Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:44

Bedankt Emori!

En Kiki1976, hij groeit lekker ja, jammer dat je deze keer niet mee kan. Volgende keer beter!

Ik ben nu wel aan het aftellen dat hij naar 'huis' komt. Januari 2026, is nu nog maar 11 maanden. Aftellen gaat stiekem dan best snel. Voor diegene die ook in een opfok staan, wat zijn jullie plannen?

Zo gaat Thomasso direct vanuit de opfok naar de kliniek in Wolvega voor castratie en foto's van de benen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 11:26

King gaat nog steeds lekker op de Friese klei.
Billen waren volgens mijn dochter weer hoger dan schoft.
Ze waren samen heerlijk aan het spelen met een gesloopte bal. Dat was leuker dan de nieuwe
Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:30

Haha, kleutertjes!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:48

Afbeelding
Groeit hier ook goed op de friese klei <3

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:26

Horsii, hoe gaat het met jullie stallen en je zoon? Ben je zelf ook weer op de rit na je bevalling? Met Tess niet te vergeten alles goed?

Yaar, hoe is het met jou en de jongens?

Welkom Rianne, een vos naar mijn hart met veel wit. Prachtig dier!~

Kiki, King oogt weer forser en breder. Maar zal nog alle kanten opgaan het komende jaar.

Komt vast goed met de maat Patricia.

Anouk, negeren. Mijn oudere ruin heeft het gedaan toen hij in een grote kudde stond, maar ging vanzelf ook weer weg. Wat braaf dat hij al zo mee op pad gaat, super leuk.

Wat een buffel Emori! En al flink aan de maat.

Nassi is ook erg mooi geworden Kitty, is hij makkelijker nu in de hand?

Urosa, gezellig samen die uitjes. Wij maken er ook echt een dagje uit van als we naar de opfok gaan, ergens lekker eten of shoppen. En zo herkenbaar met je oude maatje. Ze zijn niet vervangbaar, maar ieder op hun eigen manier speciaal.

In de Flevopolder groeit het ook goed :D
Afbeelding
Afbeelding

Een mooi eerbetoon van mijn andere ruin laten maken door bokker Knoesje
Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:39

Wauw, wat een prachtig schilderij!! Een heel mooi eerbetoon <3
Ja de klei van de Flevopolder is ook wel voedzaam :P wat ziet hij er goed uit, lief koppie!

Ja het is echt een buffel.. ben erg benieuwd hoe groot en breed hij uiteindelijk word. Fokker schatte 1.55. Hij heeft ook een poten.. uhh benen.. waar je u tegen zegt :')

Weer even geoefend, stang er achter, klep dicht en lekker eten op de trailer. paar keer er in en er uit.. geen probleem!
Nog even wat aanpassingen doen aan de trailer, dan gaan we volgende keer stukje rijden. Hij kan nu onder de voorste stang komen, ik kan hem niet genoeg opsluiten, hij is te kort :))

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:27

King is echt al een heel paard, veel body

Emori, ook al zoveel body.
Zijn kleurtje is erg leuk.

Carien
Hier gaat alles zijn gangetje.
Druk bezig geweest vandaag en het weekend met de omheining. Komend weekend verder en hopelijk kunnen ze daarna de nieuwe stallen gaan gebruiken.
Loonwerker kwam niet opdagen zaterdag. Die zou het pad afschrapen van de paddock naar de nieuwe stal.
Ligt puin onder en Kyra mag geen gras.
Nu heeft jar het zejf gedaan met de shovel van de buurman.
Kids gaan ook goed.
Zelf nog veel duizelig.
Hb nog niet wat het wezen moet en ijzer gehalte veel te laag.
Tess gaat goed, groeispurtje gehad.
Zal weer eens nieuwe fotos maken.

Prachtig schilderij als eerbetoon. En je knappe vos ziet er goed uit .

Emori, wat knap.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:41

Afbeelding
Ons Ventje naast zijn mama van 1.73

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:11

Bijleespost houden jullie te goed van mij! Het was even hectisch hier de laatste paar weken iets met buikgriep van mijzelf, een zieke merrie (die als vervolg helaas haar veulen met 7 maand dracht heeft verworpen. Gaat nu goed met haar) en Gimli die niet goed reageerd op brokken.

