Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 19:39

Zo fijn om te zien hoe alle 'ukkies' steeds weer iets veranderen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:55

Carien, Bo gaat eigenlijk niet heel verkeerd op de kurkuma. Beter dan op de metacam.
Van de week ging ze even flink uit haar stekker, heerlijk omdat te zien. Met de avond wel d'r been weer warm. Maar ken d'r gelukkig lang genoeg om te weten dat ze het alleen doet als het gaat.

Verder is het een hele speciale merrie. Altijd weer enorm bijzonder om te zien hoe ze ellende, pijn etc bij mensen die dichtbij haar staan probeert weg te halen.
Waar ik normaal minimaal 1x daags op stal ben was ik door omstandigheden een week niet geweest. Dit ivm mijn schoonmoeder naar de hospice het waken en overlijden.
Maar Bo is zo'n bijzondere. Kruipt in je, legt haar hoofd op de schouder, hoofd andere schouder en constant mega gapen. Ze probeert het allemaal bij je weg te halen.

Maar vanmorgen zei mijn dochter, mam ik wil naar King.
Nou dan doen we dat.
Het blije ei komt gelijk naar je toe. En best bijzonder, hij deed hetzelfde als zijn moeder.

Ook hadden we een nieuw halster voor hem mee. Meneer heeft gewoon al een cob maat ondertussen.

De mannen waren onderling best baldadig. Ze waren nog niet vanuit hun uitloop naar de bak geweest.
Dat we aankwamen lagen de heren samen nog lekker te snurken.

Afbeelding
Afbeelding

Ik had niet de beste foto's deze keer. En had ze nog niet van dochterlief gekregen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:09

Sterkte, Kiki... Wat fijn dat Bo je op deze momenten zo tot steun kan zijn.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:23

Emori: Lief he die hartjes <3 . Wil voor Asfaloth toch een maat groter gaan kopen in de toekomst. Baal zo onwijs dat hij zijn hartjes deken niet past! Voor nu heeft meneer genoeg dekens en mag hij niet klagen.

horsii: Dat is duidelijk dat Tess er geen zin in had! Was ze toen met het verkeerde been op gestaan of gewoon een meh dag?
Hopelijk is de loonwerker inmiddels geweest?

Kiki: Een vieze King op de foto is ook leuk! Vies paard is een blij paard zeggen ze toch :D .
En heel veel sterkte en gecondoleerd nog met het overlijden van je schoonmoeder :knuffel: . Hoe is het met jullie na haar overlijden?
Wel super lief hoe Bo er dan toch weer is voor jullie op haar mooie manier! Bijzonder ook dat King dan precies hetzelfde doet. Mooi hoe paarden er dan toch zo voor ons kunnen zijn.

Carien: Onwijs fijn! Gimli is ondanks castratie zijn boeven streken niet verleerd :') . Wilt ook elke ochtend helpen met het op doen van de deken van Asfaloth. In Gimli zijn ogen is het helpen. in mijn ogen is het klieren _O- .

Dat is fijn nieuws van Whizper ook! Hopen dat van het voorjaar ook alles goed is. Zet je hem nu op de foto zodat je weet dat je in de toekomst wanneer hij oud genoeg is rustig kan beginnen met in rijden?
Zijn kont gaat ieder geval voor nu duidelijk de hoogte in :D .

Asfaloth en Eowyn hebben de verkering duidelijk weer aan. Zo lief dit <3 :

