Is het een kalf? Is het een olifant? Nee tis Hayo SvG!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:28

frenia schreef:
...Sjoert noemde hem al "kalf" en ....

Heb je dat melkmuiltje al gezien?

O:) :D :D

Hij is wel ruig zeg!

Sjintoo

Re: Is het een kalf? Is het een olifant? Nee tis Hayo SvG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:42

Oef, gelukkig is alles goed afgelopen.

Wat een prachtig veulen!!!! Proficiat!!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:00

gelukkig is het gelukkig afgelopen!

Wat een prachtig veulen. Net zoals alle veulens van Angel vind ik hem echt geweldig!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:06

pfff wat een spannende bevalling zeg maar wat een mooi petje met witte pluk en volgens mij is het idd een fors veulen qua bouw :j
hoe gaat het met angel nu? :(:)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:15

Het heeft dus wat moeite gekost, maar hij mag er zeker wezen !
Wat een plaatje *D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:21

Jeetje Frenia wat moet jij door een hel zijn gegaan gisteren :\
Denk niet dat je jezelf wat moet verwijten, als ik hem zo zie was hij er ook niet uit zichzelf uitgekomen, teruggefloept of niet.
Angel straalt wel vermoeidheid uit, wat moet het voor haar ook zwaar zijn geweest.

Maar.... wat is hij MOOI! :oo Het perfecte witte hoof, zwart bovenop en zwart omlijnde ogen. Echt een héle knappe vent. Een reus van een vent :oo maar wel een hele mooie reus.

Nou weer snel beter worden en gaan genieten van deze knapperd.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:33

Jeetje wat een groot een zeg :oo maar wel eentje met een enorm mooie uitstraling :j

Petje af voor jullie!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:42

Wát een bevalling zeg, niet normaal!

Maar wat een plaatje van een veulen heb je gekregen, een medicine hat, eyeliners en 2 blauwe (?) ogen. Mijn droomveulen! Hij is geweldig :+:

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:45

Zo das zeker een verhaal, gelukkig is het allemaal goed gekomen met mams en zoon.
Hoop dat jij je ook niet schuldig meer voel, door jou is het allemaal goed gekomen.
Maar het is wel een schitterend veulen dat manneke.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:57

Erg leuk veulen, weet niet of het vanhet vele krachtvoer
kan komen dat hij zo groot is. Het heeft denk ik wel invloed
van oudsher is het een sober ras natuurlijk!

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:02

Erg leuk getekend veulen ,vooral zijn ogen ,knappe vent! Gefeliciteerd!!
Wat fijn dat je merrie er niets aan overgehouden heeft en het allemaal goed afgelopen is ,wij hadden 3 jaar geleden een sooortgelijke bevalling en ik kan mij dan ook goed voorstellen hoe je je ongeveer hebt gevoelt .
Nu lekker genieten van je knappe stel!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:19

Jemig wat een verhaal. Maar wat een wolk van een veulen! Ik ben verliefd.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:19

Wat een beer!! Maar wel een mooie :D . Ik vind zijn eye-liner ook zooo mooi :+ !
Wel een horror bevalling. Ik heb er van de week een achter de rug; soepeltjes verlopen, nu nog 2. Maar ik hoop dat die toch ook weer soepeltjes verlopen.
Geniet maar lekker van je grote kleintje!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:57

frenia schreef:
Ik grinnikte dat ik dat al wist, een hengst, op dat moment hief het veulen zijn hoofd en zei ik "dag Hayo" en kreeg een knor die een hinnikje moest voorstellen als antwoord.

Zo kippevel..

Meid wat een verhaal! Schuldig voelen? Geef jezelf een grote dikke pluim dat je instinctief alles zo goed hebt aangevoeld!
Het is een erg leuk mannetje, met zijn eyeliner en half witte oortje :)

Gefeliciteerd met je nieuwe kanjer!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:03

Ongelooflijk! Ik las met verbazing je verhaal.