Carien: Lief dat je het vraagt. Gimli doet het gelukkig goed. Gisteravond nog wel een halve hart verzakking gekregen door hem. Meneer had zich vast gerold na het eten van de brokken. Eerst zelf geprobeerd los te krijgen, maar dat ging niet dus ik snel richting het huis van zijn fokker rennen, maar toen ik halverwege de stalgang was hoorde ik Gimli alweer op staan.
Hoe die het zelf voor elkaar gekregen heeft om op te staan is nog altijd een raadsel.
Gimli rolt helaas standaard na het eten van zijn brok dus het is even uitzoeken waarom die dat doet. Want hij vergeet dan om veilig te rollen en rolt gewoon waar die op dat moment kan rollen in de stal.

Qua brokken zijn er eigenlijk 2 (en inmiddels naar aanleiding van mijn topic 3) opties. Of hij kan niet goed tegen brokken of hij schrokt te veel en als gevolg daarvan gaat die elke keer rollen na het eten of zoals iemand in mijn topic zei dat het ook goed is om in de gaten te houden dat het geen slokdarmverstopping is en dat die verstopping over gaat door te rollen.
Heb nu de Hartog Grass Mix besteld. Ga dat eerst proberen zonder brokken er in en van daaruit als blijkt dat dat goed gaat dan ga ik de brokken er door heen mengen en rustig opbouwen.
Een andere optie die ik in mijn achterhoofd houd is maagzweer, maar hoe die dan ontstaan zou zijn weet ik ook niet. Heeft onbeperkt eten. Overdag hele dag gras en 's nachts onbeperkt hooi uit hooinet.
Dus het is nog even zoeken waar het probleem precies ligt, maar een start is gemaakt.

Asfaloth gaat daar en tegen super *\o/* . We hebben 1x in de maand les nu. Zou eind januari les hebben, maar toen lag ik ziek met buikgriep op de bank bij mijn ouders. Doordat ik weer met voedselbeloning werk heeft die er ook echt steeds meer zin in en begint steeds meer dingen aan te bieden.
A.s. zondag een nieuwe les :D . Arwen, de merrie die haar veulen is verloren loopt nu ook bij mijn jongens in en dat vinden ze maar wat leuk.
Arwen was toen de tijd het beste vriendinnetje van Asfaloth in de kudde (Eowyn was zijn verkering). Leuk om te zien dat ze het nu weer zo goed kunnen vinden met elkaar <3 .

Gimli was gisteren alleen not amused dat die door de regen zijn hartjes regen deken op moest hebben _O- :') . Daar sta je dan als stoere jaarling/kleuter met een hartjes deken _O- :

Afbeelding

En we kijken uit naar het eerste veulen in de kudde *\o/* Vienna mag de spits afbijten. Geen dek datum, maar wel het breedst van allemaal dus ik ga er vanuit dat ze als eerste gaat :

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:17

Jeetje wat heftig. Ontzettend sneu ook verworpen.
Zejf weer opgeknapt?
Wat een schattig snoetje heeft Vienna.

Yvonne, wat een reuzen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:37

Die is flink aan de maat Yvonne.

Wat sneu een verworpen veulentje.. spannend dat er nog een veulentje op komst is.

Afbeelding
Sneeuw!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:04

Ja was onwijs sneu. De zondag dat Arwen verwierp lag ik bij mijn ouders ziek op de bank.
Gimli's fokker was er gelukkig bij. Ze was niet alleen.
Die dinsdag daarna heb ik het veulentje nog gezien voor het door de rendac werd opgehaald. Vermoedelijk een hengstveulen geweest.
Ben wel blij dat Arwen er nu goed van hersteld is. DA moest die dinsdag ook nog komen ivm waterige mest bij haar, maar nu weer mooie mest.
Lief is Vienna he <3 . Heel zachtaardig in karakter ook. Soms iets te, maar dat komt vanzelf wel goed.
Zelf weer helemaal opgeknapt gelukkig!

