[FOTO]Veulens 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:59

Odin ook mooi maatje dus...

Slikken doe ik regelmatig maar dat is ook wel goed, ik wist dat Frosty haar laatste veulen zou worden, wist heel zeker dat dat een merrie zou worden, wist dat Jill haar stempel er flink opgezet had maar toch.. toch is het soms gewoon bizar eng hoeveel stempel Frosty van mama gekregen heeft.

Hier nog 4 maanden geduld en dan komt mijn dametje alweer naar huis :D

Ben benieuwd hoe ze straks is als ze helemaal verhaard is en weer vol op de wei staat... dan komen haar spieren en bouw denk ik nog beter naar voren want nu is ze nog n halve haarbal _O-

ElinaSK

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:39

Wat een knappe beestjes allemaal. Ze worden zo snel groot voor mijn gevoel :))

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:06

Nou, Odin mag er nog een heel stuk bij krijgen hahah. Zou fijn zijn als ie toch minimaal 1.65 wordt :')

Ik ben ook benieuwd! In de zomer zien ze er sowieso allemaal beter uit hahah.

Afbeelding
Afbeelding
Odin gisteren :+:

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:45

Die 1.65 zou hij toch wel moeten weten te halen?!

Knappe Odin <3

Denk dat Frosty rond de 1.46m wel zal eindigen, wat ik n dikke prima vind... dr (half)broer is nu met 5 1.52m en nog niet klaar met groeien maar die kwam uit n vader van 1.55m dus die is ook mooi aan de maat (en ik zeg elke keer: stop nou maar met groeien jongen, ik vind je groot genoeg nu :) ).

Scheelt natuurlijk wel of je n paint/qh hebt of n kwpn'er ;)

Nu heb ik sowieso wel liever laatbloeiers dan eentje die gruwelijk snel groeit met alle gevolgen van dien, mijn 5 jarige is nu n laatbloeier te noemen maar heeft tot 1 jaar geleden serieus veel groeipijn gehad omdat hij telkens met 5 tot zelfs 10cm verschil groeide... dat is ook echt sneu om te zien.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:18

Moeilijk in te schatten hoe groot ze nou echt worden uit eindelijk. Ollie is nu ruim 1,60 en over een maandje word die 2, hij word zo gaaf, net als alle andere hier, wat een knappies <3
Afbeelding
Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:42

Paint_Lover schreef:
Die 1.65 zou hij toch wel moeten weten te halen?!

Knappe Odin <3

Denk dat Frosty rond de 1.46m wel zal eindigen, wat ik n dikke prima vind... dr (half)broer is nu met 5 1.52m en nog niet klaar met groeien maar die kwam uit n vader van 1.55m dus die is ook mooi aan de maat (en ik zeg elke keer: stop nou maar met groeien jongen, ik vind je groot genoeg nu :) ).

Scheelt natuurlijk wel of je n paint/qh hebt of n kwpn'er ;)

Nu heb ik sowieso wel liever laatbloeiers dan eentje die gruwelijk snel groeit met alle gevolgen van dien, mijn 5 jarige is nu n laatbloeier te noemen maar heeft tot 1 jaar geleden serieus veel groeipijn gehad omdat hij telkens met 5 tot zelfs 10cm verschil groeide... dat is ook echt sneu om te zien.

Als het goed is wel, verwachte stokmaat is 1.70, maar liever dat ie er een paar jaar over doet dan in 1 keer gelijk hele hoogteverschillen, zeker ivm groeipijnen enzo

Hij ziet er goed uit dan Brigitte

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:21

Afbeelding
Afbeelding
nog wat oude sneeuwfoto's van een tijdje geleden. Safira doet het ook super! ze is qua groei haar moeder al wel voorbij. ik zal haar binnenkort weer eens meten. Ze staat nu weer lekker in de wei. Af en toe doen we wat oefenen met borstelen en hoefjes krabben. Ze heeft ook voor de grap al een keer een klein zadeltje op gehad en een hoofdstel.. ze vind alles wel best. Ze is best pittig in haar karakter, maar ze laat zich ook wel snel overhalen als ze iets spannend vindt (behalve de trailer dan, dat wil ze dus echt niet, moeten we eens serieus werk van gaan maken)

leuk om hier alle foto's te zien en te lezen hoe onze 2019 veulentjes het doen!

gichke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:31

Ze worden allemaal echt al groot aan het worden :wow:.

Geen idee hoe groot Dottie nu juist is maar ik schat ze toch al rond de 1.50m...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind haar nek echt wel machtig worden eigenlijk <3 :')
Afbeelding

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:01

Echt geen veulen meer aan, bij geen 1 niet haha

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:10

Frosty lijkt idd op Jill!

Oh Brigitte wat wordt hij knap!!!

