Jemig wat een dwarsligger. Had ook wel verwacht dat het er nu zou zijn..... Trek je het nog een beetje? Hoop voor jou dat ze een beetje opschiet. Rosa besloot ook om 13u 's middags te bevallen vorige keer, wie weet??
abba
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-12 12:00
Ik hou het nog wel vol, ik hoop dat het er vandaag nog van komt, de veearts is vanmorgen geweest (moest toch komen voor de koeien) en die zei dat alles oke was ......, hij dacht aan een 'gevalletje eigenwijsheid', we wachten dus gewoon maar af!
Jacqueline, even heel erg off-topic, maar heb je dat blauwe Ijoor dekje nog dat op je site staat en wat wil je ervoor hebben? Mag ook via PB. (zat nl net op je site)
Waar blijft dat veulentje nooouuu... Ben echt onwijs nieuwsgierig! Gaat alles nog goed met Cascade?
Bassenqua
Geplaatst: 16-03-12 23:14
abba
Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-12 12:53
Weer een update:
Géén veulen , wel is de DA geweest, die moest toch komen voor een koe. Hij zegt dat het een gevalletje: "van hoe laat ik mijn baas zo lang mogelijk wachten", is en daar is maar één remedie tegen GEDULD !
...... dus nacht 6 achter de rug (afgelopen zondag nl. de eerste kegeltjes) en we maken ons op voor nacht 7!
Ik kan ondertussen ook al op Dancing Queen gaan letten want die moet nu nog maar een week (gelukkig daar nog alles rustig)..... GAAAAAAAAP!!!
Heeft iemand meer hier ervaring mee, een merrie die kegelt veulent toch meestal binnen de 24/48 uur???
spannend jacqueline! ik zal voor je duimen, hopelijk komt het dan vanacht (ze houd denk ik gewoon de uitgerekende datum aan)
abba
Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-12 23:02
@Mioux - Gelukkig is Cascade nét ietsje verder, ik vind het wel leuker als ze niet tegelijk veulenen. Maar.... Dancing Queen krijgt wel al witte stipjes op haar uier dus dat gaat ook geen weken meer duren...
Cascade is momenteel heel erg rustig, haar uier zit vol, ze heeft één hele mooie kegel, een tepel is 'kaal', geen kegel, dus.... ik blijf gewoon maar waken.
Wish me luck!
Bassenqua
Geplaatst: 18-03-12 00:32
abba wat bedoel je met witte stipjes op het uier? Ik had van de week wel een keer dat ik stippels op de tepels heb zien zitten, vroeg me nog af wat dat was.
Cascade heeft er dus ook nog geen zin in, terwijl het er zo mooi weer voor is.
abba
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-12 17:50
Ja het is prachtig weer, maar nog steeds alles stil hier! Jammer maar het is zo. Bij D.Q. zitten miniscule witte stippeltjes op haar uier (vooral rond haar tepels) voor mij een extra reden om haar goed in de gaten te houden, vorige jaren was ze dan in haar laatste week bezig. Het is net of de boel dan 'schoon' gemaakt wordt voor het nieuwe veulen.
Daarna wordt de uier voller en de tepels gaan glanzen (bij D.Q. toch) en dan ong. een dag van tevoren gaat ze kegelen en meestal rond 20.45 heb ik dan een veulen..... Ik wacht het ook bij haar maar af! Dit jaar durf ik nergens mijn hand voor in het vuur te steken!
Nouska
Geplaatst: 18-03-12 18:07
Ik blij checken en nog steeds niks dus
Beide dames maken het wel erg spannend...
Bassenqua
Geplaatst: 18-03-12 18:20
Die witte stippels is me bij mijn vorige meiden nooit opgevallen maar zag dit begin van de week ook bij Iris, ik zal de foto eens terug zoeken waar het op te zien was, weet ik ook de exacte dag en neem ik het even mee in de notities
Nou we kunnen elkaar in elk geval een hand geven, hoop ik dat dat dadelijk ook kan, hebben we in ieder geval beide een veulen, uiteraard gezond en wel.
Lieve Cascade, het is mooi weer, mogen we alsjealsjealsjeblieft je veulentje zien???
abba
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-12 22:12
Vanmorgen moest ik mijn nichtje wegbrengen 400 km. heen én weer, had ik best wel een rotgevoel over want.... grote kegels en een zeer onrustige merrie..... ik mezelf '*!!#@: (dit woord mag écht niet op Bokt) gehaast, want verder niemand thuis, maar ik zit nu nog steeds te wachten, heeft iemand hier een remedie voor onwillige veulens (een speciale manier van masseren, een opwekmuziekje enz. enz.) ik bied Cascade aan als 'proefkonijn'
Jeeeeemmmpie! Wat een volhouder, wordt straks een pittig veulen ben ik bang. Of een heeellle luie haha. Kijk even op pagina 1 van het Dikke Buiken Topic 2012 (bij Kraamstal), daar staan illustraties over hoe je een merrie kan overhalen te bevallen hihi.
Nou ik hoop vannacht dan??
Bassenqua
Geplaatst: 20-03-12 01:11
Iedere avond voor ik naar boven ga kijk ik nog even snel maar helaas, hetzelfde bericht als Iris
abba
Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-12 08:28
Ja.... we zijn een beetje triest, we willen wel maar de merries (nog steeds) niet! Helaas we zullen het ermee moeten doen.