dat is meestal wel goed teken heb ik gehoord dan makken ze alles leeg voor de bevalling. niet te vaak kijken he want dan kunnen ze het de bevalling tegehouden ben zo nieuwgierig wat er uit komt
dianalamboo
Geplaatst: 02-04-12 22:12
Zou het nu dan toch echt gaan gebeuren?
Adamootje
Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)
Ik hoorde net van een stalgenootje dat ze weer ligt en dan zelfs ligt te eten, die muts. Toen ze haar zag is ze wel weer gaan staan. We gaan het wel weer zien vannacht, ik zit lekker warm (soms een beetje te ) en ik vermaak me wel met mn spelletjes op mn mobiel.
nee ik heb daar geen internet en ook geen stroom om zover naar de keet te kunnen. Ik heb gemerkt dat ze vandaag een stuk rustiger was en vaker lag.
Verder heeft muts gewoon de hele nacht staan (of liggen) eten Elke keer als ik ging gluren dan stond ze in de stal te eten. Haar stal is 1 smeerboel, ik had om 20.30 uur nog staan uitmesten en toen ik om 23.30 uur aankwam was het weer helemaal smerig. Erg nat en veel mest (logisch als je zoveel eet ) In de ochtend weer, dus maar weer uitgemest. Ach zo blijft een mens bezig toch Verder geen verandering, ik merk dat ze wat meer in paniek raakt als ik weg loop. Dan staat ze helemaal bij het draad me te volgen en gaat ze ook niet meer weg.
Dus we gaan nog een nachtje, zo de kids naar school brengen, dan mn bed in. Mijn man is vandaag gelukkig vrij dus die kan op de kleinste letten.
Biancaa
Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-12 17:55
Maar even lijstje maken:
Muds 2 april, Zwartbonte met met veel wit (helaas je kan alleen nog maar de kleur goed hebben hihihi
Resi_lover, 3 april, Bruinbonte merrie met minimaal 1 blauw oog
Ginger18 4 april, Zwartbonte merrie
Snowdon 6 april, Goede Vrijdag Zwartbonte merrie met zwarte staart en blauwe ogen Kuzznathalie 6 april, zwartbonte merrie Lizzy_Lisa 6 april, bruinbonte merrie (Volle maan)
Furyke, 8 april, zwanrtbonte hengst
WenMLove 9 april, zwartebonte merrie met witte benen en 1 maanoogje. 2a54z6e45r6r, 9 april, zwartbonte hengst met maanogen die minstens net zo knap is als paps
Ikzelf denk dat het in de nacht van vrijdag op zaterdag komt voor 2 uur, dus op de uitgerekende dag. Dat is namelijk de enige nacht dat ik volledig kan waken Muts presteert het elke keer te doen als ik er net niet bij ben.
Tjinta
Geplaatst: 03-04-12 20:06
Ze maakt het wel heel spannend! Ben benieuwd wat eruit komt.
Gokje: 5 april zwartbonte merrie.
Hopelijk komt alles weer goed! Ik duim in ieder geval.
Resi_lover
Geplaatst: 03-04-12 20:26
Oohjee, mijn gokje verloopt al weer bijna, haha
Muds
Geplaatst: 03-04-12 20:35
Biancaa schreef:
Muds 2 april, Zwartbonte met met veel wit (helaas je kan alleen nog maar de kleur goed hebben hihihi
Oke oke ook het geslacht kan je nog goed hebben Muds Hihihi
Nou ik heb een camera op stal Met dank aan KootMiraDrum op bokt. Ze heeft me er 1 geleend die alleen beeld geeft, dus vannacht was ze rustig en ik ook Was echt heel relaxted zo, ik heb mn wekker elke anderhalf uur gezet, gluurde op het schermpje en ging weer slapen. Niks gebeurd dus nog. Verandering vanmorgen was dat haar kling nog een stuk dikker is geworden en wat langgerekter. Dus vannacht weer kansen.
dat is zeker meer rust voor jou, zo'n camera. Wat zal je moe zijn, nu je elke nacht moet waken. Ik check haar straks weer ff voor je. Ik hoopte eigenlijk nu wel een sms'je vannacht, dat je veulen geboren zou zijn, maar helaas nog niks.....
haha daar heb je dan denk ik wel van geleerd heb zelf nooit veulens gefokt maar dat weet ik wel heeft toch wel nut vriendin met stoeterij en op stal hier ook al vele jaren veulens
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 04-04-12 17:24
haha je not to do lijstje
Ben benieuwd naar het veulen!! Ik zal meeduimen voor Noa dat het idd aan de dracht ligt van het vocht. Fijn dat je een camera hebt kunnen lenen trouwens
Ze was weer erg rustig, wat wel frapant was, dat ze nu ineens weer veel buiten stond. Gister juist veel binnen. Haar hele achterkant is rose nu, dus ook haar billen en rond haar kling enzo.
Ze heeft ook vannacht buiten gemest, dit terwijl ze normaal altijd naar binnen gaat om te mesten. En het nog meest rare is dat mevrouw haar hooi niet op had Ik hoefde vanmorgen niet aan te vullen, normaal is de hele berg weg maar nu lag er zelfs nog zoveel dat ik er niks bij heb gegooid. Ze heeft vanmorgen wel gewoon haar merriebrok gegeten.