Een kind krijgt een kind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:10

Bassenqua schreef:
Captain haar bekken is behoorlijk bij getrokken doordat door het vele bekappen de stand van haar beentjes weer terug goed is gezet, of het bekken volkomen goed staat durf ik niet te zeggen maar op het blote oog kun je al duidelijk verschil zien.

Geerke ja een bokker, wil je weten dat er daar nog 17 mini's stonden in dezelfde conditie?

jee....en ik maar denken dat hier paardenliefhebbers zaten...niet dus :(
(Kruip weer onder mijn steen)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:17

geerke schreef:
mooi beestje hoor!
Waarom verwaarlozen mensen zo een paardje?En dan ook nog een Bokker?
Snap ik helemaal niets van :(

Ik snap t ook niet en dan ook nog durven te denken aan een veulentje te gaan fokken bij een 2 jarige die in zulke slechte toestand is.

In 1 woord vreselijk en schandalig en de ex eigenaar mag zich kapot schamen.

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:19

Jeetje wat is ze goed opgeknapt zeg, goed gedaan _/-\o_ ! Nu hopen dat er een gezond veulentje uitkomt en de merrie dat gaat redden. Rare regels in Nederland met die dierenbescherming.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:21

Esther je bent een topper !

Helaas hebben we er meer op bokt die niet van de goede verzorging zijn. Ik heb ook zo'n zwaar verwaarloosd hummeltje staan, vel over been. Vorige eigenaar is een handelaar en komt ook op bokt, zijn zus trouwens ook. In haar profiel staat erg leuk : De liefde voor paarden is ons met de paplepel meegegeven |o

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:28

nou ik zal je vertellen wij hebben hier in het dorp ook een vrouw die heeft een kleine stal met dartmoorpony's en 4 paarden maar ze begon 6 jaar geleden met zo'n 18 pony's en ze fokt ze voor de verkoop ik kan je vertellen ze vallen met bosjes van de berg omdat ze geen eten krijgen en ik vind het zo erg omdat ik gewoon niets kan doen de dierenarts is er al mee bezig zo'n 3 jaar en hij kan niets :( echt als ik dat zie en ik zie het helaas elke dag dan draait me maag om. en dood leuk verkondige dat ik slecht ben voor me dieren en ik ben gek en haar paarden zijn mager omdat ze oud zijn (oudste is 13) sorry maar dan denk ik dat mensen die zo doen echt psygish niet in orde zijn.

sorry maar moest het even kwijt.

jij hebt je pony heel mooi opgeknapt respect!!!
Laatst bijgewerkt door rowanda op 22-01-12 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:28

Letsdunit schreef:
Esther je bent een topper !

Helaas hebben we er meer op bokt die niet van de goede verzorging zijn. Ik heb ook zo'n zwaar verwaarloosd hummeltje staan, vel over been. Vorige eigenaar is een handelaar en komt ook op bokt, zijn zus trouwens ook. In haar profiel staat erg leuk : De liefde voor paarden is ons met de paplepel meegegeven |o

en iedereen duikt nu in de zoekfunctie voor "De liefde voor paarden is ons met de paplepel meegegeven :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:29

rowanda schreef:
nou ik zal je vertellen wij hebben hier in het dorp ook een vrouw die heeft een kleine stal met dartmoorpony's en 4 paarden maar ze begon 6 jaar geleden met zo'n 18 pony's en ze fokt ze voor de verkoop ik kan je vertellen ze vallen met bosjes van de berg omdat ze geen eten krijgen en ik vind het zo erg omdat ik gewoon niets kan doen de dierenarts is er al mee bezig zo'n 3 jaar en hij kan niets :( echt als ik dat zie en ik zie het helaas elke dag dan draait me maag om. en dood leuk verkondige dat ik slecht ben voor me dieren en ik ben gek en haar paarden zijn mager omdat ze oud zijn (oudste is 13) sorry maar dan denk ik dat mensen die zo doen echt psygish niet in orde zijn.

sorry maar moest het even kwijt.

jij hebt je pony heel mooi opgeknapt respect!!!

gevalletje voor 144....als ze tenminste ook in de blubber staan.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:30

WOUW Esther! wat een verandering!! :wow: goed werk! _/-\o_
Die arme Iris :(:) Ik zal duimen dat het allemaal goed gaat, maar ze heeft al bewezen dat ze niet zomaar klein te krijgen is!

rowanda

Re: Een kind krijgt een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:34

@ geerke ja deze hebben geeneens een schuil stal, enigste probleem woon in hongarije dus 144 zal niet komen ben wel al bezig geweest met soort van hier (vrouw is nederlands )
gelukkig is iedereen hier op het dorp er druk mee bezig om te proberen haar paardjes te redden.

daarom vind ik wat TS gedaan heeft supper goed.

alleen de mensen die de beestjes zo verwaarloosen blijven toch zeggen dat zei het gewoon goed doen :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:36

Sorry ik vergat te zeggen: jij hebt mooi werk verricht, ze is echt enorm opgeknapt en ik ben blij dat ze nu bij jou in goede handen is.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:00

Wat is die pony goed opgeknapt! Ik heb even de zoekfunctie gebruikt en heb het profiel en de website bekeken van de vorige eigenaar. pff ongelooflijk!

