Splash x splash = ??? Amha minipaardje in de maak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 17:11

Audrey, zoals ik al zei, dit lijkt me een leerrijke discussie, en er is zeker plaats voor eigen mening, denk niet dat ik jouw mening afgeblokt heb, maar was wel de bedoeling om hier een leuk topic van te maken en geen doemdenkers topic, dat kan ik missen als kiespijn hoor! Denk dat niemand zoiets leuk vindt. Trouwens, ik ben niet zo iemand die dingen verkeerd opvat of zo hoor, van mij mag iedereen alles zeggen, heb ik geen probleem mee, maar ik mag dan ook het mijne zeggen hé. Dat is nu net wat een discussie inhoudt hé, maar dan met een luchtige ondertoon als het aan mij ligt ;-)

De kans is inderdaad miniem, maar dat heb je altijd bij fokken, ook als je met andere paarden fokt, is er altijd een kans dat er iets misloopt, dus waarom doemdenken op voorhand. Ik had dat van die doofheid ook al ooit gehoord en ik heb alles goed overwogen voor ik aan deze combi begon, dus ik heb alles wat ik in de hand heb uitgesloten, maar sommige dingen heb je nu eenmaal niet in de hand. Fokken blijft gokken.

Sophie, bedankt! Jij hebt ook al mooie veulentjes hé, waaronder toch ook al splash paardjes hé, dus we houden van dezelfde soort paardjes!

Esther, bedankt voor de uitgebreide verslaggeving! Net of jij mijn ogen op afstand bent :D Ben blij dat ze in de smaak valt, ik vond het ook een luxe meisje, maar jij hebt ze natuurlijk in real live al gezien!
We kunnen samen aftellen hé, jij voor Peaces en ik voor Sandy (misschien moet jij wel iets minder lang aftellen dan ik aan Peaces haar uiertje te zien ;-) )

Eponastable

Re: Splash x splash = ??? Amha minipaardje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:44

Valerie,
Het was ook absoluut niet doemdenkend bedoeld, straks rolt daar gewoon een knappe zwarte Splash uit die je straks aan een ketting zal moeten binden achter slot of ze komen haar nog jatten ;)

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:49

Valerie, ik denk dat we inderdaad van dezelfde minipaardjes houden; graag veel type, sterke beweging, mooi hoofdje en "splashy"... :j

Bedankt voor complimentje over onze veulens! We zijn er écht super blij mee, ze vallen voor de volle 100% mee, zowel qua type, beweging en kleur! Vooral Extreme (hengstveulentje) is m'n oogappeltje... :D

Onze nieuwe aanwinst is trouwens ook een splash ... ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:39

Ik snap de vraag van spicegirl niet of het wel of niet bij minipaardjes voorkomt. bepaalde afwijkingen zitten aan een bepaald kleurgen gekoppeld, niet aan een ras.

Spannend Valerie!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:15

@stef- en dat wist ik dus niet, of het alleen bij bepaalde rassen was.omdat je het alom hoort bij de paints, en in de mini-wereld erover word gezwegen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:46

Waar maak jij uit op dat erover gezwegen wordt?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:25

omdat ik er nooit wat over lees, als het over (kleur) miniatuurtjes gaat, duh !
geef maar een linkje, waarin het wel ter sprake komt...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:34

Valerie nog gefeliciteerd met Cinderella *\o/*, daar heb je weer een prachtig uniek paardje aan! Zo mooi zwart met blauwe ogen <3.

Ik had eerst ook nog nooit van splash gehoord, totdat ineens mijn eigen veulentje het zeer onverwachts bleek te zijn :D.

Ik vind het wel een interessante discussie :-).

Er komt vast een kerngezond prachtig veulentje uit, en ookal is ze geen splash ze zal zowiezo heel bijzonder zijn!

Valerie ik heb voor Nine eenzelfde soort showhalstertje gemaakt alleen ietsje anders qua versiering, en een bijpassend borsttuigje *D. Morgen op de horse-foto-event zal ze het aanhebben :-).

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:53

op ebay vind je ook mooie showhalstertjes ! :j

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:55

Wow, had wat bij te lezen vanavond zeg...zo'n discussie over onze paardjes. :D Naar mijn weten hebben ze nog nooit kunnen bewijzen dat doofheid aan splash gekoppeld wordt, speculaties zijn er inderdaad maar die zijn er over alles en iedereen. En het kan gewoon ook in de bloedlijnen zitten..als die Gunner zelf drager was van dat doofheidsgen of doof was, dan is het normaal dat zijn nakomelingen dat konden erven, net zoals bij die link van Eponastable,..is het die hengst dat in zijn veulens de doofheid veroorzaakte, en naar mijn weten hebben de ouders van onze paardjes, net zoals zij zelf geen last van doofheid hoor.

En over kleuren wordt er niet gezwegen bij de miniatuurtjes, sommige fokkers worden er zelfs horendol van, omdat sommige, er niet over kunnen zwijgen. :D Ook over frame overo, splash overo, sabino, cremello, perlino, verdunningen, wildkleuren..alles wordt vurig besproken in het minipaardentopic in de huiskamer op bokt.nl en bokt.be.

En ja...ook ik ben zo trots en blij dat Valerie een halfzusje van mijn Lilly heeft gekocht...hebben we weer wat meer familie in onze paardjes! Haha, Lilly is mijn andere splash tovero paardje, zie mijn profiel. Zij is de toekomstige van mijn Magic. :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:56

spicegirl schreef:
omdat ik er nooit wat over lees, als het over (kleur) miniatuurtjes gaat, duh !
geef maar een linkje, waarin het wel ter sprake komt...

