Knap Fries meisje Yara (Maiko x Sjaard) !HELAAS OVERLEDEN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Knap Fries meisje Yara (Maiko x Sjaard) !HELAAS OVERLEDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:01

Jezus, die 2 hebben echt wat samen..
Echt héél bijzonder!! Ja
Mooi dat er vooruitgang in zit! Haha!
Ik blijf duimen Lachen

Lisetj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:08

ooh wat bijzonder Lovers die yip is een speciaal paardje Lovers
Ik heb dit topic steeds bij gehouden, ik vind jullie zulke sterke meiden. Ik heb bewondering voor jullie!
Hopenlijk komt alles goed met friesje en het veulen Lachenik duim iniedergeval heel hard mee!
Ik blijf lezen Lachen

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:32

Wow, wat mooi. Daar moet je toch wel kippevel van gekregen hebben toen je dat zag?
Die twee hebben dan dus echt al een enorme sterke band gehad, in zo'n korte tijd.......Pretty impressive!

Ben erg blij en opgelucht om te horen dat Friesje het veulentje begint te accepteren. Nu hopen dat ze echt weer mama wordt!
Geeft haar weer rust, maar dan heb jij misschien ook weer wat rust in je lijf Femke! Ben je niet helemaal kapot?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:36

Toch nog even een tip neerzetten, misschien kan dit voor anderen ooit ook nog practisch zijn, sorry wel in het engels

What I've found best is to introduce the mare and foal slowly in a very controlled environment. Make sure the barn is quiet and you have no spectators. You just need someone to hold the mare and someone to hold the foal. I'll generally bond mare and foal in many frequent sessions-- we will keep the mare and foal in separate stalls (preferably where they can see each other), then ever couple hours bring the foal in for a short bonding session. I'll never force the foal to nurse if both mare and foal aren't ready yet. Instead, I'll bring the foal into the mare's stall, let them sniff each other, then if the mare doesn't seem aggressive, I'll coax the foal in the direction of her flank. If the mare is being tolerable, this is a great time to feed the foal out of his bottle or bucket so he starts associating the mare's flank region with food.

How many times you will need to do this really depends on the mare and foal. If the foal is searching and seems to know he's supposed to nurse, and the mare is being cooperative, you may be able to get him on the first time. If he's acting a bit dumb, you may need many sessions to "reintroduce" him to what an udder is, but coaxing him underneath, squirting a little milk out so he can get a taste, etc. If the foal seems to know what to do, but the mare is aggressive or afraid, you will need to spend time desensitizing and let her get used to you and the foal touching her sides, her legs, her udder, and belly. Just make sure you never, ever get the foal kicked.

I don't like to leave mare and foal unsupervised together in the stall until they are at the point where I can bring the foal to the mare's stall and let him in with the mare loose in the stall, and he'll go straight to nursing without any negative reaction from the mare. Even at this point, we keep a close eye on them until we are sure the mare won't step on him, lay on him, etc.

Wow, I've written a novel. Hopefully I've written something useful and am not just rehashing what you already know. Good luck, and just remember, not all mares and foals bond. There's nothing wrong with raising a bucket baby!

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:37

Dat is wel heel erg apart dat Yip dat deed, net of hij het weet.. Heel speciaal hoor!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:42

Ik denk trouwens dat Yip het inderdaad weet en ruikt dat daar haar vriendinnetje ligt. Toen ik in oktober 05 mijn fargo verloren ben heeft hij de hele dag koliek gehad, hij had toen op een aantal plekken gelopen op het terrein en minieme mest sporen achter gelaten. Mijn toen nog eenjarige ventje dat erg aan fargo hing heeft als enige de volgende dag en dagen op die plekken staan snuiven en staan kijken en met zijn hoofd in de lucht ver staan kijken en speuren of fargo toch nog ergens was. Dat vond ik wel zo indrukwekkend en ontroerend.

Die lieve Yip. Ook een heel mooi meissie!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:45

Wow, Kimmie, dat klinkt al een heel stuk beter dan dat het er gisteravond uitzag. Probeer de flim op de computer te zetten maar lukt niet echt. Zodra het is gelukt stuur ik m naar je door.
Zo is het toch misschien niet voor niks geweest. Echt super!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:45

Wat bijzonder, net of Yip even wilde weten of het wel Yara was, nog even bij haar zijn. Wat mooi! Wat een bijzonder paardje is Yip, Bianca je gaat er echt nog veel plezier mee hebben daar ben ik van overtuigd!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:56

Jaan81 ik ben echt helemaal versleten..de ellende is dat ik ook echt vreselijke dromen heb,ik ben zo bezig met yara...ben hele nachten aan het dromen hoe ik haar moet redden..niet echt prettig,maar daar zal ik doorheen moeten...

en boertjes nog thuis gekomen????heb nog aan je gedacht,met dat kleine beetje benzine..en zooo laat.... Gaaaap

maar het klonk inderdaad vanmiddag een stuk beter als gister!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:10

