Video van de bevalling van onze merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:24

dots83 schreef:
hallo allemaal

Zo eindelijk de lang verwachten reactie.
Ik wist helemaal niet meer waar het topic stond en zit niet zo vaak op bokt, vandaar. Moest het topic nog helemaal opzoeken dus weet de weg nog niet zo goed hier.

Maargoed zal even een reactie geven. Is het tweede veulen van deze merrie, de eerste bevalling was vrij zwaar. Normaal doet mijn man de verlossingen maar hij was in het buitenland. Uiteraard hebben we de merrie eerst dr gang laten gaan, maar toen er na verloop van tijd nog niets opgeschoten was heb ik besloten in te grijpen. Dat andere meisje heeft nog nooit een verlossing meegemaakt. Wij hebben wel zo veel mogelijk op de weeen gelet ( waar de merrie niets mee deed eigenlijk) en ook het veulen richting de sprong getrokken.
En touwtjes zijn niet zielig het is juist veel makkelijk om met een touwtje te helpen. Het zijn ook brede touwtjes van zacht materiaal dus niet scherp ofzo.
Na de bevalling heb ik de navel ontsmet en hebben we moeder en veulen met rust gelaten.
Ze maken het alletwee goed, veulentje dronk binnen half uur dus heeft er niet onder geleden volgens mij.
Merrie is ook al nagekeken door de veearts en niets aan de hand en gewoon weer gedekt.
Anyway, het was voor mij ook de eerste verlossing 'alleen' en als het dan wat langer duurt dan moet je wat.
Iig bedankt voor de reacties en zal volgende keer geen 'horror' filmpjes meer plaatsen.

De merrie is nu gedekt met Vinesse.
De Berlin is een heel leuk beest idd! Merrie is vandaag weg gegaan wordt morgen gedekt met Plot Blue.

Groetjes Linda

Had je dus toch een goede reden :j

dots83

Re: Video van de bevalling van onze merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:35

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:57

Dat is ook niks nee.. Te veel mensen er om heen, te veel drukte en een hoop getrek op niks af..

Maar dat wil nog niet zeggen dat ik jouw filmpje prettiger vind.

Wat een ander doet of gedaan heeft hoort niet als maatstaaf voor een ander te fungeren. ;)

In de zin van wat zij heeft gedaan is veel erger dus is het mijne zo slecht nog niet..

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:58

Nanne schreef:
Dat is ook niks nee.. Te veel mensen er om heen, te veel drukte en een hoop getrek op niks af..

Maar dat wil nog niet zeggen dat ik jouw filmpje prettiger vind.

Wat een ander doet of gedaan heeft hoort niet als maatstaaf voor een ander te fungeren. ;)

In de zin van wat zij heeft gedaan is veel erger dus is het mijne zo slecht nog niet..

Ownee dat bedoel ik ook helemaal niet.
Dit was in de Gouden Kooi trouwens...

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:28

dots83 schreef:
hallo allemaal

Zo eindelijk de lang verwachten reactie.
Ik wist helemaal niet meer waar het topic stond en zit niet zo vaak op bokt, vandaar. Moest het topic nog helemaal opzoeken dus weet de weg nog niet zo goed hier.

Maargoed zal even een reactie geven. Is het tweede veulen van deze merrie, de eerste bevalling was vrij zwaar. Normaal doet mijn man de verlossingen maar hij was in het buitenland. Uiteraard hebben we de merrie eerst dr gang laten gaan, maar toen er na verloop van tijd nog niets opgeschoten was heb ik besloten in te grijpen. Dat andere meisje heeft nog nooit een verlossing meegemaakt. Wij hebben wel zo veel mogelijk op de weeen gelet ( waar de merrie niets mee deed eigenlijk) en ook het veulen richting de sprong getrokken.
En touwtjes zijn niet zielig het is juist veel makkelijk om met een touwtje te helpen. Het zijn ook brede touwtjes van zacht materiaal dus niet scherp ofzo.
Na de bevalling heb ik de navel ontsmet en hebben we moeder en veulen met rust gelaten.
Ze maken het alletwee goed, veulentje dronk binnen half uur dus heeft er niet onder geleden volgens mij.
Merrie is ook al nagekeken door de veearts en niets aan de hand en gewoon weer gedekt.
Anyway, het was voor mij ook de eerste verlossing 'alleen' en als het dan wat langer duurt dan moet je wat.
Iig bedankt voor de reacties en zal volgende keer geen 'horror' filmpjes meer plaatsen.

De merrie is nu gedekt met Vinesse.
De Berlin is een heel leuk beest idd! Merrie is vandaag weg gegaan wordt morgen gedekt met Plot Blue.

Groetjes Linda

Toch een goede reden dus, maar op het filmpje ziet het er toch niet zo fijn uit

de navel ontsmetten is idd logisch, hebben we zelf ook gedaan

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:16

mmm Dit is wel een goede reden idd. Maar ga toch (mocht het nog een keer voorkomen) informatie zoeken over hoe het beter kan. Zo leer jij er meer van en is het de volgende keer beter voor de veulen en merrie.

Als de vorige bevalling zwaar was en te lang bleef zitten had ik het denk ik ook zo opgelost. Toch vind ik het goed dat je het zo hebt opgelost. want je deed et maar wel even voor de eerste keer met weinig ervaring!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:19

raar ik kreeg geen bericht dat er gereageerd was :?

maar goed ik blijf erbij dat het niet de goede manier was ;) je kan er heel veel schade mee aanrichten?
maar dat is mijn mening en niet mijn manier van een bevalling doen ;)

dat filmpje van die andere is echt een belachelijk filmpje, hoe kunnen mensen zo dom zijn zeg |(

navel ontsmetten doen wij ook maar pas als moeders rustig de tijd heeft genoemen haar kleine te bewonderen en schoon (droog) te likken.

al dan niet te min hebben jullie prachtige paarden en verschrikkelijk mooie veulens, en ben ik heel blij dat dit toch goed is afgelopen :D

veel succes met jullie prachtige paardjes ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:18

Moderatoropmerking:
Volgens mij heeft iedereen zich kunnen uiten. Ieder kent zijn eigen merrie het best en handelt naar goeddunken daarvan.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:26

Nou nou verwachtte iets ernstigs te gaan zien n.a.v. alle reacties.. En wat zie ik... een gewone bevalling, waarbij de merrie even geholpen wordt (en ze trekken idd netjes richting de sprong) en waar na de bevalling even gekeken wordt wat het is, naveltje ontsmet en that`s it.. Denk dat de meeste reacties zijn van mensen die zelf niet of weinig fokken.. Netjes gedaan hoor! Waarmee ontsmet je de navelstreng trouwens?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:02

Mariska, ik fok zelf elk jaar minstens één veulen. Maar meestal drie of vier. ;)
Ik zou het alleen niet op deze manier gedaan hebben, dat mag gezegd worden imo. Het is helemaal niet hatelijk richting TS bedoelt, ik geef alleen aan dat ik het anders had gedaan.

Ik denk dat een ieder het op zijn eigen manier zou doen en dat mag ook best gezegd worden. :)