Maar wat een prachtveulen zeg, en echt mega groot!
Alles ok met Angel?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 23:08

Mariska: zo’n wit hoofdje is idd niet iedereens smaak, ik vind het persoonlijk wel mooi (hou niet van lijven met veel wit) maar niet als de ogen vleeskleurig zijn en tada! Wat krijg ik? Eyeliner :D En laat ik dàt nu juist prachtig vinden :9

Chubby: haha nee inderdaad, op zo’n moment vergeet je alle andere dingen, ik voelde me nadien helemaal top, alleen wel moe, kwam door de adrenaline zei de dokter ;)

Valt me idd op dat hij op de foto’s niet eens zo zwààr lijkt, maar dat is hij echt wel hoor, hij heeft echt joekels van voeten 8)7 en een giga borst en kont :+

Gem: het afschrijven heeft idd wel wat geholpen, maar toch, heb het nu even helemaal gehad hoor, en word er toch meteen weer ingegooid, want de volgende is dinsdag uitgerekend... pfff maar anderzijds misschien wel goed, is misschien net zoals met vallen met paardrijden: hoe sneller je weer in het zadel zit hoe beter...

Nuage: voor mijn smaak mocht hij idd wat meer zwart op zn lijf, op zn koppie hoeft niet, dat vind ik helemaal gewéldig zo :9 :~ maar vind hem zelf ook wel mooi getekend hoor, mooi gelijk links en rechts, dat vind ik wel “belangrijk” en hij heeft die special touch die het em doet he ;)

Bainar: heb ik gezien bij Cavalia achter de schermen, de paarden die niet alle dagen uit de vlecht gehaald worden, krijgen van die zelfklevende verbanden rond hun vlechten, zodat de vlechten “als nieuw” blijven. Zag het eerst niet zo zitten, maar angel is een ontzettende knoeier en dus toch maar eens geprobeerd, en het werkt heel goed :j en is bovendien handig tegen knagende hengstveulens :=

Keeva: ik vind hem helemaal niet zo “atypisch” hoor :+
Hij heeft weer dat beetje speciale waar ik zo van hou :j ;) Stella (vd tweeling) had ook aan 1 kant zo’n koppie :j
Het zijn dus van die crepe-achtige, zelfklevende bandages/windsels en dan voor alle zekerheid nog vastgezet met zwarte tape :j

Whis-serada: ik had al zo’n vermoeden dat jij zn koppie gaaf zou vinden ;)

Nuage: hier in belgië is het systeem helemaal anders dan bij jullie ;) alle huisartsen komen ook aan huis. Je kan ofwel op spreekuur gaan (meestal in voormiddag of s avonds) of bellen of ze thuis willen langskomen, je betaalt dan wel meer (21.50 tgo 33.50 maar je trekt ook wel weer via de mutualiteit hier)
Onze huisarts doet nog sterker; ;) die rijdt eerst bij mij, ziet dat ik er niet ben en rijdt dus vervolgens langs mn ouderlijk huis (waar de paarden staan) als dat geen service is! 
Hij vond het trouwens helemaal geweldig om het eens van zo dichtbij mee te maken ;)
Onze dierenarts is ook wel een vriend te noemen ;) maar denk dat ik hem toch een flesje wijn ga cadeau doen deze keer ++

Grrr: dit is nu haar 5de veulen, als haar baarmoeder zó groot zou zijn, zou dit toch niet de eerste mogen zijn die zo groot is? Wél viel de da ook op dat angels veulen elk jaar wel groter lijken te worden, dus misschien toch omdat die baarmoeder uitgerokken geraakt?
Als het zo zit... mn moeder heeft me half overhaald om dr toch maar gewoon opnieuw te laten dekken... ik laat het allemaal nog even bezinken, maar als ze volgend jaar weer zo’n geval zou ter wereld brengen, dan is het toch gedaan hoor van met haar te fokken 8)7 zeker weten!

Martine en snowdon: idd Stella ;)

Sjoert: :P

Had nog helemaal niet vernoemd dat ik mega-spierpijn heb vandaag :+ loop helemaal stijf te wezen :=
Denk dat onze dierenarts het ook wel zal gevoeld hebben 

