dots83 schreef:hallo allemaal
Zo eindelijk de lang verwachten reactie.
Ik wist helemaal niet meer waar het topic stond en zit niet zo vaak op bokt, vandaar. Moest het topic nog helemaal opzoeken dus weet de weg nog niet zo goed hier.
Maargoed zal even een reactie geven. Is het tweede veulen van deze merrie, de eerste bevalling was vrij zwaar. Normaal doet mijn man de verlossingen maar hij was in het buitenland. Uiteraard hebben we de merrie eerst dr gang laten gaan, maar toen er na verloop van tijd nog niets opgeschoten was heb ik besloten in te grijpen. Dat andere meisje heeft nog nooit een verlossing meegemaakt. Wij hebben wel zo veel mogelijk op de weeen gelet ( waar de merrie niets mee deed eigenlijk) en ook het veulen richting de sprong getrokken.
En touwtjes zijn niet zielig het is juist veel makkelijk om met een touwtje te helpen. Het zijn ook brede touwtjes van zacht materiaal dus niet scherp ofzo.
Na de bevalling heb ik de navel ontsmet en hebben we moeder en veulen met rust gelaten.
Ze maken het alletwee goed, veulentje dronk binnen half uur dus heeft er niet onder geleden volgens mij.
Merrie is ook al nagekeken door de veearts en niets aan de hand en gewoon weer gedekt.
Anyway, het was voor mij ook de eerste verlossing 'alleen' en als het dan wat langer duurt dan moet je wat.
Iig bedankt voor de reacties en zal volgende keer geen 'horror' filmpjes meer plaatsen.
De merrie is nu gedekt met Vinesse.
De Berlin is een heel leuk beest idd! Merrie is vandaag weg gegaan wordt morgen gedekt met Plot Blue.
Groetjes Linda
Had je dus toch een goede reden