Het is al vaker gezegt, maar ik hehaal het gewoon... Denk ook een beetje aan jezelf meid Ach gut

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:11

zo goed nieuws!
en krijg kippenvel van dat verhaal van jippie Bloos!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:17

was om half3vannacht thuis. En ik heb echt peentjes zitten zweten met die benzine, uiteindelijk heel hopeloos een man aangehouden en gevraagd naar een benzinepomp, en die gelukkig snel gevonden. Ik zet de auto er naast, en hij prutteld nog wat, en hij stopte er mee, helemaal leeg....wat een mazzel. Was zo bang dat ik ergens stil zou komen te staan. Wel in een keer de weg terug gevonden, daar verbaasde ik me nog over, maar is idd heel eenvoudig.
Was erg blij dat ik m'n bedje zag, moest vanmorgen vroeg al weer naar de tandarts, viel zowat in slaap op die stoel, hij vond me al zo veel rustiger als normaal (gek he haha).

Maar echt goed dat er vooruitgang in zit. Was natuurlijk allemaal even vreemd, stal en zoveel andere mensen erbij etc... Maar ze staat daar echt super, en hele aardige mensen, dus dat gaat zeker wel goed komen.

Heb zelf vandaag even een off-day genomen, paardjes en ik lekker vrij, oftewel vroeg-mn-bed-in voornemens

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:22

Kimmie dat klinkt echt hoop gevend dat Friesje het veulen beter accepteerd

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:26

Wat apart van Yip. Zou er denk kippenvel van krijgen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:43

Het klinkt allemaal wat beter... Hopen dat ze elkaar gaan accepteren als moeder en dochter/zoon Ja
Houd ons maar op de hoogte Knipoog

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:47

Het klinkt allemaal al wat positiever, fijn om te horen Lachen! Hoop zo dat ze een mooie tijd samen tegemoet gaan. Wel moeilijk voor jou als je friesje zolang 'kwijt' bent maar het is voor het goede doel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:51

goed nieuws Femke! hopen dat ze het veulen straks helemaal accepteerd, en denk ik idd ook aan jezelf, je moet er zelf niet onder door gaan he!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:07

Wat een apart verhaal van Jippie. Bijzonder.
Wat fijn dat het misschien toch nog goed komt tussen het veulen en Friesje. Ik hoop het zo voor allebei!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:06

gelukkig dat ze het veulen accepteerd toch weer wat goed nieuws

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:22

wat geweldig dat ze het veulen begint te accepteren! Lachen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:38

wat goed dat friesje het veulen toch lijkt te accepteren. Ik hoop dat het morgen helemaal goed gaat, zou voor het veulen toch ook veel beter zijn.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:49

Dat zijn goede berichten voor Friesje hoor.. Hoop echt dat ze het accepteerd.. voor haar een stuk relaxter...

En wat vaag van Jippie.. Hoe doet ze het verder zonder Sjorssie?!

Sjors heeft een nieuw vriendinnetje nu.. Maar was wel heel aan het hinneke hoor toen hij in de trailer stond en thuis.. Maar nu is het rustig Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:04

Heeft het veulen al wat bij Friesje gedronken Wow! ??
Te gek zeg, hardstikke goed OK dan! ! Ik duim gewoon verder dat het helemaal goed komt Ja !

Nu de berichten weer wat positiever worden, hoop ik voor je dat je ook wat aan je eigen rust toe komt, want ik kan me goed voorstellen dat je helemaal gesloopt bent Scheve mond ...

Wat een aparte reaktie van Yippie; je zou idd denken dat ze gewoon wéét dat Yara daar begraven ligt...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:05

Fijn dat ze het veulen wat meer lijkt te accepteren... het zou zo mooi zijn als ze elkaar zo konden helpen he.. maar je hebt het niet altijd voor het zeggen, ik duim nog even verder.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:05

WAUW!! Met iets anders kan ik m'n gevoel even niet uitdrukken.. Clown
Zo gaaf dat Friesje het veulen toch lijkt te accepteren en het liet drinken Haha! (Heb vanaf 't begin van 't topic meegelezen..) Hopen dat ze nu eindelijk toch mama mag zijn van een prachtveulen en dat dit kleine weesje een uber mama heeft gevonden. Denk inderdaad dat we wel iets optimistischer mogen zijn Cool

Wat bijzonder van Yippie, alsof ze weet dat Yara daar ligt.. Ik zou echt kippenvel hebben gekregen (had ik tijdens 't lezen namelijk ook) Lachen

Ik hoop dat, omdat Friesjes vooruitzicht beter is geworden, je iets meer tijd voor jezelf hebt en iets meer tot rust kunt komen. Heb je wel verdiend als ik dit hele topic zo volg Lachen!! Ik kan namelijk me maar al te goed voorstellen dat je ontzettend gesloopt bent en naar rust verlangt.. Lachen

Nog ontzettend veel sterkte en geluk, ik blijf lekker meelezen, ben hardstikke nieuwsgierig naar de vorderingen Lachen

Kusje XxX Kusje