Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:43

Ohh Babette ik hoop dat ik echt gelijk krijg met mijn van woensdag op donderdag nacht...

Merries bevallen echt niet per definitie alleen hoor.
Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat de merrie echt op ons wachtte alvorens te bevallen.
Volgens mij heb jij zo'n band met Mirte dat ze je er best bij wil hebben.

ik duim verder.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:54

Ja Babette op zo'n moment zijn kinderen even niet handig ik weet er alles van ze hebben best geduld maar dat raakt na al die dagen kijken toch wel een keertje op.
Als de merrie een maal bezig is met bevallen is ze zo in zichzelf dat ze jou aanwezigheid goed vindt.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:02

tammara bevalt ook bij voorkeur niet alleen, vorig jaar kwam ik naar haar toe en zag de volle uier, toen ben ik een bakkie koffie gaan drinken, een half uur later ging ik weer kijken , toen kwam ze hinnikend op me af en ging voor mijn voeten liggen, na een paar weeen was dylan geboren, dit jaar hetzelfde geval bijna, de hele nacht om het uur gaan kijken, hele dikke uier , en 's morgens toen bij ons héél veel mensen waren( fotoactie v. vaderdag) ging ze in de wei liggen en ook toen weer na 5 of 6 weeen is mistique geboren, er stonden zéker een stuk of 12 moeders met kinderen te kijken :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:07

Dat liggen en kreunen deed Peaces ook, twee nachten, dat was een week voor ze ging bevallen ;) Meis het is gewoon afwachten en jij hoeft echt niet te twijfelen of Mirte jou wel bij de bevalling wil hebben. Dat zit wel goed hoor. :j

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:07

Dat denk ik ook. Bij mij is flirtje ook degene geweest die naar mijn idee dach: he ben je daar eindelijk dan kan ik serieus beginnen.
De andere merrie's daarentegen doen het stiekum lekker alleen.
En het komt vast wel goed. :(:)

elliecuijk

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:05

mirte wacht zo lang,dat moet wel een mooie beeb worden.misschien dan toch een mooie witte,zo een die jouw zoontje wilde...

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:32

Wie weet Elliecuijk! Mij maakt het niets uit, als het maar geboren wordt en alles goed gaat met moeders en kind.
Het waken begint een beetje zijn tol te eisen.
Als ik maar bij haar ben, dan ben ik rustig. Maar als ik haar niet kan zien, voel ik onrust.
Ik slaap dus ook nauwelijks. Sta letterlijk op de waakstand, zeg maar.
Vergelijkbaar met toen Luc nog een baby was. Ik hoorde elk geluidje :=

Jolanda en Mathilda, wat bijzonder dat Tammara en Flirtje jullie er zo duidelijk bij willen. Mirte geniet ook zichtbaar van mijn aanwezigheid, maar ze is dan ook nog niet begonnen. Ik weet dus niet of ze het dan net zo fijn vindt.

Ok, dus Peaces was ook een prekreuner := Nou ja, ik zoek natuurlijk ook overal naar signalen :o

Ben net 1,5 uur bij haar geweest. Heerlijk in het stro gezeten en gelegen. Ze staat heel rustig in de stal. Ze kwam meteen bij me staan en heeft wel een half uur met haar hoofdje laag boven mijn benen gedoezeld <3 Soms wil ze graag dat ik haar kriebel rond haar ogen. En als dank krijg ik dan een hele ruwe, maar lief bedoelde massage van haar bovenlip. Liefst in mijn gezicht, maar anders zijn mijn hoofd of mijn benen ook goed :+
Ze is nu rustiger dan vanmiddag.
Er hing weer een harsje aan een van de spenen. Maar of het gaat beginnen op korte termijn? Ik heb echt geen flauw idee.
Je zult zien dat ze gewoon uit gaat dragen. Ze heeft al zo lang alle signalen! Nu ook weer heel veel gapen, dunnere mest, keiharde uier, harsje...
Ach, dat houdt het fokken spannend, zeg maar :=
Als er vannacht nog ontwikkelingen zijn, dan horen jullie me, maar anders spreek ik jullie morgen weer.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:41

