Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:43

Die van is volgende week 10 maanden alweer, dus gaat echt richting de jaarling.

He vervelend Jilldou, die van mij is ook erg lang verkouden geweest, zelfs antibiotica hielp niet, swap bracht geen rare dingen naar voren.
Hij is er uiteindelijk gewoon overheen gegroeid, maar heeft echt wel 2-3 maanden geduurd

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 01:59

Jiildou23 schreef:
Hoi. We hebben onze kleine Meneer vorige week weer van de opfok opgehaald, want hij at slecht en werd alleen maar dunner helaas. Alleen zijn hoofd groeide en de rest van zijn lichaam groeit niet echt hard en hij komt maar niet van zijn verkoudheid af. Het is echt sneu dus nu staat hij lekker warm thuis en hopelijk snel weer beter.

Iemand ervaring met verkoudheid bij veulens en daar iets tegen geven?

Wat ontzettend sneu zeg! Hopelijk doet het hem sowieso al erg goed om gewoon weer thuis te zijn op zijn vertrouwde plekje.
Er zijn wel natuurlijke middeltjes die kunnen ondersteunen bij ontstekingen. Ik geef dan zelf ook wel eens duivelsklauw en zie daar best goede resultaten van. Maar goed in de gaten houden en indien nodig wellicht even een wat sterker kuurtje bij de DA halen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:41

Jiildou23 schreef:
Hoi. We hebben onze kleine Meneer vorige week weer van de opfok opgehaald, want hij at slecht en werd alleen maar dunner helaas. Alleen zijn hoofd groeide en de rest van zijn lichaam groeit niet echt hard en hij komt maar niet van zijn verkoudheid af. Het is echt sneu dus nu staat hij lekker warm thuis en hopelijk snel weer beter.

Wat vervelend.
Hier ook een snotterend veulen gehad nu over maar duurde wel even elke keer dacht ik het is nu over maar dan toch helaas weer niet.

Ik gaf foenegiek maar dat at ze niet heel best maar daardoor kwam het wel los.

Als je niet vertrouwd misschien iets van de da?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:22

Ik vind het maar lastig te beseffen dat het in principe alweer ''jaarlingen'' zijn..
Caia wordt eind januari 10 maanden :D

Toen de paardentandarts gister bij mij was voor de 3,5 jarige heeft ie ook even naar caia haar tandjes gekeken, ze vond het maar gezellig al die aandacht :')

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:57

Gelukkig nieuwjaar nog voor iedereen!

Ik vind het principe van standaard verjaren op 1 januari ontzettend achterhaald/ouderwets hihi, dus hier nog lekker gewoon een veulen. Midden mei wordt ze pas een jaarling.

Jildou hoe gaat het met Meneer? Klinkt inderdaad niet fijn, goed dat je hem naar huis hebt gehaald als ik het zo lees.

Nynkster: goede oefening voor Caia, even kennismaken met de tandarts. Lekker smoeltje ook weer <3

Onze spring in het veld is de jaarwisseling ook goed doorgekomen. Mijn ruin gaat echt compleet uit zijn plaat door vuurwerk, dus ik was sowieso aanwezig om hem een beetje te kalmeren. Vu heeft alleen even een paar rondjes gebokt in haar stal en vond het daarna wel prima (staat ook naast haar moeder die super relaxt is met vuurwerk).
https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5AF1199B

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:00

Mooney, goed getimede foto, mooi!

Afbeelding
Kreeg deze foto nog van een stalgenoot, knappe Emp <3

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:10

Lekker liggen :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:22

Ik vind het zo leuk om jullie te volgen. Ook al reageer ik niet echt.

Maar ik heb een vraagje. Mijn veulen moet nog geboren worden. En gaat dan naar de opfok waar die onbeperkt ruwvoer krijgt en brok (wat wordt samengesteld aan de hand van ruwvoer analyse)

Maar uiteraard wil ik regelmatig langs komen. Kan ik dan veulen dan soms wat verwennen vitamine korrel?

Ik klink nu of ik van niks weet. Maar heb nog nooit eerder een veulen gehad. Heb wel een haf 12 jaar in bezit.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:12

Zou ik niet doen, dan willen alle andere veulens ook

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:47

Het gaat gelukkig al steeds beter. Hij is al over zijn verkoudheid heen en kijkt al veel frisser uit de oogjes. Hij heeft soms nog een klein beetje diarree en als dat morgen nog steeds zo is dan even mest inleveren bij de dierenarts. Misschien zijn het wel wormen, hoewel hij wel gewoon een kuur heeft gehad. Dus ben benieuwd.

