Na lang wachten... Sweet Chili Pepper *update*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:57

Deal :D *\o/*

LecyTinker

Re: Na lang wachten... Sweet Chili Pepper *update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:01

dat zeg je nu, je gaat je handen vol krijgen als doop-moeder van een duiveltje en een knots van een stinker!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:02

Ghehehe kanniewachten :P

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 08:29

Chili heeft vandaag tegen mij gezegd dat hij zich wat beter zou gedragen. Hij heeft vanmorgen lief geknuffelt en neit gebeten. Dus er zit hoop in.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 17:33

Nou, ik heb net weer nieuwe foto's gemaakt... ik zeg niets, wat denken jullie? Strafkamp?

Afbeelding
Moet je zijn borstkas zien, duidelijk dat hij overal tegen staat te schuren. Duidelijk niet de eerste keer!

Afbeelding
Totaal geen respect! Jij in de andere weide, ik in de andere weide... grrrr

Afbeelding
FF proberen...

Afbeelding
Ik weet niet of dat je het zag, maar let eens op dat achter beentje? Totaal geen probleem voor hem om even tussen het draad door te klimmen...

Afbeelding
Schuurplekken op zijn reet van tegen het hek aan te wrijven!

Afbeelding
De heenweg gaat altijd een stuk makkelijk dan de terug weg...

Afbeelding
Zijwaards misschien? Nee, ook niet.

Afbeelding
Nou, dan maar de makkelijkste weg, het zit hem gewoon in het tempo waarmee je het doet!

Afbeelding
Beetje grijs al rond de ogen...

Afbeelding
I am KING OF THE WORLD!!!!

Afbeelding
I've got the moves...

Afbeelding
Ja, met een prive melk fabriek zal je wel zo een mega honger hebben dat je het eten van je moeder moet jatten!

Afbeelding
Kom je nog wat te eten brengen? Nee, opnokken dan!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:45

jeetje barbara. wat een brutaal ding zeg :oo
kent zeker geen pijn ofzo? :+
maar ondanks al die brutaliteit blijf ik hem een heerlijk snoetje vinden hebben haha

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:52

Haha, die is brutaal!
Hij heeft wel een geweldig koppie hoor, ik ben in love!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 17:56

@Rona, staat geen stroom op het draad hoor. Ga van de week een batterij kopen en er stroom op zetten, wil het niet op het netstroom aansluiten, zielig kereltje dan! Batterij is iets minder heftig. Maar moet er echt iets aan gaan doen, want hij denkt echt dat hij de baas is over alles. Hij stond net in de stal al in de muur te bijten!

@Bloempje, hij heeft idd wel een lekker smoeltje. Dat is de enigste reden waarom hij nog niet als stoofpotje op tafel staat!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:58

ik hoop voor je dat hij niet vast komt te zitten in het draad, want helaas snijd ook dit draad vreselijk

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 18:10

Tjoppie, hij doet het de hele dag. Heeft het al een paar keer gebroken ook. Hij trekt gewoon de paaltjes uit de grond. Was in het begin wel een beetje bang, maar hij denkt dat hij onoverwinnelijk is en doet alles heel relaxed. Maar ik hoop dat ik er donderdag stroom op kan zetten met de batterij, dan zal hij wel anders piepen. Heeft van de week ook al een stroomdraad door gekauwd.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:42

wat een schatje! <3 en brutaal :oo (hou ik wel van :o :P )
als ik jou was zou ik maar heel snel een batterij halen :')

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 12:17

batterij staat op de planning voor woensdag! Hioj dacht vanmorgen even in mn nek te springen in de weide. Ik heb wel een beetje medelijden met hem, hij verveelt zich gewoon wat als hij niet op gras staat.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:46

echt een lekkerding hoor, alleen wel vreselijk brutaal zeg :+

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:58

Wat een ongelofelijke snoezel! Hij heeft wel een bijzonder kleur, geen idee dat dit allemaal kon, weet niets van kleur Ö

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:29

wat een mooierd !

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:26

Aaaaah, wat een knapperd! Lekker stevig knaapje hoor :j
En whahaahaha, die laatste reeks foto's _O- Wat een boef!
Veel plezier (en succes :') ) met hem!

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:32

Geweldig ding <3 mag ik vragen waar je dat halstertje gekocht hebt?

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:41

Hoe is het stroomdraad bevallen? Had ie nog praatjes? :D Die laatste foto, wat een intelligent mannetje, dat wordt wat!

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:12

Wat een plaatje is het, en verschrikkelijk ondeugend :D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:19

Als eerste : wat een leuk veulie!!! maar ik begrijp niet waarom iedereen dat brutale zo leuk vind, hengsten met je opvoeden, ook als ze jong zijn! En dat onder draad doorkruipen zit er nu in en leert hij niet meer af. Jammer dat er nu pas stroom op gaat komen. Je hebt een paard wat net zo wordt als die van mij, hij weet precies wanneer er wel en geen stroom opstaat en 1x zonder = erdoor. Best lastig hoor!
Verder vind ik hem heel leuk!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 13:42

ElCamino schreef:
Als eerste : wat een leuk veulie!!! maar ik begrijp niet waarom iedereen dat brutale zo leuk vind, hengsten met je opvoeden, ook als ze jong zijn! En dat onder draad doorkruipen zit er nu in en leert hij niet meer af. Jammer dat er nu pas stroom op gaat komen. Je hebt een paard wat net zo wordt als die van mij, hij weet precies wanneer er wel en geen stroom opstaat en 1x zonder = erdoor. Best lastig hoor!
Verder vind ik hem heel leuk!!

