Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Algraatje

Re: Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:54

Woow wat een mooi en tegelijkertijd triest verhaal! Erg mooi dat je die dieren opvangt en ze weer een mooi tehuis wil bieden!
Ik hoop dat het veulentje leuk wordt en dat je van de vier beestjes kan genieten!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 11:02

Jee wat een hoop reacties weer, echt heel lief bedankt!
Ik ga kijken of ik iedereen een beetje kan antwoorden, hoop terug lezen! Helaas ben ik vandaag nog niet bij de pony's geweest, ik lig hier ziek thuis.. Gister kebab gehad en dat is niet goed gevallen, ik heb dus heerlijk vannacht op en neer naar de wc kunnen rennen en nog steeds.. -O-

Mijn vriend is vanmorgen naar de pony's gegaan, alles was goed en stond vreedzaam op stal van het hooi te genieten. Drachtige mama haar eetlust verminderd, we zien het veulentje ook veel schoppen dus denk dat ze daar aardig last van kan hebben. Wel een goed teken want dan leeft het veulen wel..
Het 2 jarige hengstje staat naast het jaarling appaloosa merrietje in stal. Beide maken het prima en ontdekken nu langzaam aan hoe makkelijk het loopt zonder die lange hoeven.. Merrietje is nog erg bang, is nauwelijks in handen geweest dus die moet nog een hoop vertrouwen in ons krijgen. Hengstje stond al brutaal op zijn eten te wachten vanmorgen volgens mijn vriend, hij werd begroet met een vrolijke hinnik. :)
Ik hoop alleen wel snel een ander huisje voor hem te vinden aangezien het voor ons erg lastig is om hem hier naar buiten te doen.. het weiland en de paddock die we nog vrij hebben daar staan onze hengsten naast en dat gaat niet goed.. Even kijken hoe we dat oplossen tijdelijk..

Ik zal vanmiddag, als ik me hopelijk wat beter voel, wat foto's maken van het stel.

testebeest schreef:
tjonge zit met een brok te lezen.
ZO ontzettend triest, maar gelukkig dat jullie er in elk geval nog 3 hebben kunnen redden.Echt top dat jullie dit gedaan hebben
(welke maat is het hengstje?)

Het hengstje zal zo rond de 80-85cm zijn. Hij heeft mooie bouw en een heel sjiek koppie met grote zwarte ogen die ieders hartje doen smelten! Hoe weinig hij ook kent, het is echt een droppie en door zijn nieuwsgierige karakter eigenlijk helemaal niet bang.

Mama in spe is het kleinst, een heel fijn klein merrietje met zo'n zelfde sjiekke koppie. Zij zal rond de 80cm zijn, zeker niet groter.

jolandje schreef:
zit er eigenlijk papier bij?of hebben ze een naam?

Afstamming is onbekend. Ze hebben allemaal paspoort en Chip en zijn geregistreerd bij het NMPRS. Van mama in spe heb ik het paspoort, zij heet Debbie en wordt dit jaar 6 jaar oud.
Hengstje en de jaarling merrie daar moet ik het paspoort nog van krijgen, halen we dit weekend op. Hengstje heette volgens die meneer Kareltje, jaarling merrietje weet ik nog niet..

