Emily Nevita (v. Indoctro) ondanks alles toch op de foto

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:38

Wat een nachtmerrie!! Heel veel sterkte en natuurlijk duimen we hard voor jullie dat de kleine het gaat redden! Ziet er wel heel zielig uit zo alleen...

Careano

Re: Emily Nevita (v. Indoctro) ondanks alles toch op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 20:51

Hier nog twee foto's van gisteren bij de veulencentrale:
Afbeelding
Mijn 2 zusjes met de kleine. We kunnen nog een beetje lachen...
Afbeelding
Wat een knapperd he!!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:55

het zou mijn zus haar grootste nachtmerrie zijn en van alle fokkers als zo iets gebeurt wij krijgen ook een veulen. gelukkig is jullie veulen goed sterk en al goed dik in de baarmoeder geworden.
sterkte ermee

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:58

Aaaaah wat erg zeg!!!Ik duim zeker voor jullie, want dit is al een nachtmerrie en dan om het laatste van je merrie ook nog te verliezen |(

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:00

Oei dit lijkt me echt een van de ergste manier van verliezen! :(:)
'Gelukkig' heb je dit veulen nog, wat trouwens echt een prachtig diertje is!
Heeft het een pleegmoeder of staat ze in een groep veulens?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:03

Loizy, ze staat bij de veulencentrale, nu nog alleen maar er komen waarschijnlijk nog ongeveer 20 veulens bij. Ze drinkt van de automatische melkbar en ze snapt het heel goed, dus dat is mooi.
We kunnen alleen in het weekend kijken dus volgend weekend gaan we weer langs. Bellen hebben we vanmiddag gedaan en we worden zo veel mogelijk op de hoogte te houden. Tot nu toe doet ze het super dus er is goede hoop!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:31

Heel erg veel sterkte met het verlies van je merrie. Wel fijn dat je veulen het naar omstandigheden goed maakt.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:12

Heel veel sterkte met het verlies van je merrie en ik hoop ontzettend dat het met de kleine helemaal goed gaat komen! Het is in ieder geval een plaatje om te zien!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:52

Bah zeg sterkte met je verlies van de merrie
Hebben wij helaas 7 jaar terug ook mee moeten maken ;( de merrie bleek later baarmoeder vergiftiging te hebben... de merrie blies haar laatste adem uit en hinnikte nog een keer naar haar prachtig veulen.
Voor her veulen hebben wij toen een friese merrie kunnen vinden die haar groot heeft gebracht en uit eindelijk hebben we de friese merrie aangehouden omdat ze ons zo goed had geholpen met het opvoeden van het volbloedveulen.

Hopelijk word jullie veulen ook zo groot en sterkt als die van ons toendertijd is geworden.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:59

Jeej wat erg dat je je merrie verloren bent zeg.
Deze kleine gaat het vast redden en wordt net zo mooi als mama was!
Heel veel sterkte, kracht en succes toegewenst komende tijd :(:)

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:06

Careano schreef:
We hebben haar inmiddels naar Friesland gereden (2,5 uur in de trailer, en dat als je pas 11 uur oud bent..) waar ze nu bij een veulencentrale staat. Ze staat er nu nog helemaal in haar uppie, voor haar te hopen dat er nog wat veulentjes bij komen (voor de eigenaren niet natuurlijk).

Allereerst wil ik even zeggen sterkte met het verlies van je merrie. Wat erg dat het zo heeft moeten lopen! Een prachtig veulentje heeft ze je gegeven! Volgens mij is mijn merrie ( 5 jr geleden) ook bij deze mensen geweest ( tenminste ik denk dat het dezelfde zijn, want dit doen er maar weinig).

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:24

Jeetje, wat een zonde.
Zo op het oog gezien een hele knappe merrie, er zat in ieder geval een knappe kop op!

Die kleine ziet er heel goed uit, maar ondanks dat zal ik toch duimen!

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en vooral sterkte met het verlies van mams en het opvangen van het veulen!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:35

Jeetje, wat een verhaal.
Wat een nachtmerrie..
Vaak word ik niet zo aangegrepen door verhalen op de computer, maar dit keer wel.. Vooral met de foto's erbij.
Veel sterkte, maar ook geluk met jullie prachtige veulen!
Gelukkig heeft mams jullie nog een mooi aandenken na kunnen laten :(:)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:35

Meiden heel veel sterkte!
Dit verdient zo'n kleintje niet en julie zeker niet.. met het verlies van de mam :(

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:30

jammer dat de merrie is overleden...
ze was prachtig!je herkent de moeder erin.
ik duim al!

