Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:52

ik zou me niet te veel zorgen maken Anna. waarschijnlijk hebben de meeste paarden wel wat verhoging na een enting (het is immers een verzwakte virus vorm om afweer tegen op te bouwen), maar neem je niet altijd waar.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:57

Wat een bijzonder verhaal schuilt er nu al achter dit mooie veulentje :(:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 00:04

Het zal ook wel los lopen :-). Beter eens te veel dan eens te weinig bellen ;-).

Ik ga lekker slapen en waken.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:05

truste en waakse

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:05

precies en het geeft voor jezelf ook wat rust ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:06

wat een prachtige pony,
waak ze.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:43

Ik denk idd dat heel veel paarden wat verhoging krijgen na zo'n enting, maar omdat jij nu natuurlijk aan het tempen bent pik je dat op. Snap wel dat je dat eng vind hoor, maar ik vermoed dat je je er niet al te veel zorgen over moet maken.

Ik blijf Lola toch wel echt een droppie vinden, dit is ook het enige kraamstal topic wat ik volg. Ben erg benieuwd naar dat kleine smurfje wat er straks uit komt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:05

Spannend allemaal dit...wat is haar temp. nu?

Can off Air -O-

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 09:35

Haar temp is al vanaf gisteravond boven de 39 graden en ze is zo stijg als een hark. Het veulen heb ik ook niet meer zien bewegen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:36

jeetje! dit is niet zo best...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:37

Anna, mijn hengstje had ook eens hoge koorts na een inenting.
Als je ongerust bent, bel even de DA.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:40

Wat zegt je da ervan? Kan me voorstellen dat je nu helemaal in de stress zit... :(:)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:41

Dit gebeurt vaak na een enting.
Bel even de dierenarts die kan je waarschijnlijk gerust stellen

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:47

Anna, het zal wel keren, al zou ik nu ook doodongerust zijn, dat is begrijpelijk. Ik zou toch de dierenarts op de hoogte brengen en laten horen dat ik allerminst blij ben. Dan stellen ze zo'n enting toch beter uit tot na de bevalling, als dit een gevolg ervan kan zijn?

Veel succes hoor.

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:50

Manda schreef:
Hij zei ook dat kleine paardjes vaker complicaties hebben bij de bevallingen en dat ze ook makkelijk langer als 340 dagen kunnen dragen. Dus misschien gaat dat ook wel gebeuren en komt het veulen pas in mei. Dan wordt het een heel lang topic als ik elke dag ga updaten :P. Dus dan zal ik alleen de grootste veranderingen hier neerzetten.

Hallo Manda,
Vorig jaar hebben we ook een merrietje gehad die haar eerste veulentje heeft gekregen na 342 dagen, duurde wel heel lang, er er waren geen tekens van kegeltjes te zien, maar met het birthalarm om en onze camera konden we dit van op een afstand goed volgen.

Ook hadden we een New Forest die haar eerste veulen pas heeft gekregen op 12 maanden.

Veel succes !!!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:56

Heb je de DA al gebeld?

caramelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:59

beste ik heb een truck om te weten op 24 uur juist wanneer een merrie zal veuleren

het lijkt heel dom maar het werkt heel goed

je gaat sticks halen in een dieren winkel om de zuurte en calsium in water van vijver te meten

je neemt 1 deeltje melk voor 5 deeltjes gedistileerd water.

je zet er het stikje 3 a 5 sec in dat ze allemaal goed nat zijn

als ze alle 3 roze kleuren hebje zeker een veulen binnen de 24 uur

caramelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:59

ha ja dit moet roze kleuren binnen de 45sec }>

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:03

He, wat naar dat je je nu zo'n zorgen maakt om het veulen. Kan me dit heel goed voorstellen. Kun je haar laten scannen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:07

vroeg op de morgen nog hoog is geen goed teken, hopelijk trekt het snel weg :(:)

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:13

Nou dit vind ik ook maar niks! Ik ga echt duimen dat er niks ergs is en dat er nu gewoon een heerlijk mooi veulentje rondloopt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:50

jeetje 39?...hopelijk trekt het idd snel weg. arme pownie :(:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 10:54

Ik heb het net weer gemeten en het is nu gedaald naar 38,8 en ze staat te grazen. Mogelijk wordt stijfheid ook beter nu ze wat rondloopt, ze blijft in ieder geval niet constant in een hoekje staan en eet redelijk goed.

De dierenarts had ik gisteravond nog gebeld, zolang het niet boven de 40 graden komt zegt hij dat het geen kwaad kan voor het veulen. Maar ik wilde natuurlijk het veulen graag zien bewegen als bevestiging daarvan ;-). Maar dan gebeurd dat natuurlijk niet, zul je altijd zien. Nu ze in het zonnetje in het weitje staat heb ik toch weer beweging gezien in de buik gelukkig.

De dierenarts zei ook dat hij zelden hoort van een reactie op deze entstof `Equilis Prequenza´, maar als ik erop google lees ik dat veel paarden zo´n reactie hebben met stijfheid en koorts dus het komt zeker vaker voor. Als Lola niet drachtig was had ik me ook niet bezorgd gemaakt en niet eens de temperatuur gemeten waarschijnlijk.
Als de temperatuur binnen een dag of twee weer daalt naar normaal dan is zeker dat het door de entstof kwam, het lijkt me ook te toevallig dat ze nu ineens na de enting koorts heeft gekregen en dat dat ergens anders van komt. Maar we houden alles in de gaten he, zoals gewoonlijk ;-).

In ieder geval zal de dierenarts mij vandaag nog wel bellen hoe het gaat, dat is afgesproken.

Daarnaast wil ik nog zeggen dat ik me er zeker van bewust ben dat mijn bezorgdheid om deze drachtigheid en de geboorte van het veulen zeer overdreven is. Ik doe mijn best minder bezorgd te zijn, maar dat lukt me soms nog niet zo goed en dat heeft alles te maken met het feit dat dit voor mijn gevoel nog hoort bij mijn eigen recent misgelopen zwangerschap en verlies van mijn zoontje.
Dit is niet normaal voor mij om zo bezorgd te zijn, zo ben ik nooit, maar ik laat het me maar gebeuren en doe mijn best, het zal ook allemaal wel bij de verwerking horen.

Ik geniet zeker ook van Lola en konijn zo in de tuin, het is een unieke situatie :-). Maar toch zal er echt een pak van mijn hart vallen als het veulen gezond en levend geboren is en kan ik de hele situatie van wat er vorig jaar gebeurd is daarmee afsluiten.

Ik heb besloten om als ik ik me zo´n zorgen maak dat niet meer zo open en bloot op internet te uiten, ik heb er een kwetsende reactie op gekregen en dat was er gelijk een teveel.

Uiteraard blijven er update´s en foto´s komen maar dus pas echt als er update´s zijn ;). En savonds gaat de webcam weer een paar uurtjes aan.

De harsjes die de dierenarts dacht te zien waren dus geen harsjes geweest. De uier is nog zoals op de laatste foto en er zit niks nieuws op de spenen dus het was waarschijnlijk gewoon wat prutjes ofzo.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:56

Manda tis toch niet zo gek dat je nu bezorgder bent dan anders. Tis allemaal niet niks hoor, en dit veulen is toch erg bijzonder zo met de achterliggende gedachte van je zoontje :(:)

Sterkte voor Lola, gelukkig is de temp al wat gedaald

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:59

Ik vind je bezorgdheid echt niet overdreven hoor, snap je heel goed. Hoop dat je nu even kan genieten van poown in het zonnetje en dat ze zich beter voelt :(:)