Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 23:33

20 december is Mees geboren. Lange grote knul van 54 cm en 3940 gram.
Wat anders als een prematuur (dochter)van 45 cm en 2660 gram.
Ze schelen ook 4,5 week qua geboorte termijn.

kiki1976

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 09:51

Gefeliciteerd met de geboorte van Mees.
Flinke jongen bij geboorte hoor.
Ik had kleintjes daarbij vergeleken haha

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 21:01

Gefeliciteerd horsii hopelijk voel je je snel weer de oude!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:29

Horsii,gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, leuke naam! Fijn dat ook alles goed gaat met jullie.

Roosjenat, hij ziet er goed uit, mooi stevig fundament!

_Carien, mooie ketstfoto <3

XYaartje, leuk die foto's in de sneeuw!

YvonneV, ook zo'n mooie foto in volledige kerstoutfit.

Kiki1976, leuk bewerkt met dat ijsbeertje

Thomasso is lekker smerig dus niet fotoshoot proef :')
Favo <3
Afbeelding
Ik ben 1.68 dus hij groeit goed
Afbeelding
Knuffels <3
Afbeelding
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:43

Ahh hij heeft een omgekeerde eenhoorn op zijn hoofd! <3

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:05

Wat een knapperd <3

Vandaag had ik de trailer mee, lekker brokjes gegeten op de trailer.

Afbeelding

Volgens mij vind ik hem leuk _O-

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:50

Roosjenat, wat een bonk wordt hij! wauw, en wat fijn hem toch redelijk dichtbij te hebben.

Horsii, wat heerlijk dat het zo goed gaat. Ben je zelf ook een beetje bijgetrokken, het klinkt pittig.
Bizar het verschil met je dochter.

Urosa, jeetje wat is Thomasso al aan de maat. Heb je beetje wens voor een bepaalde maat?

Emori, nee het straalt er niet vanaf hoor <3

Wij hebben het jaar ook afgesloten met onze Whizper. Hij groeit goed en wordt alleen maar mooier. Het is nog afwachten maar voor mijn gevoel blijft het geen kleintje voor een quarter. Terwijl het tot dit najaar eigenlijk aan de kleine kant is gebleven. Voor iedereen een fijne en veilige jaarswisseling!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:25

Carien, heerlijk koppie heeft hij. Hij oogt absoluut niet klein.

Het gaat goed, alleen duizelig bij inspanning en hoofdpijn blijft nog aanwezig. Maar dat zal nog wel even duren.
Ja bizar verschil, ook nooit gedacht dus dat hij 4,5 week langer zou blijven zitten.

Emori, wat braaf.
Fijn dat je het kan oefenen.

Urosa, wat een knappe joekel.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:16

Wil jullie allemaal alvast een heel gelukkig nieuwjaar wensen dat 2025 maar een mooi jaar mag worden met onze opgroeiende kleuters <3 .

Gimli en Asfaloth hebben vanmorgen 2 uurtjes buiten gelopen, maar om 11uur heb ik ze naar binnen gehaald. Vanavond ben ik niet op stal (Gimli's fokker wel. Die houd de dieren in de gaten) en merkte aan zowel Asfaloth en Gimli dat ondanks ze rustig bleven dat ze het vuurwerk toch al wel spannend vonden.
Asfaloth keek regelmatig op van het grazen en toen ik de wei in kwam kwam Gimli gelijk naar mij toe gelopen. Die wilde heel graag naar binnen toe.
Normaal mag Gimli los mee, maar vandaag toch maar even aan het halster mee naar binnen genomen.
Ze wisten niet hoe snel ze naar binnen wilden dus dat zegt ook wel wat.
De radio staat ook aan en ze hebben twee volle hooinetten.
Hoop voor iedereen dat de paarden en dieren niet te veel stress hebben vanavond!

Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 22:48

Mag ik mij hier ook melden :o

Ik heb in oktober mijn Frederiksborger merrie Lina (officiële naam Bosbengels Gloria) gekocht, ze is van mei 2023. Zo’n leuke open merrie en zo’n verschil met mijn oude merrie.
Ze staat lekker met vriendinnen buiten en af en toe gaan we wandelen of rommelen we wat om. Weinig spannends, al is het sowieso een enorm dappere dodo <3

Wat me wel aan d’r opvalt, ze heeft de neiging d’r voerbakje om te gooien om het van de grond te eten. Gewoonte, makkelijker vinden van haar lekkere stukjes tussen de gezonde of iets wat meer jaarlingen doen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh, en iedereen goed de jaarwisseling doorgekomen?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 23:41

Wat is ze groot en knap.

Tess doet dat ook, schraapt het liefst ook nog tijdens brok eten. Koos geduldloos.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:12

Urosa, flinke jongen hoor.

