Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:36

Kimsel : wat een prachtige kol ook! water is natuurlijk ook vreselijk, dat vreet je op 8-) staartje erop en gaan!

Janine : bijna zo ver!!! wat zul je blij zijn met je friese parel straks

Cioccolato : welk merk heb je?

Gisteravond was er nog gewoon rust en stonden ze met zn allen te eten. Maar vannacht waren ze toch weer met elkaar ''aan de haal'' gegaan. Hayden door de draden gegaan dus hebben we ze maar apart gezet. Hij staat nu tot vrijdag even in zn eigen stukje naast de fjord en de shetties. De fjord probeerde hij zelfs bij te drinken, op zoek naar moederfiguur :')

Vrijdag komt de eigenaresse haar veulen ook dus dan komen ze met zn 2en. Tot die tijd maar even verwennen.
Hebben hem even gepoetst en halster om gedaan. Hij kwam direct aanlopen en je kan hem zo benaderen. Braaf diertje <3 Ben er ontzettend wijs mee

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:49

Ach altijd apart zo. Maar fijn dat hij toch redelijk braaf is! Komt vanzelf goed.

Ik heb, sorry Alice lover, dezelfde als Alice lover gekocht. Ik was er zo verliefd op! Maat shet zag er op haar foto best klein uit. Maar hij is echt heel groot _O-
Horse gear dus :j

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 23:24

Animal friend: ja die van vitalbix idd... Zit een sterke geur aan.. Beetje jammer want vind het zo wel duur voer ghehe. :(

Kimsel: ook al een best halsje. Leuke filmpjes!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 02:53

Ik ga morgen even uitgebreid reageren net terug van vakantie.

Tjitske gaat met haar moeder een half uur/3 kwartier de trailer op dus valt nog mee !

En Jaa kan niet wachten tot ze hier is kan ik lekker foto's spammen :D

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 08:18

Knappe Nexxie <3

Janine, dat schiet al op. En met mams gebracht. Ben heel benieuwd hoe de merrie reageert als ze alleen zonder veulen weer naar huis moet. Twijfel nog steeds hoe ik naar de opfok ga in oktober. Merrie mee, vreemde shet mee of Rey alleen.

Jammer dat ze gisternacht toch door de draden zijn gegaan. Gelukkig hoeft Hayden niet zo lang apart en is zijn maatje onderweg. Hij is wel echt onwijs knap!

Haha Cio, geeft niks hoor. Meer een compliment dan vervelend. Heb ik blijkbaar een goede smaak. _O-
Haha halster is idd niet klein, maar Rey is ook alles behalve klein. Zit hier al op het een na kleinst. :')

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:06

Hier doet de regen D’leh geen goed... het spoelt zo ze gouden haren eraf

Ze staan nu weer vol in het gras. Hij groeit als kool. Moeders helaas daar in tegen staat echt graatmager en hij is nog maar 2 maanden.
Iemand ervaring met deken op met een veulen erbij? Vliegendeken ging prima maar dat was ook zon oudje die scheurt wel als die wel vast zou zitten.
Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:04

Ik meld me ook weer even! :wave:

Al veulentjes naar nieuwe eigenaren en opfokadresjes, wat gaat de tijd toch snel!

D’leh trekt nog wel bij qua kleur hoor! Ik vind hem erg knap! Qua dek heb ik geen ervaring, bij die van mij blijft hij af. Voer je al wat bij? Je kan naast merriebrok en ruwvoer misschien seniores priores bijgeven, dat is een goede dikmaker.

Spannend Janinevv! Benieuwd naar je knappe zwartje! Zodra je foto’s hebt spammen hoor!

Ik vind Nexxie echt zo leuk, helemaal mijn type! Leuke filmpjes!

Oei, gelukkig is het goed afgelopen Nynkster! Ik snap dat je heel blij met hem bent, wat een knapperd! Eigenwijs koppie zit er op.

Nog een maandje pien26! Je zal de dagen wel aftellen!

Nacho wordt donker zeg! Knapperd!

Auryn wordt ook al een hele dame, ze is nu 3 maanden oud en 127 hoog op de schoft.
Afbeelding

Samen met haar knappe mama <3
Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:17

Zo op de foto lijkt je merrie niet heel erg mager, luf_midnight. Hoeveel merriebrok voer je? En geef je ze ook hooi/kuil bij?
Je veulen trekt wel weer bij kwa kleur. Zo donker worden de meeste valkjes als ze voor het eerst beginnen te verharen.

Evita, wat wordt ze knap. Dat halster is ook zo mooi. Ben gewoon een beetje jaloers dat die van jou hem nog wel past. :+ Rey is er helaas uitgegroeid.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:46

Mooie foto's van Auryn en wat is ze al groot!!

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:47

Welkom Evita! Auryn is ook erg mooi! <3

Vandaag nog eens langsgeweest bij Jack! Hij krijgt momenteel nog niets bijgevoerd van korrel. Hij eet wel hooi mee met de mama.
We hebben wat geknuffeld en een beetje geoefend met meelopen aan het halster. Hij was zeer flink :D

Mooi volgen!

Afbeelding

Blij ei :')

Afbeelding

<3

Afbeelding

Afbeelding

Tijd voor een dutje!

Afbeelding

Elegant genoeg? :+

Afbeelding

Orchidee84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:09

Hier nog een update over Tjipke.
Het gaat goed met haar.

