Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:40

Waves schreef:
En de manier waarop je dit doet met je mooie pown tovert elke dag bij heel veel mensen hier op bokt een glimlach op het gezicht :j

En hier heb jij ontzettend gelijk mee +:)+

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:28

Ik was tot nu toe ook een stiller meelezer, vanaf de 1e dag al. Maar kom nu toch even een reactie plaatsen. ;)
Ik ben het volkomen eens met de uitspraak van Wave.
We leven allemaal met jou mee, en dit veulen is nu al speciaal.
Jou reacties zijn echt niet overdreven, en als het aan mij ligt moet je lekker iedere dag updates blijven plaatsen. :D
Ik ga in iedergeval nu even leren, zodat ik vanavond weer naar de webcam kan kijken. :D

Dus Manda, ga zo door! :D

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:53

kom op Manda! laat je niet op je kop zitten door zulke lompe mensen. :(:)
ik zou ook heel bezorgt zijn als ik in jou schoenen zou staan.
je moet je toch op een manier zien te uiten?
ik vind het heel leuk om jou topic te volgen, en lees het liefst iedere dag nieuwe updates!

kom op Manda en blijf vooral lekker door schrijven!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 17:16

Bedankt voor de reacties, de verhalen over Lola en konijn zullen zeker blijven komen, ze is nog niet bevallen he, dit wil ik zelf ook heel graag allemaal bijhouden want zoals dit gaat, zo een paardje met een konijn als vriendje in de tuin, dat zal misschien maar eens hier voorkomen dus ik wil alles vastleggen ;). En de updates van veranderingen aan Lola qua drachtigheid is natuurlijk waar dit topic over gaat.

Dat mijn overbezorgdheid zo zeer regelmatig de kop (nog) op steekt is lastig, geloof me, ik doe dit niet expres en had het liever ook niet gehad maar het gebeurd gewoon.
Op de natuur vertrouwen dat een zwangerschap en geboorte goed gaat dat kan ik nog niet helemaal...., die heeft immers bij mij recent een zeer grote onvergeeflijke fout gemaakt.

Natuurlijk kan er met het veulentje na de geboorte ook van alles mis gaan, maar zo kan alles wel mis gaan als je daar overal aan gaat denken, maar dat doe ik helemaal niet, gelukkig sta ik voor de rest heel positief in het leven ;). En straks op dit gebied ook weer, daar ga ik echt vanuit!

En zo speciaal als dit veulentje dat zal er voor mij geen een meer zijn mochten er in de toekomst nog meer komen.

Mijn man zegt altijd al, zet nou niet zoveel neer op internet daar krijg je nog eens problemen mee, en als hij dan ziet hoeveel verdriet een simpele kort geschreven tekst van een wildvreemde teweegbrengt wil hij het liefst de pc weggooien zodat ik er niet meer achter kan zitten, en zeker op dit gebied me niet meer gekwetst kan voelen door een tekst op een computer. Dan kan je beter reallive met familie en vrienden deze overdreven bezorgdheid delen, dat communiceert veel duidelijker als via internet.

Zodoende is het de wijze raad van mijn man die ik ga volgen en niet enkel die kwetsende opmerking. Dus laat het maar gaan, het is zonde voor de sfeer....

De update´s over de drachtigheid zullen zeker volgen.

kleinvosje

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:23

Daarom heb ik er verder na haar laatste post ook niet meer op gereageerd. Heb nog wel wat in mijn hoofd wat ik eigenlijk zou willen zeggen, maar het is toch tegen dovemansoren gezegd.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 17:31

Laat nou maar. Het komt echt niet enkel door haar hoor, het is gewoon weer een realisatie dat je door eenzijdige communicatie (enkel geschreven tekst) gekwetst kan worden ookal is het misschien niet zo bedoeld, en op dit gebied wil ik dat gewoon voorkomen omdat dit zo gevoelig ligt. Dit ga ik doen door niet gelijk wanhopig achter de pc te springen als ik overbezorgd ben over haar zwangerschap. Eerst rustig thuis bespreken of met een vriendin en dan tot inzinking komen en dan pas naar de pc ;).

Echt waar, ik vind het niet nodig, ik vind het zelfs zeer vervelend voor haar zulke dingen te horen te krijgen... daar kwets je iemand ook mee en dat is echt niet nodig.