Emori, braaf hoor. Leuke foto <3

Carien, echt wel een leuk dier
Evengoed al lekker maat

Riante, welkom. Knappe dame <3 lekker hoor zo spelende wijs bezig zijn

Iedereen een Gelukkig Nieuwjaar.

Hier heeft alles de jaarwisseling goed doorstaan.

King vandaag in het zonnetje.
Maar wat is het allemaal nat, wat een regen steeds.
Gelukkig hebben ze genoeg plekken om droog te staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xpatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 08:24

Wat doen jullie allemaal leuke dingen met de baby’s zeg! <3 Echt heel leuk om te zien! Stiekem wel een beetje jaloers :=

Fijne jaarwisseling allemaal! Dit jaar kan mij niet snel genoeg rond gaan, eind dit jaar na het weideseizoen komt mijn tutje ook naar stal! Enige reden tot nog een seizoen wachten zou zijn als ze erg groot wordt maar die verwachting heb ik niet, vind haar redelijk ‘klein’, hoop dat ze nog een goede spurt maakt. Mama was wel aan de maat, zo’n 174. Papa was ook 173, dus heb toch wel hoop dat ze die kant op gaat en een laatbloeier is *\%/*

De meid ondertussen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze blijft toch zo vreselijk knap, helemaal verliefd <3

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:15

Allereerst de beste wensen allemaal! <3

Heeft iemand hier misschien tips hoe ik kan omgaan met veel gehinnik tijdens het wandelen? Het wandelen zelf gaat echt súper braaf, zonder twijfel loopt hij mee het erf af. Auto's en fietsers geeft hij niks om, motors versnelt hij 3 pasjes maar zodra het touw strak komt draait hij mijn kant op en is hij meteen weer bij me. Maar van het gehinnik word ik langzaam doof :+ iedere paar meter begint hij te loeien en we doen een rondje van zo'n 800 meter denk ik. Is dit iets wat vanzelf slijt, of kan ik hier iets mee doen? Als we met z'n tweeën gaan en mijn vriendin neemt een van onze mini's mee waarmee hij niet samen in de groep staat, dan word het hinniken gelijk beperkt tot 1 á 2x. En ik snap best dat hij dan even zijn grote vrienden mist hoor, maar ik hoop toch dat we daar dit jaar aan kunnen gaan werken.

Als hij om de hoek trouwens op de poetsplaats staat, dan is hij stil tótdat de merrie uit zijn groep hem begint te roepen daarna houd hij ook niet meer op zelfs als die merrie maar 1 keer gehinnikt heeft (en dit doet ze altijd als ze hengstig is dan is ze constant om haar mannen aan het roepen (groep van 3 ruinen en 1 merrie).

Selfie van ons aan de wandel :)
Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:05

Oh lastig.. m’n haf die verkocht is was ook zo’n brulaap, vooral bij spanning. Als hij ontspannen was, hinnikte hij toch minder. Inderdaad, slecht voor je oren wel :+

Wat steekt king mooi af bij die blauwe lucht Kiki <3

Welkom Rianne, wat een knapperd!

Knappe dame Patricia, het jaar is vast snel om!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:53

Anouk_H lastig! Lijkt mij toch een stukje onzekerheid. Wel fijn dat hij verder zo braaf is!

XPatricia, ze oogt niet klein? Blijf haar heel knap vinden <3

Kiki1976, palomino blijft mooi tegen een blauwe lucht! En die natte stukken ontkom je inderdaad niet aan. Blij als het weer voorjaar is.

Rianne, leuk je hier ook tegen te komen :D Door Lakaj nu toch wel een zwak voor Frederiksborgers haha. Ze is al best
compleet voor een jaarling

XYaartje, fijn dat alles zo geregeld was voor oudjaarsdag!

Horsii, hoofdpijn is wel vervelend. Hopelijk toch snel weer vanaf.

_Carien, hoop eigenlijk rond de 1.65. Liever niet 1.70 of groter :+ Vind de jouwe wel mooi wat body hebben al, dus nee lijkt mij ook geen kleintje voor een Quarter?

Emori, fijn dat je al kan oefenen met de trailer!