Ze raakt steeds meer gewend aan mij <3 . Ik kan haar nu al pakken en ze komt ook naar me toe. Ook eet ze af en toe paar hapjes brok.
Afbeelding

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 23:19

D’leh eet elke dag al een halve kilo veulenbrok en ze moeder krijgt 1 kilo merrie brok en 2 kilo 18+ muesli hooi krijgen ze wel maar word niet helemaal opgegeten want staan nu weer volop 24/7 in het gras.
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind haar wel echt mager vooral omdat ze normaal zo makkelijk mooi blijft ( voer ik te veel word ze niet dikker, is er eigenlijk te weinig gras blijft ze keurig op gewicht) dus ben dit niet gewend van der.
Deken ga ik straks gewoon maar proberen, ik hoop D’leh de hele winter bij ze moeder te kunnen laten als ze niet verder slijt dan moet ze echt een deken op.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 23:29

De eerdere foto vertekende. Ze is idd wel mager. Ik voer Enchelina 3 scheppen merriebrok en twee plakken hooi per dag. Zij staat ook in een grote wei met zat gras. Persoonlijk zou ik als ik jou was de merriebrok nog wat opvoeren. En ipv hooi kuil bijvoeren. Kuil vinden ze vaak smakelijker en laten ze minder snel liggen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:26

Mooie foto's weer!

Ik zou idd ook merriebrok o voeren :j
Hier staat de ene merrie nog maar aan een kilo merriebrok in totaal op een dag en de ander 2 op een dag. Hebben beide niet zoveel nodig.
Belle halve veulenbrok per keer al. En Billie 2 handjes die die op peuzelt

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:10

Probleem is alleen dat mijn merrie gewoon niet meer brok/muesli eet als die 2 kilo per keer en daar doet ze al ruim een half uur over omdat ik merk dat de hoeveelheid haar gewoon tegenstaat.
Ga morgen ochtend maar beginnen met weer een emmer seniores priores als ontbijt misschien dat dat wat extra wil aanzetten.
Hoorde van de da dat extra merrie brok meer melk betekend en dus een nog dunnere merrie.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:31

Oh ja snap ik ook wel. Heb ik met mijn sport merrie.
Veulen meer eten? Minder melk? Zou ook nog een optie kunnen zijn.
Ik voer zelf speedibeet aan dunnere paarden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:50

wat gaan jullie snel

ind miss de senior preoris proberen ( ik kan het maar niet normaal typen) of de pavo slobbermash?

Orchidee84: wat een schatje leuke foto.
Sarah_Fons: leuke foto's

en voor de rest sorry dat ik zo weinig persoonlijk reageer. iets in de trant van heel druk.. en snel topic hahah zal proberen (nogmaals) om vanavond wat meer bij te lezen/reageren..

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:55

Luf_Midnight schreef:
Probleem is alleen dat mijn merrie gewoon niet meer brok/muesli eet als die 2 kilo per keer en daar doet ze al ruim een half uur over omdat ik merk dat de hoeveelheid haar gewoon tegenstaat.
Ga morgen ochtend maar beginnen met weer een emmer seniores priores als ontbijt misschien dat dat wat extra wil aanzetten.
Hoorde van de da dat extra merrie brok meer melk betekend en dus een nog dunnere merrie.

Je moet ook geen 2 kilo per keer geven...
Mijn merrie krijgt de 3 kilo verdeeld over 3 voerbeurten en de plakken hooi verdeeld over 2 voerbeurten.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:22

Dankjewel Alicelover! Kleine troost, jouw halstertje kan volgend jaar weer dienst doen bij je nieuwe kind! :P

Thanks Animalfriend en Sarah_Fons!

Hihi, die laatste foto van Jack! :') Wat een leuk beestje!

Fijn dat het goed gaat met Tjipke. Wat een leuke naam trouwens.

Ik denk dat de seniores een slimme stap is Luf_midnight, hopelijk zet ze daar snel wat van aan.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:06

Woooow wat is Auryn groot! Ze is echt prachtig <3

Jack is ook echt zo gaaf :j

Tjipke groeit goed en is nog lekker wollig :P

Luf_Midnight die is wel (te) mager ja. Mijn merrie was aan het begin ook zo terug gevallen na de bevalling en zij heeft de eerste maand letterlijk 8 a 9 kilo (!!!) brok per dag gekregen. 3 x per dag een schep merrie brok, een schep basis brok en een schep muslie.
Ondertussen is zij weer netjes op gewicht en krijgt ze nog ongeveer 3 kilo brok per dag.

Ik heb weer even een nieuw Nacho topic gemaakt <3
[KS-ITP] Nacho is stoerrrrrr!

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:17

Wat een lieve foto!

Ben toch wel blij dat mijn merries beide erg mooi uit de bevalling zijn gekomen! De 1 leek nog wel een tweeling in zich te dragen zelfs.. Nu ze in training staat is dat rustig aan naar 1 gegaan en nu lijkt ze gelukkig niet meer drachtig _O-
De ander is vrij rondgeribd, is niet in sportconditie maar ook niet te dik. Ideaal.

En de veulens groeien ook nog eens als kool. De kleine dropjes. Billie wil de stal al niet meer in, gaat lekker zelf op onderzoek uit. Zonder moeders, mafkees :Y)

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:41

Pradadaan: erg leuke foto's weer :D

Haha Cioccolato dat is bij Jack zijn mama ook het geval. Ze is nu precies nog altijd zwanger :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:59

Ik vind het altijd zo grappig uit zien als ze zonder moeders op onderzoek gaan. En zodra ze het spannend vinden in eens heel hard terug rennen naar moeders. Van MAM!!! dat daar is eng..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:47

Ik kreeg deze foto nog van de fokker

Maximus met z’n grote broer starbuck (5jaar). Ze hebben dezelfde moeder. Maximus speelt liever met hem dan met z’n zusje (zelfde vader) die een jaar ouder is

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:49

Ah wat schattig!

Ik heb net een merrie gescand voor volgend jaar en die is nu mooi 104 dagen drachtig. Dus ik kan mn halster bewaren :))