Emori: wat een mooie sneeuwfoto! Hier niks geen sneeuw. Ergens maar goed ook want zit nu te wachten bij mijn afspraak. Die had ik anders af moeten zeggen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:42

Tess ook maar weer eens dan.
Wel onduidelijke avond fotos van vieze Tess.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:48

Een vies paard is een blij paard toch? <3
Zij heeft ook sneeuw, op d’r billen :P

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:03

Gele sneeuw inmiddels haha

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 08:55

Haha. Fjo is ook beetje geel aan het worden
Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:51

Afbeelding
Afbeelding
Krem d'la crème in de sneeuw

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 01:19

Wat zijn ze toch knap beide. Mooie sneeuw plaatjes.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:35

Kiki1976, heerlijk als ze zo samen kunnen spelen!

Emori, mooi zonlicht bij die ene foto! En fijn dat je al zo kan oefenen met de trailer en dan het zo goed gaat. Leuke foto van jullie samen in de sneeuw! En die foto in draf <3

_Carien, prachtig schilderij! En dat toetje op doe eerste foto, cutie <3

Horsii, goed aan het werk thuis dus! Wel vervelend dat je lichaam nog niet op de rit is.

YvonneV, hij is al flink aan de maat! En heel mooi die hoofd/hals foto in de sneeuw@

xYaartje, wat sneu van het verworpen veulen. Vervelend dat Gimli zo reageert op brok, je zou ook gewoon geen brok kunnen geven? Hebben de meeste paarden eigenlijk helemaal niet nodoig. Alleen vitamine brokje of balancer?

Ik gisteren weer bij Thomasso geweest. Even begroet bij de inloopstal. Hij stond lekker hooi te eten.

Afbeelding
Loop ik de inloopstal in, laat hij zich niet pakken. Opfok en ik, nou wat raar??? Had ik de verkeerde :') Was achter de andere donkerbruine aan het lopen,kom ik ineens Thomasso zijn hoofdje tegen :+ Schandalig. Ter mijn verdediging, ik zag dus alleen kontjes want kwam van achteren omdat ze stonden te eten :') maar de andere donkerbruine laat zich dus inderdaad heel moeilijk pakken :+
Lekker staan kroelen <3
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:08

Urosa. Even snel. De reactie die Gimli heeft en krijgt op brok is al een balancer/vitamine brokje.
Krachtvoer etc. Krijgen ze inderdaad niet.
Voor nu gestopt en Asfaloth is ook weer ineens een stuk energieker, vrolijker en speelser.
Nu is de deken ook sinds een paar dagen af bij Asfaloth dus of het daarvan komt of omdat die geen balancer meer krijgt vraag ik mij af.
Asfaloth is sowieso heel gevoelig op een balancer/brok. De huidige balancer reageerd die tot nu toe wel het beste op.
Ik begin mij ook af te vragen of je een balancer wel continue jaar rond jarenlang achter elkaar moet voeren of alleen een periode wanneer het nodig is.

Haha oeps. Bijna de verkeerde mee genomen dus _O- . Je zal vast niet de eerste zijn die het is over komen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:07

Haha urosa, grappig.
Hij heeft een ontzettend lief en vriendelijk koppie.

Wij konden eindelijk weer een x wandelen.
Na mijn bevalling ging de gemeente werkzaamheden doen en konden we de tuin niet uit.
Tess groeit.
Kyra is 151 en ik 167

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen de omheining afmaken en dan kunnen ze het nieuwe stuk met de nieuwe stallen op.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:00

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:17

Haha die zijn erg blij met het pad
horsii _O-
Heerlijk!!

Haha urosa foutje bedankt :')
Hij ziet er goed uit!

Afbeelding

Hier lekker genoten van het zonnetje vandaag.
Hij was wel vergeten wat persoonlijke ruimte inhield :')

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:31

Tin Tin lag vandaag zo lekker dat ik er maar even boven op ben gaan zitten....... Nou hij is ruitermak..... hij geeft er helemaal niets om.
Vinden die van jullie zulke dingen ook goed?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:22

Ik heb hem nog niet liggend getroffen maar ik denk dat het ook helemaal geen probleem is bij fjo