NWR Micky bevallen van perlino veulen *foto's pag 2 en 3*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Re: NWR Micky eindelijk bevallen van perlino veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:04

Is mams eigenlijk wel een palomino? Ik vind haar zo licht... is het geen dunalino?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:35

Proficiat met je 'bleek scheet'!! :D :(:) <3

Ik ben stik jalouze op al die mensen met veulens maar nog dubbel zo met als die mensen met double dilutes!!

Smokey cream zou het eerder zijn dan een perlino ... denk ik ... maar die twee kleur variante liggen soms zoooooo dicht bij elkaar en kunnen in zooooo veel tint voorkomen dat eigenlijk de enige manier om zekerheid te hebben is om hem erop te testen.
Cremello is hij zeker niet dus zowie zo weet je dat het Ee (heterozygoot zwart en vos is) en dat het homozygoot creme is (CCrCCr) ... dus alleen testen op Agouti ... aa = smokey cream, AA of Aa = perlino.

Even een tip ... maak veel foto's op alle kanten en hoeken van zijn aftekeningen (voor de schetser) want na een week of twee zijn die niet meer te zien.

Ik 'smeer' de veulens die een roze neus hebben ongeacht of zij cremello zijn of niet altijd in met Nivea voor babies ... maar dan alleen bij de eerste sterke zon en alleen de eerste dagen. Ook niet te veel insmeren want het komt op de uier en via via dan binnen bij het veulen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:41

Gefeliciteerd met je veulen. Ziet er prachtig uit met die lichte kleur..Wat een heerlijke knuffelkont. <3

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:40

de moeder is geen dunalino maar een palomino, volgens mij komt dunalino ook niet eens voor in de nwr.

waarom denk je eerder smokey cream dan perlino dan?
ja de aftekeningen zijn lastig te zijn, dus zal kijken of ik er foto's van kan maken

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:41

stalmiracle schreef:
de moeder is geen dunalino maar een palomino, volgens mij komt dunalino ook niet eens voor in de nwr.

officeel misschien niet ;)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:48

weet niet, maar ze is gewoon palomino dat is wat ik wel weet :P en het veulen heeft opzich wel hele licht blonde manen, maar de staart en staartwortel zitten tegen het oranje aan

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:52

ze zijn in elk geval allebei heel mooi!!!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dat is van today

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:20

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op Gisteren, 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Titel aangepast

uhm wil je van de titel maken: foto's vanaf pag 2

dat is denk ik beter ..
thanx

Buster

Re: NWR Micky bevallen van perlino veulen *foto's pag 2 en 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:49

Wat een mooi veulen is het toch!
Het kleurtje is hoe dan ook gewoon MOOI; wat het ook blijkt te zijn!
Ennuhm; hondje lief laat hem toch wel heel hè?!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 14:03

ja hondje lief is een beetje te speels, maar Micky zorgt daar wel voor haha

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:04

wat een ontzettend lekker ding!!!!
met zn neusje zou ik idd wel oppassen je hebt hele goede zonnebrand van ultrasun (verkrijgbaar bij oa DA-drogist) die breng je maar 1x per dag op en beschermd de hele dag. deze trekt meteen in de huid dus komt niet op het uier en in het veulen!!! bevalt echt supergoed!!!!!
heel veel plezier van je knappe veulen zolang je hem nog hebt...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:46

Wat een leukerd stalmiracle! Ben erg benieuwd hoe die uitgroeid! :j

Zou wel interessant zijn, zo'n hengst goedgkeurd in het Welsh stamboek, maar daarover kunnen we nu nog weinig zeggen natuurlijk.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:45

Het is afwachten ... we laten Micky in ieder geval weer door Watermill Falcon dekken ... waren Don diego van plan, maar hebben toch voor W. Falcon gekozen!

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:33

stalmiracle schreef:
Het is afwachten ... we laten Micky in ieder geval weer door Watermill Falcon dekken ... waren Don diego van plan, maar hebben toch voor W. Falcon gekozen!

Leuk *D Als je een leuke kleur wilt...heb je op deze manier idd de grootste kans :+

Mijn falcon gisteren op de foto gezet, vind je misschien ook wel leuk *D

http://www.aroshoeve.nl/2%20mei%202010% ... -large.jpg

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:26

Gaaf beestje hoor! en leuke foto's ook :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:56

Wat een mooi beestje!
In het Welsh stamboek in België is een goedgekeurde Perlino-dekhengst; Sublime Sponte.

Op dit moment staat mijn merrie bij hem om gedekt te worden.

Ik hou dus wel van zulke beestjes!

Geniet maar van hem!

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:19

Prachtig veulentje is het hoor :D echt een leuk dier met een heel bijzonder kleurtje :)) Leuk dat je nog een keer met Falcon gaat dekken, kijken of er weer zo'n plaatje uitkomt :D

mooie foto ook van jou Falcon cuubje! mijn Twenter valkje pas ook op de foto gezet, die is alleen helaas niet zo te porren voor bewegingsfoto's :')
Sublime Sponte is geloof ik toch een Welsh Cob? Heb m een keer in een flits voorbij zien komen op een welsh-keuring :+
Maar wie weet na de geboorte van dit mooie veulen, ook wel over een paar jaar een goedgekeurde perlino NWR :)) ;)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 22:26

cuubj had haar toevallig op de site gezien daar straks.
mooie pony is dat is ze al op de keuring geweest of misschien als veulen?
nouja het gaat me niet meer zo zeer om de kleur, want bedoel heb nu wat ik heel
graag wilde en het maakt me nu niet eens meer zo zeer uit welke kleur eruit komt.
natuurlijk hoop ik op zn minst wel op verdunning, maar we vinden de uitstraling
en de bouw van het veulen gewoon echt top.
moet eerlijk zijn dat ik er niet eens zoveel van had verwacht, want had me nooit
echt verdiept in falcon, maar we zijn gewoon blij met het veulen alleen moet hij
natuurlijk even draven, maar hij lijkt in de galop een ongelovelijke souplesse te tonen, dus we hebben hoop!

en ja cynthia82die perlino hengst die ter dekking staat is een cob, maar wel gaaf.
weet niet welke kleur je merrie is, maar 1 ding is zeker dat je veulen een mooie kleur krijgt.

peterina dacht dat happy eerder een smokey cream was, maar ik hou het nog steeds op (misschien wat donkere) perlino aangezien papa een super donkere valk is evenals heel veel nakomelingen (heel donker bruin of donker valk).