Omdat het niet iets specifieks voor minipaarden is. Het hangt samen met Overo en dat komt bij meer rassen voor dan enkel de paint. Testen is bij minipaarden net zo normaal als dat het bij paints is.

Een link?

Ik zou zeggen blader het amerikaanse forum eens door, hier vast een voorgekauwt linkje
http://www.miniaturehorsetalk.com/index ... opic=67658

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:09

Audrey, ja, weet wel dat het niet slecht bedoeld was hoor en inderdaad, kennis kan best gedeeld worden, dus goed dat het es vermeld wordt, zo kunnen we allemaal leren hé! En ja, als er een zwarte splash uitrolt, dan zal ik die niet uit het oog verliezen hoor, daar droom ik nu al zo lang van :D

Sophie, je verwoordt het perfect wat ik ook graag in een minipaardje zie! Ben trouwens reuze benieuwd naar je nieuwste aanwinst!!!

Spicegirl, Stef heeft gelijk hoor, in de minipaardenwereld zijn er al talloze discussies geweest over kleurenfok, maar weet nu niet direct zo een linkje staan.
En ja, op ebay vind je inderdaad haast alles, maar niet de showhalstertjes van Manda hoor, die zijn er maar heel beperkt en elk stuk wordt uniek op maat en smaak van de eigenaar gemaakt, dus echt wel een unicum! En Anna heeft enorm veel smaak en creativiteit. Ik had al een paar showhalstertjes bij haar besteld en keer op keer waren ze perfect! En nu heeft ze er zelf eentje gecreëerd voor Sandy's veulentje, echt heel erg mooi!

Anna, bedankt voor de complimentjes over Cinderella en ik ben al benieuwd naar Nine's fotoshoot en vooral naar het borsttuigje! Waarschijnlijk wil ik na het zien van die foto's ook weer eentje bestellen :D

Vanneke, ja, wij zijn haast als zussen voor elkaar en ook onze paardjes zijn één grote familie hé! Lilly en Cinderella zullen alvast onze droom helpen verwezelijken! Bedankt om zo'n zalige vriendin te zijn!

En nu ga ik nog wat verder feesten (zit op een drink van mijn werk :D) Fijn weekend voor iedereen!!!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:12

Zusje, zit je nu nog altijd op dat feestje...t'is er precies vré plezant! :+

Haha, amuseer je maar hoor, dat verdien je zeker!! En ja, jij ook bedankt voor mijn liefste en beste vriendin te zijn, mijn steun en toeverlaat. :D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:53

Ik heb nog niet heel de discussie hier gelezen,..
ben bij het nieuwtje van nieuwe aanwinst gestrand :):) :):) .
*\o/* *\o/* gefeliciteerd zeg *\o/* *\o/* ik vind haar echt ook zo leuk <3
Had je best wel even mogen verklappen hoor ;(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:05

@vanneke- doofheid is zeker wel gelinkt aan het splash-gen,daar komen de ontkenningen al.gunner is ook splash, net als zn al dove nakomelingen.
google het maar eens ! splash + doofheid.
en ik bedoel geen kleuren discussies (die vrij nutteloos zijn, een test kan uitsluitsel geven),maar discussies over erfelijke afwijkingen, al dan niet gekoppeld aan een kleur.
en dan bedoelde ik ook nog eens een linkje van hier, in NL.
@stef-goed lezen - ik zei dat het ook bij paints voorkomt, maar daar is openheid over het onderwerp.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:08

bij de mini's is ook openheid over het onderwerp, normaalste zaak van de wereld. Dus ik snap echt je punt niet. Wat voor linkje wil je dan? De fokkers die ik ken testen allemaal, of dat ergens in een link staat... weet ik veel
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 06-05-11 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:09

dat zal dan ook het probleem zijn ;) laat dan maar, zou ik zeggen.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:10

@San, Valerie is nog leuk aan het feesten met haar collega's vermoed ik. Maar het nieuws van Cinderella is nog vrij recent hoor..ze is gewoon helemaal in love op die mooie kleine meid, en ik kan dat alleen maar beamen. Binnenkort gaan we ze hopelijk eens bezoeken! :D

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:18

Volgens mij kan Cinderella het niet beter treffen..
En ze zal je niet tegenvallen Valerie,buiten dat het een prachtig,schattig brutaaltje is worden haar ogen steeds blauwer en
opvallender,echt heel bijzonder <3

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:43

Recente foto's van papa Magic in weide conditie. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 08:10

Anja, ik twijfel er niet aan dat Cinderella mij zal bevallen! Ze heeft nu al mijn hart gestolen en ja, die blauwe ogen in dat zwart, dat komt volgens mij heel goed uit en ik ben al helemaal verliefd! Kan niet wachten om haar volgende maand te komen knuffelen :D

Vanneke, die foto's! WAW!!! Wat is hij toch ongelofelijk knap de Magic <3 ! Dit kan toch niet anders dan een mooi veulen worden als ik hem zo zie! Prachtig gewoon!!! Smelt, smelt, smelt, smelt, smelt, smelt, smelt, smelt, ... (ben bijna helemaal weggesmolten :9 )

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:15

waarom is ie geschoren ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:58

Kan je ook een keer reageren van goh, leuk paard? Je zit op KS-ITP, niet op een discussie sub.....

Anyway, naar mijn weten wordt magic geshowd

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 11:14

Ja, Stef, dat klopt! Hij is trouwens nog niet weer geschoren sedert de BMP hengstenkeuring in januari, dus hij staat nog steeds zo mooi van toen. Hij is dan trouwens ook direct goedgekeurd als dekhengst.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:59

als ik m leuk vind, zeg ik het wel...
maar het is zonde dat de zomervacht eruit is geschoren.nu is ie dof van kleur.