Is echt heel erg leuk hoor, genieten doe ik zeker. Ik zie in je profiel dat jouw merrie ook een roan is met één blauw oog? Wat toevallig, mijn merrie is ook een roan met rechts een blauw en links een bruin oog. Apart he?
Haha, ja. Ik vind ze erg leuk altijd. Nu, in de zomer, is ze ook heel erg wit en bij het blauwe oog heeft Tuc zelfs witte wimpers!!!! Mag ik vragen wat jij met je welsh doet? Wordt ze bijgereden of voor de kar?
Ze heeft van haar 5e tot haar 7e in de lessen gelopen waar ik zelf lesgeef, toen heb ik haar gekocht. Ze is nu 9. Daarvoor was ze ergens anders manegepony. Van de lessen werd ze erg gestresst, dus rijden doet ze niet meer (ze heeft echt een hekel aan werken in de bak). Een heel enkele keer hebben we er zelf op gezeten tijdens een stapritje door het bos zonder zadel, dat vond ze geweldig en wilde het liefst heel hard. Maar omdat we te groot zijn is dat eigenlijk geen optie. Verder loopt ze buiten (paddock en wei als gezelschap voor mijn andere pony), in de trainingsmolen, aan de longeerlijn, naast de fiets en gaat ze aan de hand mee als we met mijn Dpony een buitenrit gaan maken. Dan gaat ze rustig uit zichzelf in galop. En natuurlijk gaat ze mee wandelen.
We hebben vorige herfst een begin gemaakt met het tuig (zonder kar) en ze lijkt dit al te kunnen. Als het veulen gespeend is willen we hiermee verder. Maar lekker rustig aan. Ze gaat eerst deze zomer de wei op met haar veulentje.
Al met al weten we haar wel bezig te houden zonder te rijden. En jij met jouw pony?
Tuc
Geplaatst: 18-06-10 15:17
Haha, leuk! Dat bezig houden lukt bij mij ook wel Sinds kort heb ik haar het tuig opgedaan en zelfs voor de kar gespannen Dit vindt ze super, maar het probleem is dat we niet echt mooi wonen. Tussen de huizen etc. en ver van het bos Maar waarschijnlijk gaan we binnenkort verhuizen, dus ik kan niet wachten. Verder is Tuc net 'genezen' van hoefbevangenheid, dus ik kan het weer lekker oppakken
Maar een veulentje zou natuurlijk helemaal geweldig zijn. Alleen, kan dat nog wel, op, tegen die tijd, 14 a 15 jarige leeftijd?
Over die afstammeling gesproken: dit moet ik even uitzoeken , het stamboek ligt hier ergens. Wel erg dat ik dit niet gewoon uit mijn hoofd weet!
Edit: Rijden doe ik al jaren niet meer. En een bijrijdstertje zie ik nou niet bepaald zitten Dus voor de kar spannen is natuurlijk een prima optie!