[Foto] 2020 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:12

Ik kwam zo’n leuk touwhalster tegen op Facebook. Ze moet er alleen nog wat in groeien (maat cob).
Afbeelding

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:25

Nog eens bij mijn liefste vriendje geweest <3 nog 3 dagen en hij is 7 maanden oud, hij meet nu 1,33m *\o/*
Moeilijk foto's maken, het is een echte plakkerd geworden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:29

Aaaah <3
Knap dier!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:32

Wat een schatje

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:23

Super leuk dat halstertje! Mooi getekend veulen ook!

Nevermind: wat een schattig snoetje <3 Lekker bolletje wol haha.

Wat zijn trouwens jullie toekomstplannen met jullie veulen(s)? :) Aanhouden en zelf opleiden op den duur?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:24

Een merrie uit Vilexa mag blijven, een hengst en het andere veulen worden verkocht

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:30

Wat een mooie palomino!

Rosie blijft, die heb ik gefokt als opvolger voor haar moeder :+:

Dit was vorige week, lekker spelen met de driejarige (oh nu vierjarige :+ ) pony van mijn dochter, terwijl haar moeder aan het eten is. Ze is nu bijna 7,5 maand oud, volgende week wordt ze gespeend

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door __Suzanne__ op 03-01-21 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:30

Ik heb haar juist gekocht als opvolger voor mijn haflinger. Tot inrijden leid ik haar zelf op. Het inrijden weet ik nog niet. Dat zien we tegen die tijd wel :j

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:36

Hier gaan we Phalco verder opleiden in eerste instantie om als springpaard te worden verkocht, als het een leuk paard wordt onder het zadel waar ik zelf plezier aan bleef zal die wellicht wat langer blijven. We zien wel wat het gaat brengen.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:53

Ik had gisteren een veulen date <3

Vriendin van me heeft een valk hengst foto en we wouden ze graag si samen gaan wandelen
Dus Lumi de trailer op en gaan :D

Haar veulen is een arabiertje van 10maand
Lumi is nu ongeveer 7,5maand
Beide zijn zo goed als even hoog nu :D
Ze hebben het zelfde tintje valk momenteel <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:21

Hier ook een opvolger voor de moeder. Hij doet het erg goed.
Afbeelding
Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:31

fokfanaat schreef:
Een merrie uit Vilexa mag blijven, een hengst en het andere veulen worden verkocht

Volgens mij staat mij er iets van bij dat jij al jaren op een merrieveulen wacht/hoopt? Of verwar ik je met iemand anders? Wel hele mooie veulens heb ik in de loop der jaren in jouw topics voorbij zien komen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:46

Ja klopt, heb wel vorig jaar een merrieveulen uit een zus weten te kopen, maar ik blijf hopen op een merrieveulen uit Vilexa zelf. Ze is nu al 19.

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:11

Ik zou mijn veulen zelf voorbereiden op het inrijden maar het inrijden zelf laten doen door iemand. heb er zelf de kennis en kunde niet voor. Ik heb het veulen gekocht omdat ik nog geen eigen paard had, alleen halve stallen, waar ik overigens wel heeeeel blij mee ben, want ik sta met mijn veulen bij hun paardjes (oudjes op pensioen, en een leuke konik kruising van 13j) op de wei. Zij doen hun paardjes nooit weg, ze blijven daar tot hun dood... Dat is een leuk vooruitzicht, dat ik hen (hopelijk) nooit kan kwijtraken. Ook met de eigenaars heb ik vrienden voor het leven gevonden, wij zijn echt beiden hetzelfde, en gaan graag samen wandelingen maken op de dames :)

Dit zijn ze, trouwens: (Luna, de pinto, ze is 9 jaar en Charme de draver, zij is 14 jaar. De bovenste foto is de eigenaar. De andere foto's ben ik zelf :D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op termijn binnen een jaar of 2 zou ik hem naar de pensionstal brengen waar nu mijn 2 halve stal merries staan.

Hier zijn mijn veulen Idalgo en Skippy samen op de wei

Afbeelding

Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:07

Heerlijke foto's allemaal.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 04:32

Wat een leuke plaatjes allemaal!
Die valkjes konden broer zijn, wat grappig.

Ik hou beide veulens voorlopig aan en zie wel wat de toekomst brengt. Ik heb ook nog 2 volwassen paarden, een merrie en een hengst. Omdat de hengst al 20 is laat ik mijn merrie komend jaar weer dekken, beide veulens zijn namelijk niet van hem nu omdat hij steeds niet beschikbaar was voor een dekking. Ik heb hem ook echt gekocht omdat ik zo graag een nakomeling van hem wilde (overigens blijkt het zelf ook een vreselijk leuk paard te zijn). Betekent dus wel dat ik vanaf 2022 5 paarden heb, in mn eentje := Dat moeten we dus maar even zien hoe dat gaat....