Het is ook mijn probleem, bij mij kwam het zo kwetsend aan wat weer resulteerde tot de wijze raad die mijn man mij al zeeeer regelmatig gaf.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:41

Ik ben ook een stille meelezer die telkens weer geniet van de foto's met het konijn erbij.
Ik vind het top dat je zo bezorgd bent, dat zouden meer mensen moeten doen +:)+ En ik hoop alle updates hier te kunnen lezen, ook wanneer jij vindt dat het net even niet zo lekker gaat. Om met je te kunnen lachen als het goed gaat, maar ook om met je te duimen als het wat minder is. :(:)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:42

Komt ook inhaken na 30 pagina's topic! Wat een mooi verhaal! Ik heb dan wel alleen de eerste pagina gelezen maar ik krijg er nu al kippenvel van.
Ik begrijp dat het veulie zich nog niet heeft laten zien?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:52

Ik respecteer je keuze en wijze woorden Manda. Ik blijf aan dit topic gekluisterd, afwachtend op update's en schattige foto's, hopende dat die nog wel blijven komen :)

Hoe doet Lola het op het moment? Is de koorts al weer wat meer gezakt?
Toy toy toy en hopenlijk zien we snel een schattig pluizig veulentje naast Nijn en Lola op de film of foto! :D

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:53

Is de koorts alweer gezakt?
Idd, Toy toy toy!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:15

Wanneer mocht je nu weer je BA ophalen?

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:19

Hey Anna,

Blij te lezen dat de koorts lijkt te zakken, het komt vast wel goed. Als je ziet wat Angel van Dorien heeft meegemaakt met haar Silveradoveulen in de buik (darmontsteking) dan weet je dat deze veulens wel tegen een stootje kunnen. :P (grapje hoor, mag ook wel eens na al dit gediscussie)

Laat ons het allerbelangrijkste niet vergeten! Dat we hier de unieke gelegenheid hebben om allemaal samen toe te leven naar de geboorte van dit heel speciale veulen, laat ons proberen dat allemaal te doen met veel liefde en respect, we zijn hier allemaal paardenliefhebbers, dat waarom zou dat niet kunnen! :D

P.S. Dikke knuffel van Silverado aan zijn meisje Lola! ;)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:23

he manda,
wat maakt t uit dat je bezorgd bent? das heel normaal, en ik vind t nog meevallen na wat je hebt meegemaakt.. waarschijnlijk had ik in jou geval op een matje naast t paard geslapen en erger nog.. Dus ik vind dat je t super doet!!!!
jou dieren hebben t goed bij je!
En je kunt beter alles uit de kast halen wat binnen je vermogen ligt als dat wanneer t mis mocht gaan jezelf schuldig voelen omdat je er laks mee om ging..
nu zg ik niet dat t mis gaat, acht die kans nu heel erg klein, juist omdat je t zo goed doet. Lola is lekker ontspannen en dat is t belangrijkste.
Gewoon blijven updaten want ook al reageert soms niet iedereen, heel veel mensen lezen t wel.

Dit is trouwens t nadeel van een geschreven woord, het kan heel hard aankomen.. ik weet er alles van.. vooral als je zelf niet helemaal lekker in je vel zit door alle zorgen. ik hoop dat je naar je man luistert en het naast je neer legt..

ik vind het leuk allemaal en met mij velen!!

liefs voor je dieren en natuurlijk voor jezelf!!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:03

He Manda,

Jammer dat er wat verstoring is in dit O zo leuke topic!
Maar ik hoop dat je ook steun put aan al die ontzettend leuke en lieve reacties!
Je kwetsbaar opstellen betekend dat je bezeerd kan worden, maar kijk ook hoeveel mensen er met jullie mee leven!
Ik vind het iig enorm gaaf! En wat een mooie manier om jullie zoontje zo te ge/herdenken!
Ik hoop van harte dat er een enorm mooi en gezond veulentje uit komt!

Kijk nu naar je lege stalletje overigens ;)
Maar het is duidelijk dat velen met mij verliefd zijn op jou Lola en Nijn!
De cam staat zowel thuis als bij vriendje bij de favo's. Geloof dat ik zelfs vriendje er mee geinfecteerd heb <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 21:10

Bedankt.

Met Lola gaat het inderdaad beter, gelukkig, ik heb laatst gemeten op 38,4. Dus ietsje verhoging nog. Ik ga nu niet meer meten tenzei er aanleiding voor is, ze eet nu goed en is allert en het veulen heb ik ook goed zien bewegen.