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:08

jeetje zeg en dan nog zoveel in de zelfde staat, schandalig!
duim ook voor je mee. Ze ziet er nu iig wel goed uit heel leuk paardje!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:18

dat op bokt niet alleen maar paardenliefhebbers zaten was mij al bekend.
hetzelfde verhaal hier. (zie onderschrift)

maar ontzettend goed dat ze zo opknapt!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:20

Wow wat een reacties op Iris zeg :oo De enigste grote hobbel die Iris nog moet nemen is de bevalling en ook daar krijgt ze uiteraard alle hulp bij. Een minpuntje is dat het vertrouwen nog niet groot genoeg is dat ik aan haar uier mag voelen, daar heeft ze grote schrik voor en gilt het dan uit. Wel mag ik haar buik voelen in de hoop dat het veulen beweegt wat nu ook een paar keer gebeurt is, het is wel een opvallend rustig veulen in vergelijking met de andere veulens. Ze staat onder de camera's en er zal elk uur iemand kijken hoe ze erbij staat als de eerste signaaltjes daar zijn. Het was fijn geweest als ik iets met het uier had gekund, ga het nu maar met foto's proberen in de gaten te houden maar er zit erg veel haar. :=

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:23

kan je geen spiegeltje onder de buik doen, dat zo kijkt

kan het ook niet zo zijn, dat ze een ontsteking aan de uiter heeft en daarom de aanraking niet fijn vind

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:24

Ik denk dat je jezelf daar niet teveel zorgen om moet maken. Bij mijn merrie mocht ik ook nooit aan de uier komen, gillen / slaan etc, maar het was de beste mama die ik kon wensen voor de veulens. Ook de eerste uren na de bevalling, was ze aan het gillen en stond ze met een hele opgetrokken buik als het veulen dronk, maar ze liet het wel toe.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:28

Voor een ontsteking ben ik niet bang Esmeralda maar het is nog te intiem en dat kan Iris nog niet, ik wil haar daar ook niet in dwingen dus laat het ook zo maar ik kan door midel van voelen elke verandering in het uier opmerken en dat vind ik plezierig. ;)

Carolaa, ik ben ook niet bang dat het veulen niet mag drinken hoor, ben gewend van de andere merrie's dat ze dat ok vinden.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:35

@TS: Oke dan is het goed! Maar wat heb je het al super gedaan voor Iris! Ze is echt zo veel knapper geworden en de bouw is ook veranderd en dan met name van de achterhand. Een pluim voor jou.

Tesssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:38

Wat een supermooi paardje, die krijgt vast een prachtig veulen!

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:44

Aah ook een topic van Iris, ze ziet er na die twee maanden echt al super goed uit zeg! Ik vind het een mooi paardje, hopelijk gaat de bevalling helemaal goed verlopen, dat verdient ze en hopelijk kan ze lekker geniet van haar kindje deze zomer :(:)

Ik kijk uit naar haar dikke-buik foto's en hoe ze er nu uitziet! Succes met haar.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:46

Carolaa schreef:
@Ze is echt zo veel knapper geworden en de bouw is ook veranderd en dan met name van de achterhand. Een pluim voor jou.

Die eer is voor onze hoefsmid, een erg fijne smid die ook alle tijd voor Iris heeft genomen, de eerste keer heeft het bijna 3 uur geduurd voordat we klaar waren, er mocht absoluut geen druk uit geoefend worden en dat is gelukt, de 2de keer waren we met een half uurtje al klaar en nu duurt het niks langer dan bij de andere paardjes.

http://www.filipa.nl/home/

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:54

Wat super dat Jill haar zo geholpen heeft, ze is echt fijn he!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:55

Ik heb alleen je openingspost doorgelezen... Super hoor!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:57

Hier geen andere smid dan Jill Milan-Lover, zeer gedreven vrouw met veel kennis en alle rust en tijd voor de paardjes.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:59

Hier ook niet, ben super blij met haar!
Vroeger toen Jill de opleiding nog niet gedaan had Janneke erbij gehad, maar die moest iedere keer uit Brabant komen, dus toen was het echt super dat Jill er ineens was! :D