Met Hayo overigens alles uitermate prima!
Hij heeft echt een geweldig karakter, is van niks bang. Kruiwagen is al volop geïnspecteerd, honden idem :+ (die vonden dat natuurlijk ook geweldig! Ons oudje leek meteen 10 jaar jonger! ) en toen ik wortelen kwam voeren, moest en zou die groene emmer ook aan een onderzoek onderworpen worden. Ik dacht van: nou heb ik je! En begon met de emmer te zwaaien, langs zn hoofdje, langs zn flanken, op zn kont enz denk je nu echt dat meneer op of om kijkt?! 8)
Hij is ontzettend leergierig, zolang je maar met hem bezig bent is voor hem alles goed 
Voetjes geven, halstertje aan en af, leren op commando voorwaarts en achterwaarts gaan, buik kriebelen, p**mel vastpakken (sja dat hoort er nu eenmaal ook bij :+ ),... alles is goed voor meneer!
Andere veulens durven de stal niet uit de eerste dag, als je niet goed oplet, staat Hayo buiten van zodra je de deur opent := en dan is mama Angel natuurlijk in paniek :roll:

Angel gaat ook goed :j ben echt blij en opgelucht! Ze is nog wat vermoeid, maar geen koorts, voelt zich verder goed, heeft honger voor 10 en het lijkt wel alsof ze met volle teugen meegeniet als ze me met haar “kleine” ziet stoeien :D :+:

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:15

Klinkt als een ideaal veulen Frenia :D
En wat heerlijk om je enthousiasme nou te lezen in plaats van de angst en vermoeidheid in je eerdere berichten.
Geniet ervan, voor je het weet is hij nog véééél groter :D :D

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:23

Hij is echt super hoor Frenia, ik vind zijn hoofd echt geweldig en de rest uiteraard ook. Heb je verhaal met tranen gelezen (leuk als je op je werk zit hihihi).

Ik ben blij dat alles goed is gegaan, en dat ondanks alle inspanningen moeders toch heel blij is met het veulen!!!

Gave naam trouwens ook!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:38

Pffff wat een stress-bevalling! Gelukkig is alles goed gegaan en heb je er een heerlijk veulen bij.
Van harte gefeliciteerd met je 'buffel' *\o/*

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 05:58

Nou ik vind het géén koe, géén olifant, maar wel een prachtig getekende hengst!.

Wat een giga verhaal en een hele beleving!, maar ook zeker een hele bevallings ervaring rijker!.
Super!!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:34

Goed dat ik voor het lezen van het bericht al foto's had gezien waar ie al levend en wel stond... want pff spannend, zwaar en moeilijk zeg ... weet hoe het is als een veulen/ kalf/ lammetje er niet goed af wil komen (en hoeveel spierpijn je van dat trekken kan hebben :=) en dan ook nog met je zieke lijf :(:) , maar gelukkig was ie snel ter been en heeft hij er zo te lezen en zien niks van geleden +:)+

Ook erg zwaar voor Angel :(:) maar gelukkig ook met haar alles oké!! en nu met volle teugen aan het genieten van haar "kalf" :+ }:0
Zijn gewrichten zijn echt al énorm zeg :wow:

en wat een mooi koppie met prachtige eyeliner *D wel iets meer wit over z'n lijf dan dat ik van je veulens gewend ben, maar dat maakt hem idd niet minder mooi ;)

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:36

Wat een geweldig verhaal.....en wat een geweldig dier. Ben benieuwd wat voor foto's we nog van hem tegen moeten komen.
Super geregeld bij jullie in Belgie!!!

Genietse en succes met de volgende bevalling!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:22

Heel mooi veulen. En gelukkig is het goed gegaan. Heb hier eens hetzelfde meegemaakt. Vreselijk, we hebben toen met 3 man staan trekken, merrie was in schock, veulen gaf geen mm mee. Veulen liep toen ook paars aan. Jou verhaal is heel herkenbaar. Helaas hadt mijn merrie toen wel schade.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:09

tjonge wat een verhaal en wat ongelooflijk 'goed' dat je een "beetje" ziek was die middag :D

en wat een veulen,en je kan zo wel zien dat het een heel stevige jongen is,hij heeft nu al dikke billen... :D

vind het echt een plaatje ,een heel knap veulen,mag wat moeite gekost hebben,maar er komt dan ook heel wat uit...

heel veel knuffelplezier met hem,dat gaat wel lukken zo te lezen,ben heel benieuwd naar meer foto's :j

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:45

Wat een bevalling zeg! Ik ben blij dat alles verder goed is :D
Heel erg veel plezier met deze jongeman met een prachtige eyeline :9