Ze had afgelopen nacht echt hoge koorts gehad en voelde zich echt naar, ik heb nog drie keer gemeten met een paar uur tussentijd maar ben gestopt met meten na de laatste keer 39,8. Sochtends was het nog 39,4 maar desondanks was ze toch opgeknapt vergeleken met vannacht, ze zal dus best hoog hebben gezeten....
De dierenarts kan er toch niks aan doen als ze koorts heeft zei die, haar lichaam moet het zelf oplossen. En koortsremmers zijn niet goed voor de niertjes van het veulen werd er gezegd. Pas bij langdurig koorts boven de 40 graden zouden ze het risico wat betreft het veulen nemen daar wat voor te geven. Maar volgens mij verschillen ook daar de meningen over. De hoge koorts is kortdurend niet schadelijk voor het veulen, dat was wel fijn te horen.

Hij zei ook dat het misschien wel veel vaker gebeurd maar omdat mensen niet standaard temperaturen dat niet opgemerkt wordt als het paard verder geen symtpomen heeft. Maar ik hielt natuurlijk al een temperatuurlijstje bij omdat ik hoopte de daling op te pikken die de bevalling aankondigd. Daardoor ontdekte ik per toeval dat ze koorts begon te krijgen. En dat ze vanmorgen zo stijf als een hark was was natuurlijk ook echt niet normaal. Ik denk dat ze spierpijn had, zoals wij ook hebben na een griep.

Zodoende, weer heel wat bijgeleerd over koorts bij een drachtig paard en de inenting ;). Misschien kan ik ooit een ander bezorgd iemand hiermee helpen.

Verder geen nieuwe ontwikkelingen.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:13

Mooi dat het weer wat beter gaat ;)
Ook hier draaien de duimen voor een gezond veulentje :D
We zullen zien, ik volg de webcam ook :D

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:14

waar staat de link van de cam? :o

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:14

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:15

dankje! :))

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:49

ik ben nogal een computerkneus, maar hoe kan ik ook een nickname aanmaken om mee te kletsen in de chat daar?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:51

Ik vind het alleszins interessante info, mijn merrie is uitgerekend voor half mei en ik zou ze begin april laten enten.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:58

Hier nog een stille meelezer, heb je topic van top tot teen doorgelezen en check ook meerdere keren per dag voor updates en leuke foto's, blijf ze vooral plaatsen!!:D Ik wens je heel veel succes met de bevalling en je paardje wat volgens mij een heerlijke luizen leventje heeft bij jou in de tuin!:D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 23:32

Als er update´s zijn plaats ik ze, maar de webcam is veel leuker als foto´s toch ;-). Ik heb de afgelopen dagen niet meer zoveel foto´s gemaakt, ik heb van alles eigenlijk al een plaatje, er valt bijna van niks nieuws meer foto´s te maken, bijna elk moment heb ik al eens vastgelegd :').

Uierfoto´s alleen als het veranderd, en tot nu toe is het nog hetzelfde als de laatste foto die ik geplaatst heb.
Het kan zomaar eens gewoon voor 26 april zijn en dan kan het nog lang duren allemaal. Maar de grootte van uier brengt daar regelmatig wat verwarring in, ik moet zeggen dat zelfs de dierenarts even keek van zoo, dat is al een flinke uier. Maar daarachteraan zei hij dat er toch eigenlijk niet heel duidelijk te zeggen valt of het voor snel is. En ook kleintjes kunnen ruim overdragen.

Morgen ga ik het halsteralarm halen. Dan zit ze op 307 dagen dracht gerekend van de laatste dekking. Heel ruim optijd dus (en een kansje dat het toch 337 dagen dracht is, dan ben ik net op tijd ;)) En aangezien ze regelmatig plat ligt hoop ik dat ze dat tijdens de bevalling ook gaat doen. Kan ik weer gewoon gaan slapen, hetzei met af en toe vals alarm.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:50

manda je doet het super :) je mag trots op je zelf zijn :)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:06

Hier ook een stille meelezeres. Ik kijk met veel plezier naar de cam, en lees graag de updates, ook ik heb mijn wederhelft met het 'Lola & Nijn'-virus besmet. Wat een mooie, lieve dieren, en die aftekeningen van Nijn... Echt speciaal!

Ook je verhaal is erg aandoenlijk - ikzelf heb zoiets niet aan eerste hand ondervonden, maar mijn beste vriendin heeft het helaas meerdere malen meegemaakt wat jij met je zoontje hebt meegemaakt. Ik ben daar ook elke keer bij geweest wat echt vreselijk is. Ik leef erg met jullie mee, en wilde via deze weg mijn steun en medeleven betuigen.

Ik blijf het topic nauwkeurig volgen, en duim heel hard voor jullie!