Hahha, dank je voor je berichtje... ik hoop de bezorgde paardenmama praten...

Ik ben het met je eens dat hij er niet aan hoort te komen. Ik wilde per see dat draad niet op de netstroom box hebben. Ik krijg blauwe plekken van dat stroom, dus het is gewoon te sterk voor een klein veulentje van 1 dag oud. Ik moest de batterij voor de paddestoel ergens anders halen ( anderhalf uur rijden met de auto van waar ik nu woon) dus dat ging niet zo maar 1,2,3.
Hij is een brave knul hoor, hij is gewoon erg ondeugend. En uiteraard moet hij opgevoed worden, maar persoonlijk ben ik er voor om eerst een band te vormen met de drummel en dan pas aan de echte terechtwijzingen te beginnen. Het voordeel hiervan is dat hij je vertrouwd en je met veel dingen al genoeg heb aan een EEEEUUUUHHH in plaats van een tik en dan meneer weer moeten gaan vangen.
Zo loopt hij prima netjes achter me aan als ik ergens naartoe ga. Blijft hij netjes bij me staan, doet hij nu al 4kant voetjes geven en zonder problemen halster aan en uit en zo door.
Dus het is maar net waar je prioriteiten liggen. Voor mij is de basisitraining van de band tussen eigenaar en paard belangrijker dan hem gelijk te corrigeren.
Veel dingen zijn nou ook eenmaal veulen eigen en daar moet je je niet op vergissen. Persoonlijk voed ik mijn paarden op om samen te werken met mensen en ze niet te vrezen. Dus wat ik ze probeer bij te brengen is dat mensen geweldig leuk zijn en de eerste paar weken zijn hiervoor de grondlegger.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 13:54

Bedankt iedereen voor de liefde... Dank je Tien voor het bezoeken van mijn topicje.

Change, ik heb dit halster bij de Aveve in Brakel gekocht.

Betsa, ik ben gisteren om de batterij gegaan en natuurlijk gelijk de batterij in de paddestoel gaan zetten en watertandend zitten wachten op de knal. En ja hoor, gelijk weer helemaal in het draad en BOEM... zielig ding kreeg een knal ( en nog best wel een flinke, aangezien de paddestoel maar op een klein stukje draad staat). Zielig ding rende gelijk naar mama en is niet meer van haar zijde geweken. Vanmorgen ging hij weer de weide in met mams en helemaal blij, bokken etc. Zijn morgen routine gedaan, bokken en op het hooi piesen en toen was hij klaar voor het gras en dus draaide hij zich resoluut om en wilde naar het draad lopen en het kwam allemaal terug bij hem. Gelijk koppie omlaag en naar mama. Mama was op dat moment droog brood aan het eten, dus wilde chili helemaal niet eens bij haar in de buurt hebben. Dus zielige chili werd daar ook met een koude kont ontvangen... Had wel medelijden met hem, dus ben de weide in gegaan om te knuffelen, maar hij was zo kwaad dat hij bij niemand in de buurt wilde zijn. Heb hem maar met rust gelaten.
Dus mijn hartje is vanmorgen wel een beetje gebroken voor hem. Was wel een enorm grote les om te leren.

voor de rest praat ik elke dag met hem. Als ik uit mijn raam kijk, dan kan ik ze elke avond zien staan in hun stal die recht tegenover mijn raam ligt. Met maar een meter of 4 ertussen. Hij staat nu ook op schaafsel ipv stro. Buiten ook geen strobed meer in het weitje. Zielige muts wordt groot. Hij is super braaf, maar heeft nog steeds de veulen ondeugden. Zijn hele borstkas en schouderbladen is zijn afgeschuurt. Hoop niet dat zijn huidje beschadigd is. Maar goed, dat zien we dan wel weer. Mama is ook een stukje minder warm geworden naar hem. Hij krijgt regemlatig de koude kont naar zich toe gedraaid en dan heb ik het gevoel dat ik maar lief tegen hem mopet zijn aangezien zijn wereld uit zijn mama en mij bestaat. Eendjes pesten gaat nu ook niet meer nu hij niet meer onder het draad door kan...hahahah
Zal van de week weer update foto's maken voor jullie allemaal...

Nog maals iedereen bedankt voor je lieve en leuke reacties...

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:55

Wat een heerlijk draakje zeg. Dat wordt een hele knappe (en arrogante :P) kerel later denk ik!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:57

Tjeej Babs... hij is gewoonweg prachtig!!! Zo'n mooi hoofd op!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 14:02

Cerilene_ schreef:
Wat een heerlijk draakje zeg. Dat wordt een hele knappe (en arrogante :P) kerel later denk ik!

Als hij een hand had gehad, dan had hij een hele dag zijn haar naar achter lopen gooien! Maar hij heeft wel een heel erg liefdevol karakter hoor. Hij is stoute hengst, maar tja, mama staat op heftig voer ( met haver en al, maar als de zak leeg is gaat ze weer terug naar basis voer) en natuurlijk zitten er nog behoorlijk wat hormonen in haar lijf.
Hij denkt absoluut dat hij het meest geweldige paard op aarde is en dat we allemaal dankbaar moeten zijn dat hij er is, maar tja, hij is nog baby, dat denken ze allemaal.
Ben erg benieuwd wat voor kleur hij gaat worden, want rond zijn ogen word hij roodschimmel, maar op zijn lijf lijkt hij haast goud kleurig te worden ( zoals zijn opa). Maar goed, we wachten en zien het van zelf, spuitbusje verf is tegenwoordig ook niet zo duur meer.

Eponastable, in het echt nog leuker, verlate kraamvisite misschien?