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:24

Afbeelding

Tijd niet gereageerd hier! Wel meegelezen! Wat groeien ze hard hé. Om de mijne nu al jaarling te noemen vind ik vroeg, heb haar twee weken terug opgehaald. Alles er aangedaan om de reis zo rustig mogelijk te laten verlopen. Maar helaas is het niet helemaal goed gegaan. Ze heeft op wonderbaarlijke wijze haar hoofd gestoten. Met als gevolg 14 hechtingen... deze zelf donderdag verwijdert. Hopelijk zien we er over een tijdje niks meer van! Verder doet ze het goed, ze moet nog wat meer leren afbijten in het groepje. Maar ze hebben er de ruimte. Kunnen zelf naar binnen en buiten.

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:47

Wat een prachtig koppie <3

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:24

Auch. Was vast schrikken voor je, maar dat trekt vast goed bij.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:15

Ahhhh arm ding, soms vraag je je echt af hoe ze soms aan verwondingen komen.
Maar ja zolang het maar goed geneest

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:20

Ja baalde vooral toen ik het deurtje opendeed van de trailer. Dacht eerst valt mee tot ik het vastpakte en helemaal op kon tillen. Denk moet toch maar even gehecht worden voor het beste resultaat! Merk wel dat ze iets is afgevallen nu, zal alles met elkaar wel zijn. Hopelijk gaan we nu gewoon positief verder met het opfokken :D Ze is zo leuk <3
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:14

Niet zo raar, ze moeten wennen aan een nieuwe omgeving, plek vinden in de groep.
Meeste hebben daar in het begin een beetje moeite mee.
Komt vast wel goed

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:20

mijn veulen had ook verkoudheid voordat ze naar mij kwam had iets van de veearts gekregen wat echt heeft geholpen zal even naar beneden lopen om te kijken wat t is.

tis:respulmin dit moest ik dan 2 pompjes in een bakje doen en dan cubarmix 2 maatschepjes dit moest ik mengen en door het voer heen doen alleen at die van mij het niet dus gaf ik het in een spuit dit moesten we 10 dagen doen en t was over en niet terug gekeerd.

Jiildou23 schreef:

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:22

Celine - volgensmij had ik dat pompje ook. Heeft goed geholpen hier

Nu iets anders, makuya word dit weekend afgespeent en gaat naar een nieuwe stal. Maar hoe doe je dit met een veulen van 6 maanden? Vaststaan op de trailer kent ze niet en ik ben bang dat ze gaat hangen..

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:10

Hier ging veulen gewoon los in de trailer, nooit vastzetten had ik begrepen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:11

Hier ook los gehad. Deur dicht en liefste een veulenrek of compleet dichte achterkant.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:14

Stangen uit de trailer, dikke laag stro erin, veulen los en klep ook aan de bovenkant dicht. Succes! Ik weet nog hoeveel slapeloze nachten ik er van gehad heb

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:17

Ik heb hem ook gewoon los vervoerd, ging prima.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:20

Ik heb snel even bijgelezen. Ik heb superlieve en mooie fotos gezien, vooral die van Nynkster vind ik zo schattig <3

Jilldou, wat een pech dat je veulen afgevallen is. Ik hoop dat het nu weer beter gaat.

Igniss, Lily is met 6 maanden vanaf Nederland naar ons toegekomen en ze stond gewoon los. Ging prima en relaxed. :j

Nynkeline, is het uiteindelijk gehecht?

Met Lily gaat het goed. De rainrot is door de zalf zo goed als weg, op een paar plekjes na en ze is ontzettend lief. Aan het touwtje lopen gaat redelijk, af en toe blijft ze nog wel even staan en trekt ze wat achteruit, maar met geduld loopt ze weer verder. Het is een echte kriebelkont en nieuwsgierig wat je aan het doen bent.

We kunnen haar ook al overal aanraken nu. De plekken die ze nog op haar kont heeft vindt ze natuurlijk niet fijn dat je daar aankomt en dan wil ze nog wel eens een bokje of trapje achteruit geven. Hoe lossen jullie zoiets op? ik heb gewoon maar een boze stem opgezet.

Ik hoop alleen wel dat ze nog flink wat groeit , want ze is nu 9 maanden en meet 1.36, dat is toch wel erg klein denk ik. Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:09

rocymax schreef:
Ik hoop alleen wel dat ze nog flink wat groeit , want ze is nu 9 maanden en meet 1.36, dat is toch wel erg klein denk ik. Wat denken jullie?

Fijn dat ze het zo goed doet! Hoe groot hoop je dat ze wordt? Mijn Arabische volbloedveulen is ruim 8 maanden en zit ook ongeveer op 1.35 meter. Ik verwacht dat die iets groter zal worden dan haar moeder, zo tussen de 1.50 en 1.55 meter ongeveer.

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:24

Hier ook los op de trailer! Helaas dus bij mij wat minder goed afgelopen. Is indd gehecht.. inmiddels eruit gehaald lijkt tot nu toe goed te herstellen