Bedankt voor jullie leuke reacties. Wat lief dat jullie zo betrokken zijn en net zo ongeduldig worden als ik Ik kan ook echt niet wachten! Maar 16 mei?? Dat kan echt niet hoor Valk met blesje en witte beentjes klinkt heel leuk! Dit is nog steeds mijn wens, maar dan de merrie-vorm. Maar hoe dichterbij het komt, hoe minder het me uitmaakt wat het wordt. IK WIL HET KNUFFELEN!!!!
Nog 10 weekjes vandaag. Ik merk aan haar dat het zadel niet meer zo lekker zit. Ze loopt wat korter, maar ze wil nog zo graag galopperen dat ik toch maar twee keer in de week ofzo met zadel rij, zodat ze haar ei lekker kwijt kan. Vandaag ging ze ook heel erg snel in galop, al was ze wel snel buiten adem
Volgende week dinsdag volgen de 9 maandenfoto's En ik denk dat ik vanaf dan iedere week een foto-update plaats..
Ik gok op een.... Smokey Black Hengst! (Geen idee, maar dat zegt mijn gevoel ) Voor jou hoop ik natuurlijk op een valkje! Super spannend! Ik ben groot van van Welsh Cobs! En papa is echt een plaatje!
Ik vind een valkhengst ook het gaafst. Ook omdat hengsten/ruinen vaak mooier uitgroeien dan merries. Maar ik wil graag een merrie, zodat ik er ooit nog een veulentje uit kan fokken. Alleen mijn gevoel zegt een palomino hengst.. Ze draagt wel hetzelfde als de vorige twee keer en ook haar gedrag is hetzelfde: superlief, knuffelig en veel te blij! Dat zou dan weer op een merrie duiden... Nog iets minder dan 10 weken (we gaan maar van het positieve uit )
Wat denkt iedereen dat t veulie laat komt... Ik ga voor 14 april wederom scielv
Cynthia82
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-11 08:17
Ja, serieus he? ik schrik er iedere keer weer van als ik een datum in mei zie. Zo van 'O ja, dat kan ook nog..' Met Jera was ze ook op 22 mei voor het laatst gedekt en zij kwam 14 april. Dus daar ga ik ook maar voor. Duchess vergeven we, toen hadden we gewoon een slecht voorjaar (uitgerekend op 13 mei en pas de 21e komen.... (valt nog mee, maar tocvh!)
Even off topic, ik zie dat je jarig bent Djuulsie, dus gefeliciteerd
YWC
Geplaatst: 18-02-11 20:18
djuulsie schreef:
Duchess vergeven we ja...
Maar deze niet als ie zo laat komt!!!
Deze is er sowieso goed "ingemetseld", dus die blijft wel wat langer zitten
Gefeliciteerd met je verjaardag.
Tjinta
Geplaatst: 18-02-11 22:17
Ik heb gestemd op een Palomino merrie... met lekker veel wit. Als ik het nu goed heb... duim je dan voor mij ook voor een palomino merrie?? Ik heb iets minder mogelijkheden, krijg vos of palomino maar ga dan graag voor palomino. Merrie dan wel te verstaan.
Hopelijk mogen we samen waken.... 14 april past me uitstekend... die merrie krijgt trouwens een 100% vosveulen.
Lekker veel wit vind ik een goed plan! Ik duim ook voor jou! Ik snap je berichtje alleen niet helemaal. Je zegt dat je vos of palomino krijgt en in je laatste zin zeg je 'die merrie krijgt trouwens een 100% vos veulen.'
Tjinta
Geplaatst: 18-02-11 22:30
Ik heb twee drachtige merries.
De merrie die 1 dag voor de jouwe 340 dagen erop heeft zitten is een vos gedekt door een voskleurige hengst. Dat wordt dus een vos veulen (waarschijnlijk met heel veel wit waar ik echt niet op hoop )
De 2 merrie is op 5 juli uitgeteld en zij is gedekt door een Palomino hengst. Ik hoop dus op een Palomino. Een raszuivere Frederiksborger in Palomino kleurtje...
Wij hebben vandaag de camera weer functionerend gekregen. Leuk merrie kijken. Hoe ga jij waken straks?
Ik hou haar goed in de gaten en zodra ze gaat kegelen, blijf ik op stal, ook 's nachts. Meestal doet ze heel netjes een dag van tevoren beginnen met kegelen, fijn paard