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:38

Mijn merrie is vorig jaar overleden toen het veulen 4 weken oud was. We hebben hem zelf met de fles groot gebracht.
Ik weet dus precies hoe jij je voelt, Diablo gaat bij ons ook nooit meer weg. Het verlies van m'n merrie doet me nog iedere dag zeer.
Dit was onze kleine aan de fles:Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MonAmieC op 14-04-09 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:40

jeetje wat heftig voor jullie en het veulentje! De merrie ziet er na de bevalling gewoon gezond uit en ik zag op de foto's dat ze ook nog gestaan heeft, wat onverwachts...
succes met het veulen en veel sterkte met het verlies van de merrie.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:41

Ik heb hetzelfde meegemaakt, wees erop voorbereid dat je nog een súper lange weg te gaan hebt met dit veulen.
Welke veulencentrale staat ze trouwens?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 19:54

Noraly, ze staat bij Foppe Jansma in Elsloo. Hij doet dit nu voor het vierde jaar. Ik heb vanmorgen gebeld en ze doet het nog steeds heel goed dus dat is fijn. Hoe is het bij jullie veulen afgelopen?

MonAmieC, gaat het nu goed met het veulen? Wij zijn erg benieuwd of moederloze veulens nu anders zijn in gedrag etc. en of ze anders blijven qua lichaam. Emily heeft verder niet veel van haar moeder meegekregen, eerste 5 uur heeft ze haar meegemaakt maar daarvan lag de moeder 3 uur. Verder heeft ze de eerste nacht met ons doorgebracht en is de volgende dag naar Friesland gegaan. Ze heeft tot nu toe nog geen maatjes, maar die komen er wel aan denk ik. Ze staat wel in een stal naast Friese merries, weet niet of ze daar contact mee heeft.
Erg zonde van jullie merrie ook..

Ik ben maar op internet zo veel mogelijk informatie aan het zoeken, maar volgens mij staat ze echt onder super verzorging in Friesland. We gaan zondag langs om te kijken (we mogen niet doordeweeks komen).

Silverbrumby, volgens mij kan dat niet want die meneer zei dat dit het vierde jaar is dat ze dit doen met deze machine.. Misschien dat ze ergens anders heeft gestaan?

Bedankt voor al het medeleven en we blijven maar duimen...

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:05

Jeetje wat erg zeg.. Vreselijk voor je, heel veer sterke!

Wat een dapper veulen, zo in de trailer! Ik zal duimen voor je.

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:37

Careano: Ons veulen heeft wel iets een achterstand, maar dit komt waarschijnlijk vooral doordat z'n moeder de laatste week erg veel medicatie kreeg en Diablo dit dus ook via de moedermelk binnen kreeg.
In m'n profiel staat een samenvatting van het verhaal.
Hij heeft toch nog een opvoeding gekregen van een merrie die helemaal verliefd was op onze kleine dus hij heeft daarmee in de wei gelopen.
Hij heeft wel een heel sterk karakter, heeft het bijv. niet zo erg op mannen, maar hij is wel heel erg mak. Hij is meerdere keren per dag in de hand geweest dus hij staat nu al perfect stil bij de hoefsmid enzo. Hij is wel veel makker (en brutaler) dan een veulen die dit soort dingen leert door mee te kijken bij z'n moeder.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:31

Wat vreselijk dat dit gebeuren moest :( Ik heb de foto's ook gezien op de website, het zijn tóch mooie foto's! Ik wens je ontzettend veel sterkte met het verlies van de merrie, jullie zullen nu vooral wel druk zijn met/om het veulen. Hopelijk red zij het wel!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:36

Jeetje wat vervelend zeg dat het zo gelopen is!! Echt erg.. :(
Je zal wel een speciale band krijgen met dit veulen.. de foto's zijn wel heel hartverscheurend moet ik zeggen, maar ook zo lief..
sterkte ermee!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:42

Ik duim heel hard!
En ik wil je ook even heel veel sterkte wensen.

laura7461

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:19

_Noraly schreef:
Ik heb hetzelfde meegemaakt, wees erop voorbereid dat je nog een súper lange weg te gaan hebt met dit veulen.
Welke veulencentrale staat ze trouwens?

Klopt, van die lange weg. Noraly en ik hebben vorig jaar precies hetzelfde meegemaakt. Merrie inwendige bloedingen, niet meer op kunnen staan. We moesten haar in laten slapen.
Het veulen is nu een jaarling en staat lekker op de wei. Bij ons is 't hetzelfde: hij gaat nooit meer bij ons weg!