ElCamino schreef:Als eerste : wat een leuk veulie!!! maar ik begrijp niet waarom iedereen dat brutale zo leuk vind, hengsten met je opvoeden, ook als ze jong zijn! En dat onder draad doorkruipen zit er nu in en leert hij niet meer af. Jammer dat er nu pas stroom op gaat komen. Je hebt een paard wat net zo wordt als die van mij, hij weet precies wanneer er wel en geen stroom opstaat en 1x zonder = erdoor. Best lastig hoor!
Verder vind ik hem heel leuk!!
Hahha, dank je voor je berichtje... ik hoop de bezorgde paardenmama praten...
Ik ben het met je eens dat hij er niet aan hoort te komen. Ik wilde per see dat draad niet op de netstroom box hebben. Ik krijg blauwe plekken van dat stroom, dus het is gewoon te sterk voor een klein veulentje van 1 dag oud. Ik moest de batterij voor de paddestoel ergens anders halen ( anderhalf uur rijden met de auto van waar ik nu woon) dus dat ging niet zo maar 1,2,3.
Hij is een brave knul hoor, hij is gewoon erg ondeugend. En uiteraard moet hij opgevoed worden, maar persoonlijk ben ik er voor om eerst een band te vormen met de drummel en dan pas aan de echte terechtwijzingen te beginnen. Het voordeel hiervan is dat hij je vertrouwd en je met veel dingen al genoeg heb aan een EEEEUUUUHHH in plaats van een tik en dan meneer weer moeten gaan vangen.
Zo loopt hij prima netjes achter me aan als ik ergens naartoe ga. Blijft hij netjes bij me staan, doet hij nu al 4kant voetjes geven en zonder problemen halster aan en uit en zo door.
Dus het is maar net waar je prioriteiten liggen. Voor mij is de basisitraining van de band tussen eigenaar en paard belangrijker dan hem gelijk te corrigeren.
Veel dingen zijn nou ook eenmaal veulen eigen en daar moet je je niet op vergissen. Persoonlijk voed ik mijn paarden op om samen te werken met mensen en ze niet te vrezen. Dus wat ik ze probeer bij te brengen is dat mensen geweldig leuk zijn en de eerste paar weken zijn hiervoor de grondlegger.