Jee wat een hoop reacties weer, echt heel lief bedankt!
Ik ga kijken of ik iedereen een beetje kan antwoorden, hoop terug lezen! Helaas ben ik vandaag nog niet bij de pony's geweest, ik lig hier ziek thuis.. Gister kebab gehad en dat is niet goed gevallen, ik heb dus heerlijk vannacht op en neer naar de wc kunnen rennen en nog steeds..
Mijn vriend is vanmorgen naar de pony's gegaan, alles was goed en stond vreedzaam op stal van het hooi te genieten. Drachtige mama haar eetlust verminderd, we zien het veulentje ook veel schoppen dus denk dat ze daar aardig last van kan hebben. Wel een goed teken want dan leeft het veulen wel..
Het 2 jarige hengstje staat naast het jaarling appaloosa merrietje in stal. Beide maken het prima en ontdekken nu langzaam aan hoe makkelijk het loopt zonder die lange hoeven.. Merrietje is nog erg bang, is nauwelijks in handen geweest dus die moet nog een hoop vertrouwen in ons krijgen. Hengstje stond al brutaal op zijn eten te wachten vanmorgen volgens mijn vriend, hij werd begroet met een vrolijke hinnik. 
Ik hoop alleen wel snel een ander huisje voor hem te vinden aangezien het voor ons erg lastig is om hem hier naar buiten te doen.. het weiland en de paddock die we nog vrij hebben daar staan onze hengsten naast en dat gaat niet goed.. Even kijken hoe we dat oplossen tijdelijk..
Ik zal vanmiddag, als ik me hopelijk wat beter voel, wat foto's maken van het stel.
testebeest schreef:tjonge zit met een brok te lezen.
ZO ontzettend triest, maar gelukkig dat jullie er in elk geval nog 3 hebben kunnen redden.Echt top dat jullie dit gedaan hebben
(welke maat is het hengstje?)
Het hengstje zal zo rond de 80-85cm zijn. Hij heeft mooie bouw en een heel sjiek koppie met grote zwarte ogen die ieders hartje doen smelten! Hoe weinig hij ook kent, het is echt een droppie en door zijn nieuwsgierige karakter eigenlijk helemaal niet bang.
Mama in spe is het kleinst, een heel fijn klein merrietje met zo'n zelfde sjiekke koppie. Zij zal rond de 80cm zijn, zeker niet groter.
jolandje schreef:zit er eigenlijk papier bij?of hebben ze een naam?
Afstamming is onbekend. Ze hebben allemaal paspoort en Chip en zijn geregistreerd bij het NMPRS. Van mama in spe heb ik het paspoort, zij heet Debbie en wordt dit jaar 6 jaar oud.
Hengstje en de jaarling merrie daar moet ik het paspoort nog van krijgen, halen we dit weekend op. Hengstje heette volgens die meneer Kareltje, jaarling merrietje weet ik nog niet..
@StalNollie & The_Stig: Ik snap dat je er zo tegenaan kijkt en je in eerste instantie erg boos bent op zulke mensen. Helaas stonden de pony's in een weiland bij een afgelegen boerderij waar niemand meer woonde.. Ze hadden daar 2 hectare weiland met schuilstal tot hun beschikking en automatische drinkbakken waardoor ze dus eigenlijk eten en drinken genoeg hadden.. Af en toe is er eens iemand van de familie langsgereden voor zo ver ik begreep maar verder ook niet. Hoe het precies zit met de familie etc. weet ik natuurlijk niet precies en het is ook niet aan mij om me daarmee te gaan bemoeien. Het oude mannetje heeft al genoeg geleden om zijn alles te zien vertrekken in onze trailer, dat brak echt mijn hart.
Zijn zoon was erbij en geloof me, die had echt geen idee van alles.. Zij hebben zelf Zondag de merrie met het veulen er half uit gevonden en geholpen. Blijkbaar was dat de druppel voor ze en hebben ze Dinsdag om hulp gebelt of we de pony's alsjeblieft op wilden komen halen. Dit was met als hoofdreden dat de hoogdrachtige merrie al snel moest bevallen en zij er gewoon niet bij konden zijn.. Ze wilden niet dat ook zij haar veulen zou verliezen. De enige persoon die wist wanneer de merrie's ongeveer zouden moeten bevallen was de oude man zelf.. Al kan daar ook geen zekerheid over gegeven worden aangezien de hengst er dag en nacht en het hele jaar in de kudde liep..
Ik weet dat jullie het allemaal goed bedoelen en snap jullie punt zeker, maar ik heb mijn keuze hierin gemaakt om de familie niks te verwijten, om de oude man dit leed niet aan te doen en om zelf mijn verantwoording voor deze paardjes op me te nemen.. Ik hoop dat jullie dat kunnen begrijpen en wil jullie vragen er verder geen discussie over voeren...