@StalNollie & The_Stig: Ik snap dat je er zo tegenaan kijkt en je in eerste instantie erg boos bent op zulke mensen. Helaas stonden de pony's in een weiland bij een afgelegen boerderij waar niemand meer woonde.. Ze hadden daar 2 hectare weiland met schuilstal tot hun beschikking en automatische drinkbakken waardoor ze dus eigenlijk eten en drinken genoeg hadden.. Af en toe is er eens iemand van de familie langsgereden voor zo ver ik begreep maar verder ook niet. Hoe het precies zit met de familie etc. weet ik natuurlijk niet precies en het is ook niet aan mij om me daarmee te gaan bemoeien. Het oude mannetje heeft al genoeg geleden om zijn alles te zien vertrekken in onze trailer, dat brak echt mijn hart.
Zijn zoon was erbij en geloof me, die had echt geen idee van alles.. Zij hebben zelf Zondag de merrie met het veulen er half uit gevonden en geholpen. Blijkbaar was dat de druppel voor ze en hebben ze Dinsdag om hulp gebelt of we de pony's alsjeblieft op wilden komen halen. Dit was met als hoofdreden dat de hoogdrachtige merrie al snel moest bevallen en zij er gewoon niet bij konden zijn.. Ze wilden niet dat ook zij haar veulen zou verliezen. De enige persoon die wist wanneer de merrie's ongeveer zouden moeten bevallen was de oude man zelf.. Al kan daar ook geen zekerheid over gegeven worden aangezien de hengst er dag en nacht en het hele jaar in de kudde liep..

Ik weet dat jullie het allemaal goed bedoelen en snap jullie punt zeker, maar ik heb mijn keuze hierin gemaakt om de familie niks te verwijten, om de oude man dit leed niet aan te doen en om zelf mijn verantwoording voor deze paardjes op me te nemen.. Ik hoop dat jullie dat kunnen begrijpen en wil jullie vragen er verder geen discussie over voeren...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:09

Wat een verhaal!
jeetje..

ik vind het wel heel erg lief van jullie dat je de paardjes (en ook de oudere man van wie ze waren) zo goed proberen te helpen.
jullie vinden voor het hengstje ook vast wel een nieuw en lief baasje :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:15

IvysToeter schreef:
Wat een verhaal!
jeetje..

ik vind het wel heel erg lief van jullie dat je de paardjes (en ook de oudere man van wie ze waren) zo goed proberen te helpen.

+1

beterschap

Is het een mogelijkheid om de familie een financiele bijdrage te laten doen voor de dierenarts en de hoefsmid want ze zadelen je wel even op met een heleboel kosten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:22

ik denk dat dit gewoon een situatie is geweest waarbij iedereen het beste wilde doen,maar de kennis gewoon ontbrak.
zeg niet dat het de beste keuzes zijn geweest,maar vooral mensen die eventueel niets met dieren hebben of dit kennen, handelen nu eenmaal niet altijd zoals wij dat zouden doen.
toch fijn dat ze opgevangen konden worden, en dat de familie en de man hiermee akkoord zijn gegaan.
sneu voor de overleden dieren,maar voor de pony's die nu een nieuwe kans krijgen,natuurlijk wel hun 2e leventje.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 11:23

@Yvonnedv:
Maydine schreef:
Zij hebben zelf Zondag de merrie met het veulen er half uit gevonden en geholpen.

Ze hebben de merrie Zondag zo gevonden en gelijk zelf geholpen. Helaas geen DA aan te pas geweest voor zo ver ik begreep.. Nogmaals de precieze details weet ik ook niet.. Mijn vriend is zelf hoefsmid dus daar hebben we verder geen kosten aan gelukkig.. De dierenkliniek heeft laten weten financieel ook iets te helpen dus dat is echt super lief. :j

Ik ga de familie niet vragen om een financiele bijdrage te doen, ik wil ze er niet meer bij betrekken.. Ik heb het al eerder uitgelegd dat ik niet wil dat de oude man te horen krijgt hoe de vork werkelijk in de steel zit qua gezondheid van zijn passie, zijn paardjes.. Dat kan en wil ik hem niet meer aan doen..
Ik heb mijn keuze daarin gemaakt en neem daarom de volle verantwoording en de daarbij behorende kosten op mij.. Ik weet dat het voor sommigen onbgerijpelijk lijkt maar dit is het beste en bovendien mijn keuze..

