nou we hebben het opgegeven, haar buik is ook een stuk kleiner en haar uier veranderd niks.
Schijnzwanger? Het is bloedheet (36 graden) en ze voelt zich niet bepaald lekker, dit komt omdat ze heel erg dampig is (ook iets wat ik niet wist toen ze kwam) ze staat dag en nacht buiten maar het is erg benauwd.
mmm, pas op, als haar buik kleiner wordt kan het zijn dat het veulen richting geboortekanaal verplaatst hou haar nu dan juist goed in de gaten anders kan er ook zomaar iets langs liggen
Dat hoeft nog niks te zeggen. Als ze begin juli is gedekt is ze nu ongeveer uitgerekend, en sommige merries dragen een maand langer. Ik zou haar toch in de gaten blijven houden.
nou niks hoor. Gister een andere rescue Curly binnen gekomen. Gelukkig ziet deze er goed uit. Een rescue hoeft niet altijd te betekenen dat het een verwaarloosd dier is, deze is waarschijnlijk op tijd overgedragen
Jammer dat ze waarschijnlijk leeg is, maar misschien wel beter voor haar lichaam? Weer een curly rescue binnengekregen, hou je de rescue's of knap je ze op en zoek je nieuwe mensen voor ze?
de ernstige gevallen zoals Kayla blijven en die hebben we persoonlijk gered. Maar ik ben ook foster voor de Curly horse rescue en die zijn hier tijdelijk.
nee hoor niks, wel verandering, het gaat slecht met haar :-( ze heeft weinig tot geen eetlust, staat de hele dag tussen de bomen. Nu heeft ze ook zeer ernstige vorm van dampigheid, heb het nog nooit zo erg gezien arm beest. Heb medicijnen hielpen een beetje maar nu niet meer zo erg. Ze valt erg af en is nu weer veel te mager.
Gaat weer iets beter met kayla, heb in overleg met de DA de dosis van haar medicijnen verhoogd. Ook heb ik haar op kruiden staan en een Bach remedie. Ze eet in ieder geval weer en ze staat niet meer zielig in een hoekje onder de bomen. Ben achteraf heel blij dat er geen veulen is gekomen, denk niet dat ze het had overleefd.
Nu lekker op volgend jaar wachten op een "gepland" curly veulentje
Red gaat super, die loopt lekker met de jongens in het land. Net alsof hij er altijd is geweest geen gemiep geen gezeik....daar kunnen die meiden nog wat van leren
Fijn dat de merrie het weer beter maakt! En idd volgend jaar een mooi gepland veulen
HCRanch
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-11 19:31
Helaas in onze Kayla overleden. Het vreselijke hete en benauwde weer heeft het haar zo moeilijk gemaakt. We hebben haar een hele tijd in een stal gehad met een ventilator en medicijnen. Na 2 weken mocht ze gaan en staan waar ze wilde. Binnen buiten in de stal uit de stal etc. Helaas is ze toch overleden. Het is beter voor haar, maar uiteraard zijn we erg verdrietig.