als kind dat het niet juist is vind ik.. Moedig dat jullie deze beslissing genomen hebben,zeker als het mondje niet goed zat,was het moeilijk geworden. Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt met mijn shet en veulentje(waren wel geen vergroeiingen maar toch een aaneenschakeling van pech),we hebben nog 4 dagen gevochten voor zijn leventje maar het mocht helaas toch niet zijn
Jeetje, pretty, ook sterkte, een veulen/pony verliezen is nooit leuk..
Ondertussen is het alweer een weekje geleden maar het voelt nog als gister.. Chara zoekt gelukkig alweer meer interactie met de andere pony's en haar uiers beginnen ook al wat minder strak te staan, de eerste dagen spoot het er nog zo uit. Als ik tijd heb zal ik wel eens een fotootje van Chara nu plaatsen
RoWi
Geplaatst: 08-06-12 09:33
Tijd gaat snel.. Het lijkt me heel moeilijk, zo de eerste dagen Fijn dat haar uier al kleiner wordt en ze weer een beetje haar normale ritme vindt. Blijft heel verdrietig..
Lusitano
Geplaatst: 08-06-12 09:38
ai, wat een ontzettend verdrietig einde aan wat een prachtige dag had moeten worden. Wat een fijn ventje en wat zonde dat hij nooit aan gekke bokkesprongen is toegekomen. Een leven beeindigen voordat het goed en wel is begonnen is echt vreselijk... veel sterkte
pretty
Geplaatst: 08-06-12 11:23
dat vind ik ook zo vreselijk,ze moesten toch minstens eens lekker gek hebben kunnen doen in het gras..helaas ook ons ventje was er te zwak voor,hij is één maal de wei ingeweest maar van gek doen kwam er niks in huis. Veel sterkte nog.
Heel erg bedankt voor alle reacties.. Ondertussen gaat het weer goed met Chara naar mijn idee, ze is erg lief voor het veulen van Fancy en ze is weer een stuk verder verhaard. Wel net te horen gekregen dat de eigenaren weer een hengstje erbij hebben om te dekken, Chara dus.. Hier ga ik helaas niet over, ze komen samen in een weide dus Chara kan wegtrappen, maarja.. Ik snap het als jullie dit erg snel vinden, vind ik ook, maar ik ga er gewoon helaas verder niet over.. Zal morgen een foto van d'r maken
Ook ben ik nogmaals naar de eigenaren toegestapt of ik de wei niet eens echt mocht uitmesten. De eigenaresse vond het gelijk geen punt en vond het juist een lief aanbod, dus hier ben ik gelijk mee begonnen vandaag, maar daar gaat nog wel wat werk inzitten