Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneliesdj schreef:Haha, ik snap dat je dit niet verwacht maar toch lijkt het me niet zo raar.
De moeder lijkt ook zwart onder haar schimmelkleurtje en bruin x zwart geeft een heel normale kans op zwart.
Maar laat je niet teveel bedotten door de eerste indruk, als je een paar dagen wacht kan hij maarzo een stuk bruiner worden.
Ik las dat je ook op bont had gerekend, is de papa bont dan? Hij lijkt gewoon bruin te zijn?
Mias schreef:De vader is bont gefokt. Komt uit ouders en grootouders die bont zijn. Kan best zijn dat als je een goede kruising hebt er een bont veulen uit komt. als de moeder bijvoorbeeld bruin vererft en de vader de bonte gen door geeft is er een kans op een bont veulen.
Mias schreef:De vader is bont gefokt. Komt uit ouders en grootouders die bont zijn. Kan best zijn dat als je een goede kruising hebt er een bont veulen uit komt. als de moeder bijvoorbeeld bruin vererft en de vader de bonte gen door geeft is er een kans op een bont veulen.
Vajente schreef:bruin is zwart + agouti, beide ouders zijn dus feitelijk zwart met daarbij het gen voor agouti
het veulen heeft gewoon het agouti gen niet mee gekregen
het is dus helemaal niet gek dat hij zwart is
Vajente schreef:bruin is zwart + agouti, beide ouders zijn dus feitelijk zwart met daarbij het gen voor agouti
het veulen heeft gewoon het agouti gen niet mee gekregen
het is dus helemaal niet gek dat hij zwart is
anneliesdj schreef:Maar jij bent ook de eigenaar, Mias reageert op mij dat ze bruin geboren is en zij is niet de eigenaar. (neem ik aan tenminste)
Radegonde schreef:Mias schreef:Maar volgens mij maakt het de eingenaarresse helemaal niet uit wat voor kleur eruit komt! Ze is al lang blij dat het een mooi gezond merrie veulen is! Alles is goed. Het liefst natuurlijk schimmel.
Dat is de juiste instelling