Ik dacht steeds 13 juli,misschien omdat het onze trouwdag is ;)

Babet,tot nu toe vind iedere merrie het hier niet storend,ook de gastmerries die hier bevielen,als wij er bij waren als ze eenmaal begonnen waren....dus heb dat vertrouwen ook maar in Mirte. :(:)

Red je het nog een beetje,slopend he zo op t eind?
Maar komt goed +:)+

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:46

Morgen! Op mijn oma's verjaardag?? Wie weet! Ik blijf het volgen!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:49

Gefeliciteerd met je trouwdag San! Vind ik een superreden voor Mirte om het vandaag nog te doen.
Maar dan moet ze snel zijn :=
En ach, de verjaardag van de oma van Tal1977 is natuurlijk ook een optie :j
Ik vind het wel slopend ja, het waken. Maar ik doe het met veel liefde.
Het was gewoon super geweest als ze onder de cam had kunnen staan.
Maar tegelijk kan ze nu ook altijd het weitje inlopen en dat is ook veel waard ten opzichte van een zandpaddock aan huis :j
En ze vindt het daar heerlijk in die megastal!
Zojuist werd ik nog getrakteerd op de aanwezigheid van een steenuiltje, die zijn huis gevestigd heeft in die oude stal.
Maar nu duik ik mijn bedje in!
Hoop in mijn volgende berichtje met verrassend nieuws te komen, maar ik denk dat we nog even geduld moeten hebben.
En laten we eerlijk zijn... elke dag in mama's buik is er eentje. En die zijn waarschijnlijk heel waardevol voor de hummel.
Die paar dagen maken ook niets meer uit.
Die krijgen wij wel volgekletst met elkaar :=
Truste voor diegenen die niet hoeven te waken (iedereen behalve ik dus _O- )
Tot later!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:55

ik was ook voor ieder scheetje wakker bij wijze van spreke (en dat terwijl mijn paard niet bij huis staat maar een paar km verderop.telefoon op het nachtkastje en bij ieder dom geluidje (soms zelfs van een pratend iemand op straat)werd ik al wakker.erg vervelend wat ik kreeg een beetje last van de neveneffecten .zware ogen,geen conditie,zelfs veel wazig zien door t slechte slapen en eigenlijk omdat ik bang was dat ruana iets zou overkomen.ik dacht niet eens aan hoe t zou zijn met t ongeboren veulentje.natuurlijk wel een beetje,maar ruana was belangrijker.Ik ben als de dood dat zij iets overkomt.(zal wel door mijn paardenverleden komen).
ben blij dat ik nu flink bij kan slapen.en kyona geeft ook wel energie.
sterkte meid ,hopen dat mirte vanacht gaat bevallen.ik hoop morgen op blij beebnieuws!!

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:35

hey allemaal!
had vanavond afscheidsavond/musical van groep 8 van mijn jongste dochter.....en ik kijk beetje laat, of er nieuws is....maar nog geen kleine beeb....arme Mirte, arme Babette...nog even volhouden we leven allemaal met jullie mee!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 06:24

Mogge allemaal!
Na een rustige nacht, gaan we vandaag genieten van dag 331 van Mirte haar dracht :+ :=
Om half 2 ben ik naar de stal gegaan. Ze kwam meteen naar me toegerend. Ze vond het zichtbaar fijn dat ik er was.
Maar verder geen bijzonderheden. In de stal begon ze vervolgens lekker te knabbelen van haar hooi.
Heb er een half uurtje bij gezeten, maar ze was rustig en ontspannen.
Wel had ze op allebei de spenen weer een harsdopje. Misschien spaart ze die? _O-

In ieder geval is het vandaag alweer donderdag en waait er hier een stormachtige wind.
Geen lekker dagje in het vooruitzicht. Luc wil naar het speelpaleis, maar dan ben ik een paar uur weg en dat voelt niet prettig.
Hopen dat ik hem kan overtuigen om iets anders te vinden om ons te vermaken.