Wel super lief dat jullie allemaal meedenken hoor! Deze paardjes hebben het goed nu en mogen aansterken, opknappen en daarna naar een nieuw en liefdevol thuis. Tot die tijd hoeven ze zich nergens zorgen over te maken. :)

@Lowara: Je slaat echt de spijker op zijn kop, dankje. :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:25

ik vind het echt top dat jullie het zo doen!
de keuze zijn familie er niet meer bij te betrekken snap ik wel.
wie weet gaat de gezondheid van de oudere man alleen maar verder achteruit als hij hoort hoe het met zijn passie en diertjes gegaan is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:26

jij laat ook voort de kebab staan, beterschap

ik snap je punt maar ik kan er nog steeds niet over uit dat je zondag probeert te helpen en vervolgens dinsdag pas hulp inschakelt.. dat is niet ontwetendheid. je laat je vrouw toch ook niet liggen als de baby er half uithangt.

wens je veel sterkte met het opknappen van de beessies en hopelijk heb je snel een nieuw plekkie voor de hengst, helaas is het te ver weg voor mijn.

mischien kan je de man wat opfleuren door wat fotos toe te sturen of hem eens langs te laten komen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:35

Tina en Huub, jullie zijn schatten en groot gelijk dat je de oude baas niet nog meer verdriet aan wil doen, goede keuze. +:)+

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 11:40

StalNollie schreef:
jij laat ook voort de kebab staan, beterschap

ik snap je punt maar ik kan er nog steeds niet over uit dat je zondag probeert te helpen en vervolgens dinsdag pas hulp inschakelt.. dat is niet ontwetendheid. je laat je vrouw toch ook niet liggen als de baby er half uithangt.

wens je veel sterkte met het opknappen van de beessies en hopelijk heb je snel een nieuw plekkie voor de hengst, helaas is het te ver weg voor mijn.

mischien kan je de man wat opfleuren door wat fotos toe te sturen of hem eens langs te laten komen.

Jullie lezen het echt verkeerd, of ik heb het krom omschreven... :o Ze hebben de merrie gelijk die zondag toen ze haar vonden geholpen en hebben het veulen eruit gehaald..
Ze hebben de merrie Zondag zo gevonden en dus gelijk zelf geholpen. Helaas geen DA aan te pas geweest voor zo ver ik begreep.. Nogmaals de precieze details weet ik ook niet..

Ze zijn toen in overleg gegaan en hebben besloten dat het zo niet langer kon (gelukkig) toen zijn ze rond gaan bellen voor hulp in de zin van de pony's ophalen en opvangen etc.

En ja, ik heb de man beloofd wat foto's te maken van o.a. het veulen als die er straks is. Die wil ik voor hem laten afdrukken en inlijsten zodat hij ze in zijn kamer kan neerzetten. Heeft hij zijn pony's toch nog een beetje bij zich. :)

@Bassenqua: Bedankt! Ik kreeg al een beetje Iris dejavu gevoel.. ;) Ach, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen deze kleintjes aan hun lot over te laten.. Dat verdient geen enkel dier.. :n

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:47

Zoek je enkel voor het hengstje een nieuwe thuis?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 11:58

gerban schreef:
Zoek je enkel voor het hengstje een nieuwe thuis?

Op dit moment wel.. Het jaarling appaloosa merrietje eventueel ook al, die maakt het ook prima is alleen nog heel erg bang.. Wil ze even de tijd geven rustig op te knappen en bij te komen..

Drachtige merrie mag hier haar veulen ter wereld brengen en lekker bij komen en daarna zullen we uiteindelijk ook voor haar en haar veulen opzoek gaan naar een nieuw plekje.. Maar dat duurt nog wel even. We hebben geen haast verder.. Alleen met het hengstje wel ivm ruimte gebrek en de andere hengsten die we al hebben..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:09

Tjee, Maydine, wat een verhaal. Gelukkig heb je er 3 kunnen redden.... En ws het veulentje van de drachtige merrie ook.
Fijn dat ze bij jou tot rust en op krachten kunnen komen.
Wel weer een zorg erbij.
Sterkte, ook straks met de bevalling.