Opleiden doe ik zelf, ik train/beleer/corrigeer ook paarden voor anderen, zou beetje maf zijn mn eigen dan weg te brengen. Bovendien, ik kon ze al niet uit logeren doen voor afspenen, laat staan voor training. Ik ben zon enorme zeikerd daarmee :+

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:55

Wat een geweldige foto's allemaal! En wat groeien ze als kool! De mijne is wel rond de 1.50+ en is inmiddels alweer een jaarling. Denk dat ze een grote wordt! Beide ouders zijn ook over de 1.70 dus hopelijk wordt zij dit ook wel. Tevens verhuist ze vandaag zodat ze bij mij aan huis komt te staan met mijn ruin van 17 en mijn andere merrie van anderhalf. Nog een uurtje of 2-3 en dan zal ze hier zijn! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:12

Lotte_Wessel schreef:
Wat een geweldige foto's allemaal! En wat groeien ze als kool! De mijne is wel rond de 1.50+ en is inmiddels alweer een jaarling. Denk dat ze een grote wordt! Beide ouders zijn ook over de 1.70 dus hopelijk wordt zij dit ook wel. Tevens verhuist ze vandaag zodat ze bij mij aan huis komt te staan met mijn ruin van 17 en mijn andere merrie van anderhalf. Nog een uurtje of 2-3 en dan zal ze hier zijn! *\o/*

[ [url=m/b7AZ4V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M4Wfoy.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0hWVpA.png]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Al een echt paard om te zien, en prachtige kleur

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:11

Ik had het topic per ongeluk ontstipt... dacht van de week nog dat jullie zo rustig zijn maar had bijna 20 pagina’s gemist.

Leuk om te zien hoe snel jullie veulens groeien, het zijn echt geen baby’s meer.

Noa heeft een zoolzweer en vindt zichzelf erg zielig(vind ik ook) ze kan er ook bijna niet op staan. De zweer is uitgesneden maar de smid durft niet zo diep te snijden als bij een volwassen paard. Nu dus een nat verband in de hoop dat hij goed doorbreekt.
Ze was echt voorbeeldig braaf bij de smid.

Afbeelding
Afbeelding

Vriend Jack moest het verbandje even onderzoeken

Afbeelding

Gelukkig mag ze wel op de paddock blijven en hoeft ze geen stalrust te houden.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:10

Inmiddels is mijn meisje ook bij mij thuis. De andere 2 van mij, helemaal mijn oudere ruin van 17, was niet onder de indruk en rent steeds op haar af. Morgen maar eerst proberen samen met mijn merrie van anderhalf, zij is altijd erg zachtaardig en vriendelijk dus dat zal vast wel goed komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:22

Gisteren ook weer langs mijn veulentje geweest. <3 Manu is inmiddels alweer bijna 9 maanden oud.

Ze was altijd een beetje afwachtend maar gisteren kwam ze helemaal naar me toe om te knuffelen dus dat gaat de goede kant op.
Ik ben ook wel benieuwd hoe groot ze eigenlijk is, dus dat ga ik volgende keer meten!
Haar moeder is 1,42 en vader zal rond de 1,50 zijn dus ze zal daar ergens tussen uit komen, perfect maatje! :D

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:26

Ook een paint toch? Plaatje hoor! <3

Ik heb gister zo gelachen. Deze jonge palomino en mijn veulen zijn speelmaatjes. Alleen niet op hetzelfde moment _O-

Later gingen ze toch maar aan de wandel over de track.
Afbeelding

Verstoppertje spelen :))
Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:19

Ik heb net een afspraak vastgelegd voor een endoscopie.

Het hoesten blijft, snot komt op en af en ik heb het gehad... Over 2 weken mogen we gaan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:33

Spannend mi amore hopelijk valt het mee!

Hier begint m’n Friese veulen echt veulen te worden. En ze begint beter in haar vel te zitten door de verandering van voeding :)

Afbeelding
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:03

Oooh wat fijn dat je verschil merkt!! Ook geen rare dingen meer eten? Wat geef je nu dan? Ze zit nu wel goed in haar vacht lijkt het :)

Noura lekker aan het spelen met haar nieuwe vriend.

Knappe blauwe ogen paardjes erboven, en een met een blauwe voet, beterschap!

Mijn boefjes hebben gisteren afscheid genomen van hun logeer weide maatje, had een mini Tinker (even groot als mijn veulens) te logeren en heb haar gisteren naar haar nieuwe huisje gebracht. Ze zijn nu weer alleen met mijn eigen merrie. Die mocht vandaag gelijk alweer mee op rit, dus moesten de dames zich weer alleen vermaken, dat is gelukkig geen enkel probleem. Echte dochter rent 1 rondje als we vertrekken, hinnikt een keer, en gaat daarna weer verder met haar daagse dingen samen met bonusdochter.

Heb de dochters en merries dus een maand apart van elkaar gehad ivm afspenen. Ik wist op het moment dat ik de beslissing maakte, maar ze weer bij elkaar gezet eind december, waardoor echte dochter nu weer drinkt, af en toe. Uier blijft klein/leeg, merrie goed op gewicht, dus besloten het maar zo te laten voorlopig. Ik merkte dat bonus dochter het opsplitsen mentaal echt slecht trok. Die heeft natuurlijk ook best wat op haar bordje gehad, dus snap heel goed dat ze de veiligheid en vertrouwen van mijn merrie erg hard nodig heeft. En ook al eten ze uit dezelfde hooibak en zit er enkel een draadje tussen, blijkbaar doet dat dus toch best veel. En dat vind ik dat toch belangrijker dan die paar teugjes melk die dochter misschien af en toe nog neemt.