erg leuke kruising!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kim_1990 schreef:laResidence schreef:Cremello is dubbel verdund.
Vos * cremello = palomino (1 keer verdunningsgen)
Bruin * cremello = valk (1 keer verdunningsgen)
En ik meende altijd dat zwart * cremello = smokey black, maar blijkbaar niet, valk kan dus ook.
Dus cremello zorg altijd voor de kleur van de partner met 1 keer verdunningsgen. Daarom als je een mooi kleurtje wil, is het handig met een cremello paardje. Is altijd iets speciaal. (in sommige situaties zie je het wel niet zo duidelijk, lijk bij smokey black)
Ik meen dat dit klopt zo...
Je moet het van de ouders kant zien...
Alle nakomelingen van een "dubbel verdund" ouderpaard zijn drager van één creme gen en dus altijd een Palomino, Valk of Smoky Black. Een Cremello gekruist met een Vos geeft dus altijd 100% een Palomino.
aangezien dit een cremello gekruist met een zwart paard is zal dit paard uiteraard de kleur smokey black hebben tenzij de moeder stiekem een (halve) creme-gen verbergt...dan kan het ook een smokey cream zijn.
alle enkele/dubbele verdunningskleuren zijn:
vos - palomino - cremello
bruin - valk - perlino
zwart - smokey black - smokey cream
overigens buiten de kleuren om...wat een ontzettend lekkerding is het zeg...die zou ik inderdaad niet zo gauw weg doen nee...
gezien dat sommige mensen zeggen dat dit een valkje is...dat is het volgens mij niet.
ik denk dat dit veulen uiteindelijk de kleur smokey black of smokey cream krijgt.
Goejan schreef:Cynthia82 schreef:Hij is hoogstwaarschijnlijk gewoon valk hoor, zie mijn post hierboven maar.
Maar........ neemt natuurlijk niet weg dat wij allemaal GRAAAAAAAAAG op de hoogte gehouden willen worden!!
hehe, ja zag het net, ik hoop het stiekem
khou wel van valkkleur