Afscheidsmusical Martine2610! Wat gaat de tijd snel he! Zo zitten ze in groep 1 en nu al schoolverlater!
Was het leuk?

Ik ga maar eens ontbijten... Wat gezonde dingen naar binnen duwen (heb totaal geen trek) Ik zie er niet uit :o
Als er nieuws is spreek ik jullie eerder en anders wordt het ergens vanavond.
Fijne dag allemaal!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 07:16

oi oi oi,die dagen die gaan aan je trekken he?hoe langer het duurt hoe slechter je je gaat voelen.kop op meid,nog maar heel even.mirte die kan vast ook niet wachten totdat het zover is..

imkebirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:05

zow we hebben ons al door 28 paginas heen gekletst

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 08:22

En volgens mij komen daar nog wel wat pagina's bij := :P
Zometeen weer naar stal voor de ochtendronde.
Fingers crossed!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:23

Wel goed voor jezelf blijven zorgen want straks heb je een geweldig veulen en moet je de eerste week bij slapen en dan mis je zoveel, duimduim vanaf hier. *D

sandyhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:44

ahh het duurt zo lang! ik dacht echt dat het vanacht ging gebeuren, ik dacht nog kom ik s'ochtens kijk staan er foto's op maarjaa.. :?

pindaknor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:46

ik ben benieuwd! En wat een mooie pony's! ik weet zeker dat het echt een superveulentje word!

xxxx

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:49

Wat zul jij het toch zwaar hebben. Ik moet ook bekennen dat ik steeds een lichte teleurstelling voel als ik je topic open :D Hopelijk duurt het niet zo lang meer!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 09:52

Je hebt helemaal gelijk hoor Bigone, maar er is niet echt een andere optie.
Ik heb geen camera en wil haar ook 's nachts toch wel in de gaten houden.
Lastig, maar afgezien van het feit dat ik er niet uitzie, red ik het wel hoor :D
Morgen helaas nog even werken, maar dan weer 3 dagen vrij.

Sandyhester en Tal1977, ik begrijp jullie frustratie maar al te goed :o :(:)
Het is dat Mirte al dagen allerlei tekenen vertoont dat het kan gaan beginnen. Anders was ik pas rond de uitgerekende datum zo fanatiek geworden met posten :=
Maar ach, des te groter is onze vreugde straks. En heel lang kan het niet meer duren, toch :D
Welkom Pindaknor! Ik ben ook zó benieuwd wat Mirte daar in die buik verstopt heeft :j

Net op stal geweest en er hingen weer druppels aan beide spenen.
Maar of dat nou een indicatie is dat de bevalling eraan zit te komen?? Ik weet het niet meer...
De spenen wijzen nu wel naar buiten en zijn veel verder 'gezakt' dan toen Mighty Man geboren werd.

Foto's zijn niet super, maar je ziet de druppels wel hangen. Ook op haar benen zie ik meerdere plekken dat er melk/biest gelekt heeft :j

Afbeelding

Afbeelding

Banden zijn overal slap en haar buik lijkt te veranderen.
Mirte staat te knabbelen aan haar hooi.
Verder rustig :o Stilte voor de storm???? Is wel toepasselijk met dit weer :j

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:55

Ik vind het wel wat.. Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar het veulen van Mirte dat in de storm geboren wordt.. := Wie weet! Dan wordt het pas echt een Penny soap!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 09:57

_O- Dat is inderdaad wel heel toepasselijk!!! Zo helder ben ik niet meer, maar wat een perfecte link!
Ik zal het Mirte straks in haar oor fluisteren! Wist je trouwens dat Mirte uitgerekend is net twee dagen na de dag van de storm vorig jaar!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:04

volgens mij kan dit nooit meer lang duren,ik zou maar nergens meer heen gaan Babet.... ;)
ps wat een noodweer zeg,je zou bijna hopen dat ze het even binnenhoudt....

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:08

ik ga met sandra mee, mirte maakt het nu wel heul spannend!