Wat een buik zeg. Hoop voor de merrie dat ze gauw het veulen krijgt. Vandaag wat minder warm dus een perfecte dag om een veulen op de wereld te zetten hoor!
E_Nalanta
Geplaatst: 13-07-10 10:41
Wow he! Benieuwd wat eruit komt, altijd leuk een kruising
Anouk_M
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-10 16:51
Bedankt voor de leuke reacties! Ben ook zeer benieuwd naar het veulen.. Haar uier is nu enorm (vind ik) en word ook niet meer kleiner zoals eerst steeds gebeurde. Als ze nu loopt lijkt het net of ze ballen heeft Maar er komt nog niets uit.. Zouden jullie van8 al gaan waken?
Is het ook niet zo dat de tepels verder naar buiten moeten wijzen? Vind ze nu nog teveel recht naar beneden wijzen nl. Zeg erbij,ik heb er geen verstand van hoor,alleen van foto's van dragende merrie's die ik hier op Bokt gevolgd heb.
Nagano
Geplaatst: 13-07-10 17:01
ik hoop voor je dat het veulen voor dat je op vakantie gaat er is ben je van plan om hem/haar te houden
Van die tepels klopt wel volgens mij faruba, heb een dragende merrie dus veel over gelezen al duurt het voor mij nog 8.5 maand:P ziet er naar uit dat het nog een paar dagen op zich laat wachten, goed de uiers in de gaten houden.
Anouk_M
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-10 17:10
Ik had zelf ook van tevoren geplant dat ik pas zou gaan waken als ze zou kegelen & harssen, maar omdat het nu ineens zo snel gaat ben ik bang om het te missen Maar volgens jullie kan het nog wel even duren dus, hoe het er nu uit ziet?
Nagano schreef:
ik hoop voor je dat het veulen voor dat je op vakantie gaat er is ben je van plan om hem/haar te houden
Ik ga expres pas in september op vakantie, hadden we al rekening mee gehouden. En ja het veulen blijft bij ons
Marinka90
Geplaatst: 13-07-10 22:01
Spannend hoor, ben benieuwd wat dat gaat worden met zo'n combi, zal vast een leuk veulen worden
Zo hoeveel veulens heb je besteld?! Wat een gigantische toeter heeft ze zeg! Verder vind ik de merrie wel erg schraal. Je kunt de ribben zien en op de vorige pagina is te zien dat ze op haar rug en lendenpartij ook wel heel erg bloot geworden is. Misschien kun je haar een beetje meer voeren? Straks als ze bevallen is heeft ze al haar vet nodig om genoeg melk aan te kunnen maken.
Ik ben benieuwd of het nog lang duurt. De uiers zijn niet altijd een goede indicatie. De tepels gaan naar buiten wijzen als de uiers echt goed gevuld zijn, maar bij een jonge merrie die voor het eerst een veulen krijgt gebeurd dit meestal pas ná de bevalling. Ik vind zelf altijd de banden en de kling een betere aanduiding geven. Als de spieren op haar billen, naast haar staart, opeens als pudding aanvoelen en je zonder moeite haar staart op haar rug kunt leggen, dan kun je alvast je camera in de aanslag gaan houden en duurt het niet lang meer.
Anouk_M
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-10 10:35
Nogsteeds niets bij Wen. Haar tepels beginnen nu wel iets naar buiten te wijzen. Ik kan haar staart al ruim een week op haar rug leggen, en ze heeft 2 kuiltjes naast haar staart die erg zacht aanvoelen.. Maar ik heb er totaal geen ervaring mee dus ik weet niet in hoeverre haar banden slap zijn Wat is er te zien aan de kling dan, Annetje? Ik hoop dat ze opschiet, wachten duurt lang als je zo benieuwd bent! En ze is nog nieteens overtijd..