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:14

Wat een verhaal, arme beestjes.. Fijn dat je ze zo goed kan helpen! :)
Hopen dat het veulen gezond is als het straks geboren is, spannend allemaal hoor :) zijn mams is wel echt een droppie..!
En de pony die jullie hebben moeten laten inslapen op de laatste foto zag er ook wel erg ute uit zeg! :) Arm ding..
Succes met het verzorgen en de bevalling! ;)

modirlief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:24

fijn dat er zulke lieve mensen zoals jullie zijn!! met tranen in de ogen zitten lezen. het doet zo,n pijn om elke keer weer zulke berichten van verwaarloosde dieren te lezen!
veel geluk met de nog levende ponys en met het a.s veulen!
groetjes,sophie

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:31

Jeetje wat een verhaal en arme beestjes... Maar echt goed van jou dat je ze opgevangen hebt Maydine, wauw! Kan niks anders zeggen dan respect en wat fijn dat je de diertjes nu even pony laat zijn en op laat knappen voor ze naar een nieuw liefdevol huisje gaan. Top hoor!

Heel veel sterkte met het aankomende veulen ik hoop echt dat alles voorspoedig verloopt.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:01

Jeetje wat een triest verhaal, maar ook met lichtpuntjes. Echt super dat jullie deze pony's hebben opgevangen +:)+
Ik ben ook heeeeeeeeeel benieuwd naar het veulentje en duim heel hard voor jullie dat alles goed komt met moeder en veulen.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:37

Iedereen die tina en huub kennen weten dat zei voldoende kennis hebben ook om deze zaak op te lossen, zijn doen alles met liefde voor de paarden zo ook de keuzes die hun maken. Soms is het wreed maar als hun die keuze maken kunnen de mensen er vanuit gaan dat ze de keuze maken wat het beste voor het dier is op dat moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:40

Wat een zielig verhaal.. ook voor het bejaarde mannetje waar ze eerst van waren, die laat ze toch in vertrouwen in de handen van kinderen/kleinkinderen achter :(:)

Wat fijn dat er mensen zoals jij bestaan TS, nu maar hopen op een mooi gezond veulentje en een fijne toekomst voor de paardjes :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:45

Goed werk hoor Maydine! Ben erg benieuwd hoe ze er na een tijdje bij jou opknappen uitzien :)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 16:01

Vriendlief heeft vanmiddag even wat foto's gemaakt met mijn mobiel! :)

Jaarling appaloosa merrietje (heet trouwens Bo) nog wat bangig maar trekt al aardig bij zei mijn vriend..

Kareltje met zijn brutale neusje wilde ook graag aandacht.. ;)

En mama to be Debbie met haar dikke buik lekker in het zonnetje in de paddock, ze heeft alleen maar liggen rollen, rennen, rollen, rennen blijkbaar was ze blij haha. Ze kwam daarna heel enthousiast hinnikent aanrennen toen ze mijn vriend zag! Heerlijk! <3

Nu staat ze weer lekker op stal, het begon keihard te regenen hier, kan ik op de camera lekker kijken. Ze is erg onrustig en begraaft haar eigen poepjes.. Heel apart haha. Ben benieuwd of ze ons nog lang in spanning zal houden met het veulentje.. Haar uier zit al best vol, spenen nog niet helemaal.. Nog geen harsjes o.i.d. te zien dus we wachten rustig af. :)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 06-12-15 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd, waren door fotosite gewijzigd in andere foto's

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:08

Mooie foto's! Zien er echt super uit +:)+

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:24

Dat moet helemaal goed komen!
Super dat jullie ze opvangen... *geeft een lintje* :+
Ik zou ook die oudere man gespaard hebben van het verdriet.
Vaak met die oudere mensen kunnen ze het niet verkroppen dat alles ze afgenomen wordt.... (auto bijv.)
Laat staan hun "beessies".

Succes!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:05

Top!! +:)+
Echt super van je. Ik hoop dat alles goed komt!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:16

ach gossie wat naar -O-
maar goed dat drie het wel gered hebben:)
jullie zijn toppers!