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:43

stalmiracle schreef:
cuubj had haar toevallig op de site gezien daar straks.
mooie pony is dat is ze al op de keuring geweest of misschien als veulen?
nouja het gaat me niet meer zo zeer om de kleur, want bedoel heb nu wat ik heel
graag wilde en het maakt me nu niet eens meer zo zeer uit welke kleur eruit komt.
natuurlijk hoop ik op zn minst wel op verdunning, maar we vinden de uitstraling
en de bouw van het veulen gewoon echt top.
moet eerlijk zijn dat ik er niet eens zoveel van had verwacht, want had me nooit
echt verdiept in falcon, maar we zijn gewoon blij met het veulen alleen moet hij
natuurlijk even draven, maar hij lijkt in de galop een ongelovelijke souplesse te tonen, dus we hebben hoop!

en ja cynthia82die perlino hengst die ter dekking staat is een cob, maar wel gaaf.
weet niet welke kleur je merrie is, maar 1 ding is zeker dat je veulen een mooie kleur krijgt.

peterina dacht dat happy eerder een smokey cream was, maar ik hou het nog steeds op (misschien wat donkere) perlino aangezien papa een super donkere valk is evenals heel veel nakomelingen (heel donker bruin of donker valk).

Dat van de galop dat heeft mijn merrie ook, grappig ;) Tsja straks met de eerste 3 jarige van Falcon kun je er pas wat van zeggen hoe hij fokt...zo op keuringen springt hij er niet uit bij de meeste...maarja hoe hij fokt daar gaat het toch om *D Mijn merrie is nog nooit op de keuring geweest...die gaat dit jaar voor het eerst...ik ben ook benieuwd ;)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 22:54

ben benieuwd
waar ga je?
ik ga met dit veulen naar hengelo
maar falcon heeft wel altijd nog 1e premie veulens gehad he dus dat zegt ook wel iets toch.
en misschien springt hij er niet uit, maar dit zegt idd niks over hoe hij fokt.
bedoel micky heeft een 1e premie en is reserve kampioen van oost nl geweest, maar ster mocht ze nooit voor op ...
en als ze kijkt hoe ze fokt ...
allemaal 1e premie veulens op 1 na en nederlands kampioen veulen, beste 3 jarige, regionaal kampioen veulen, pony's die met 7 jaar al in de z lopen noem maar op.
gewoon een top fok pony.
die beste 3 jarige merrie was van leandros sirik en sirik was ook niemand echt heel erg weg van geloof ik :)
we wilden haar eigenlijk met don diego doen, maar dat dekgeld is niet normaal meer van die hengst ... zou maar een 2e premie veulen uit komen en niet dat dat een ramp is, maar dan gaat je geld er al aan.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:00

Een eerste premie veulen kan later net zo goed een eerste premie pony worden, ik vind veulenpremies maar weinig zeggen. Ja, voor een jonge hengst is het fijn dat er eerste premie veulens bij lopen, maar uiteindelijk hebben ze maar weinig aan die premies. ;)

Buiten dat blijft fokken gokken en moet je maar net de juiste combinatie maken met je merrie. :)

Vind de merrie van Cuubje trouwens ook een prachtmerrie, maar we gaan weer ontopic. ;)

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:11

gefeliciteerd met je bijzonder veulen

ik heb thuis de perlino welsh A hengst Zomerdijks Willie Wortel (kersvers nederlands kampioen M dressuur )staan.
Hij is voor de dekdienst heel gewild,door zijn verdunning
Mijn ervaring met perlino is niet zo zeer de roze neus maar het gevoelige dunne huidje wat moeilijkis,hier bedoel ik mee dat willie wortel bv geen peesbescherming om kan want daar heeft hij zo wondjes van, heb net een nieuw hoofdstel gekocht want van zijn oude kreeg hij bij de sluiting van de neusriem schuurwondjes terwijl dit hoofdstel het niet bij andere pony's doet. Dit komt gewoon door de dunne huid.
Misschien dat iemand even een foto voor mij kan plaatsen want dat lukt mij niet.

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:23

Gefeliciteerd met het mooie veulentje, echt een heeele mooie kleur! Zuinig mee zijn! ;)

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:28

stalmiracle schreef:
ik ga met dit veulen naar hengelo.

Leuk; dan zie ik Happy ook IRL !!!

pietsie schreef:
Misschien dat iemand even een foto voor mij kan plaatsen want dat lukt mij niet.

Hierbij even een foto van Willy Wortel in de link.
Deze had volgens mij nog niet op Bokt gestaan (komt van de Zomerdijk-site af), ik vond 'm wel erg mooi!

http://public.bay.livefilestore.com/y1p ... CPB6Yvsu9A

En wie weet wordt Happy na de prachtige Willie Wortel en Sublime wel de derde dubbel verdunde Welsh dekhengst; leuk ze hier allemaal op Bokt te kunnen volgen!