Quir, nu je het zegt <3

xpatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:55

@anouk ik heb helaas geen tips voor je maar kan me voorstellen dat het alles behalve ideaal is dat gebrul :Y) oordoppen in? _O-

@urosa dankjewel! Ik vind haar ook echt heel erg knap, maar vind haar nog wel iets aan de kleine kant, dat kan ook aan mij liggen hoor want ondanks de grote opfok zie ik haar wel wekelijks en wellicht valt mij de groei niet meer zo op op dit moment. Ze is van half maart en als ik dan kijk naar de ukkies die er later bijkwamen en nu ongeveer op dezelfde lijn liggen denk ik help :+ Ze is ook wel echt mooi rond op t moment, een soort ‘af paard’ in mini versie _O-

Ik heb dus zelf ook de hoop dat ze richting mama en papa (beiden aan de maat) trekt, dus minimaal 170, wellicht vind ik haar daarom ‘aan de kleine kant’. Zit even jullie foto’s te kijken en dan valt t idd wel mee hoe klein ze is

@kiki die van jou is ook al wel flink zeg! Ook echt veel body ook

@rianne welkom! En wat super gaaf al, zo’n buitengebied met je ukkie :o

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:43

Dank allen voor het welkom! En dan zomaar tegen een ‘bekende’ aanlopen, wat leuk dat we dan beide een jonkie hebben! Erg knappe kerel is dat zeg, ik zag hem op Fb langs komen, toont ook groot, is ie Lakaj al voorbij? :P

King is een plaatje zeg! En zo schoon, of lijkt dat zo?

En patricia, jouw merrie is prachtig, wat een fijne oogopslag. Voor mij toont ze best groot, hoe schat je haar zelf in? En met beide ouder in de 1.70 zou je toch wel die kant op verwachten toch? Vind haar ook erg af, heeft ze wel een naarling fase gehad of is deze altijd zo knap <3

Sorry Anouk, geen handvaten, je zou verwachten dat als ie wat ouder wordt ie ook wat stoerder en zelfverzekerder, maar deze hinnik wil je er ook niet per se in bevestigen natuurlijk…

xpatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:04

@Rianne ja dat vind ik dus ook, het is dat ze nog ‘klein’ is maar ze oogt al zo volwassen, zo gek. Ik hoop idd dat ze rond de 170 uitgroeit, mag van mij zelfs nog wel een beetje meer zijn. Ze was als veulen echt mini mini, maar trekt nu heel mooi bij. Ik schat haar op 148/150 denk ik, heb de opfokker gevraagd of hij haar misschien kan meten met de volgende bekapbeurt want ben echt super benieuwd :o

Ze heeft dus inderdaad geen ‘naarling’ fase gehad.. := knap gekocht en knap gebleven :P

De uk toen ze net een paar uur oud was:
Afbeelding
Realiseer me tevens ook hoe bijzonder het is om zo’n goed contact te hebben met de fokker die tevens erg betrokken is. Die staan front row tijdens ons debuut straks :=

De ‘naarling’ stage, oordeel zelf maar :=

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:08

Knap!!

Ik vind fjo soms heel knap en soms denk ik gelukkig ben je nog in ontwikkeling _O-

Had vandaag camera even mee

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:21

Ohh die is ook al heel compleet! Wat voor ras is het?

@patricia, hoe groot ben jijzelf? Die van mij is met wegen op 1.48 gemeten maar heeft niet zulke grote ouders als de jouwe, en naast jou lijkt ze zeker in de laatste maanden flink bij te trekken. Ik zou haar zo niet even groot als de mijne schatten, echt wel een stukje groter. Maar van beeld blijft het wel lastig schatten natuurlijk :o

Hier geen camera maar wel een gaaf plaatje tijdens de 5 minuten gekkigheid <3

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:18

Knappe dame! <3

Het is een rasechte vuilnisbak :=, moeder is een Fjord, vader een barock pinto zonder papieren.
Heb hem van de week provisorisch gemeten op 1.47 ongeveer.
Hoop dat hij rond de 1.50/1.55 uitkomt dan ben ik tevreden, gezien z’n brede bouw.

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 15:12

Emori, zijn kleurtje blijft leuk! En dan nog spannender hoe ze uit gaan groeien :D

RianneH, prachtige foto <3 en denk dat hij nog niet Lakaj voorbij is, maar gaat wel gebeuren haha.

Kom ik weer aan met m'n telefoon foto's :')

xPatricia leuk foto overzicht. Als ik alles zo lees en zie verwacht ik wel dat die 1.70 goed komt. Duim voor je me! En dat contact met de fokker vind ik ook erg leuk.

Thomasso ging gisteren dwars door het water terwijl hij er ook omheen kon. Vind ik leuke dingen <3 zou graag ook eventing willen doen als hij dat leuk vind tenminste. Uitloop is modder, maar hij kan dus droog binnen staan en weiland is ook erg groot met genoeg droge stukken.

Afbeelding
Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 17:55

Haha niet bang voor natte voeten dus! Gaaf eventing, dat ziet m’n dochter ook wel zitten.

Vandaag gewandeld met m’n nichtje en haar pony, verkeer op snelheid op afstand boeit hem niet. Twee keer auto dichtbij van achter gehad, vond hij wat spannender maar hij bleef braaf bij me en hij ging mooi kijken en bleef ademen. Hij leert het toch alleen door te doen :+ Nog altijd blij met m’n gokje :))

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 18:29

Leuk dier Emori, inderdaad een hele aparte kleur