Leuke sneeuwfoto’s Juval

Odin blijft een clown he? Heerlijk karakter dier.

Gichke wat leuk een naambordje bij de weide. Die van jou is ook al een heel paardje aan het worden

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:34

Afbeelding
Ode vanavond <3

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 09:25

Odin neemt vast gewoon de tijd om groot en sterk te worden :D.

Wat een knapperd brigitte en ook al best mooi aan de maat volgens mij.

Leuk, sneeuwfotos dat lijkt al zo lang geleden. Terwijl dat best mee valt :'). Ze kan leuk bewegen zo te zien.

Gicke, die van jou wordt ook al een heel paard zeg. Zeker een gave hals zit erop!

Ode ziet er ook al aardig veulen af uit alicelover. Leuk dier <3.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:07

Dankjewel ElinaSK. Ode wordt in haar gezichtsuitdrukking inderdaad steeds volwassener, maar heeft nog wel echt een puppylijf hoor. Ze is natuurlijk eind juni pas echt twee jaar.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:22

Dat herken ik, mijne is van begin juli dus ook nog heel jong. Maar denk wel dat ze deze zomer nog volwassener gaat ogen

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:32

Ze worden in de zomer altijd zoveel mooier! Dan is het naarling tijdperk echt ineens voorbij.

Haar halfbroer van 2018:
Vlak voor weideseizoen
Afbeelding
Tijdens begin weideseizoen:
Afbeelding

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:21

Deze foto moet ik jullie showen, zo trots, vandaag een beetje laten spelen met hindernissen

Afbeelding

gichke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:09

Brigitte_D stoer :wow: !
We zijn toch maar een regendeken gaan halen voor Dottie omdat het weer echt niet voorspelbaar is de laatste dagen en ze al geen wintervacht met heeft...
deken is een beetje te groot maar ze zal er wel ingroeien denk ik :')

Afbeelding
Maatje 185 :+

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:13

Leuk hè hoe ze in een seizoen kunnen veranderen. Ik wacht ook met smart op de zomer dan wordt die van mij 2.

Gaaf Brigitte, heeft er wel aanleg voor zo te zien.

Oh wat een grote maat al gichke! Die van mij zwemt nog in de 175. Ik noemde het al een jurk bij haar :').

Dit was een tijdje terug, het is zo'n glimworm en dit is haar wintervacht :o

Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:00

Die van mij past nu in 195. Deze deken is voor het mooie net ietsjes te groot maar zo zat de 185 ook in december. Ik ben blij dat ze zo lekker doorgroeit.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:10

Staat goed zeg Gichke! Met nog iets ruimte om te groeien.

Die van jou ziet er ook goed uit Eline! En nog beetje kont hoog ook dus ook nog lekker aan het groeien. Hier gaat het langzaam maar hopelijk schiet ze ook wat meer de lucht in weet van het zomer met het mooie weer. De andere wei heeft ook erg veel gras erop, begint ook lekker hoog te groeien dus daar kunnen ze volgende maand lekker van genieten!

Mijn jonge dame heeft nu ook 185 qua deken maat trouwens. En ze wordt volgende maand 2.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liggend snacken kan ook prima :')
Afbeelding

Met haar 'zusje' van 1.
Afbeelding

Afbeelding

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:23

Wauw echt prachtig allemaal, en vind het opzich een prestatie dat ze allemaal al een dekentje op hebben, dat word nog oefenen met Ollie, en dan maar hopen dat meneer hengst 'm niet kapot bijt

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:35

Knappe paarden!

Ik heb echt werkelijk geen idee welke maat deken Odin om heeft (gehad met de koude nachten). Gok dat hij ook al richting maat 175 gaat hahah.

Ik heb in zijn topic van z'n oog filmpjes staan van de eerste keer longeren. Deed ie echt super braaf :D

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:33

Wat leuk om weer wat foto's te zien! :D Het is inderdaad nog bijzonder koud. Gelukkig is er eten!

@Diertjec wat doet hij dat al braaf :oo

Afbeelding

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:18

Ah diertjec wat doet hij dat al netjes zeg! Ik wil hopelijk deze zomer, met wat beter weer := , wel wat meer grondwerk doen met mijn bijna 2 jarige. Ze kent vast staan, ook tussen 2 touwen, voetjes geven is gelukkig ook een makkie en borstelen, beschermers om doen, en ook dekjes en dekens heb ik dus wel op gegooid maar als ze iets meer begint te luisteren naar mijn lichaamstaal zegmaar zou een goed begin zijn voor longeren en 'echt' werk. Gek idee dat we volgend jaar als het goed is een beetje rond rijden en nu is het nog zo'n baby <3

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:02

Hier de jongens voor 't eerst weer lekker de wei in Afbeelding