Afbeelding

Maar Gimli en Asfaloth grazen ook nog regelmatig samen en staan 's nachts op stal. Zonder elkaar kunnen ze nog steeds niet. Neem ik de een mee is de ander toch nog weer in de stress. Die band van hun is ondanks de komst van Eowyn niet te breken. Zo mooi hoe ze zich niet gek laten maken door een andere pony er bij.
Sterker nog. Als ik Eowyn eind van de middag breng is het Gimli die om het hardst roept. Gisteren probeerde die zelfs nog bij haar te drinken toen ik ze vast had, oeps... Of ja hij zat met zijn neus te zoeken naar de uier. Heb ergens toch het vermoeden dat ze dondersgoed weten van elkaar dat ze moeder en zoon zijn. Eowyn laat het gelukkig niet toe. Die is heel duidelijk in haar grenzen (soms iets te).
Gimli toch maar verteld dat hij nu oud en wijs genoeg is om zonder moeder melk te kunnen en dat ze geen melk meer heeft.
Dit is de nieuwe deken van Asfaloth trouwens. 200 grams. Nog iets te groot eigenlijk en voor kerst dan ook een maatje kleiner gevraagd. Dus wie weet ligt die hopelijk nog onder de kerstboom!
Dan is het mooi geweest. Dan hebben de jongens een hele garderobe aan dekens en hoeven ze voorlopig geen nieuwe meer.
Maar pffft... Deze temperaturen maken het niet makkelijk hoor. Heb Asfaloth nu 's nachts ook onder de deken staan. Dan heeft die 100 gram op. Zonder deken is die in de ochtend toch wat stijf. Vannacht zonder deken geprobeerd. Dat was geen optie merkte ik vanmorgen. Dus nu weer de 100gram op. Ook al is dat eigenlijk hoogst waarschijnlijk net iets te warm.
Morgen word het dan weer 12 graden zeggen ze, maar het is al dagen bewolkt met een fris windje en gezien ze op een open wei staan zonder beschutting wil ik Asfaloth nu niet zonder deken hebben staan, maar ja... Doe ik dan weer 200gr of ga ik terug over op 100gr of... pffft.
Nog meer mensen die nu strugglen met deze temperaturen en dekens?

Dan is Gimli toch makkelijker hoor met zijn eigen vacht die alleen een regen deken nodig heeft met veel regen.
Voor Gimli voor kerst deze deken ook gevraagd, maar dan in regen deken vorm met fleece want ja. Ze moeten wel matchen he :D .

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:36

Yaartje, Tess is gewoon een echte merrie haha.

Loonwerker is druk bezig geweest.
80 procent van de platen ligt erin zag ik vanavond.
Alleen een foto van einde vd ochtend ivm donker.
Afbeelding

En gisteren

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

King ziet er goed uit.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:02

Wat zijn het voor platen? :)

Trafalgar en zijn moeder zijn ook weer bij elkaar. En die 2 staan vaak samen nu :j De moeder-kind band verdwijnt niet zomaar :))

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:04

Varkens roosters.

Knapperd hierboven.

Tess
Afbeelding

En haar vriendin Kyra
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 20:28

Nou, ik had me tijd geleden voorgesteld maar vervolgens niet goed meegelezen }:0 Heb wel alle pagina's sindsdien doorgelezen en nu wil ik het dus bijhouden O:)

kim_1990, inmiddels al meer tevreden over het gewicht van je mannen? Zag dat ze het goed voor elkaar hebben komende winter! En die ene van jou is al echt een kasteel :wow:

Quir, die van jou is al heel mooi compleet!

_Carien, klopt, ik heb hem gekocht van Cheytjuh :D En wat een fijne uistlag van de rontgenfoto's,hele opluchting lijkt me dat :)

Maartje7, wat komen er telkens prachtige foto's voorbij! Ik moet het doen met telefoon foto's die ik zelf onhandig maak :')

kiki1976, ik zag King met teruglezen telkens wat voller worden, fijn! Hij heeft ook een lieve uitstraling en mooi hoofd! Vervelend dat zijn moeder niet meer goed komt, hopelijk kan ze nog even bij jullie blijven als pijnvrij weidepaard. Gecondoleerd met je schoonmoeder Y;(

xYaartje, je hebt het de afgelopen tijd wel druk gehad met het managen van je jongens, fijn voor hun dat je zo zorgvuldig bent! En Gimli nu dus officieel ruin, ook weer mooi achter de rug,

horsii, heerlijk dat je al buitenritjes met je jaarling kan doen. En fijn als ze zo vroeg al leren dat alleen bijven ok is. Nieuwe mijlpaal met start van de stallen aan huis, gaaf!

NorwayFjord, dat is ook schrikken van zo'n hartaandoening! Wat is de prognose? Wel fijn dat hij weer is bijgetrokken. Prachtige foto's!

macaromich, George is knap, al mooi in model. En leuk dat wandelen al kan!

spatter, wat tof die muildieren! En heel waardevol dat meenemen als handpaard.

Yvonne, Krem ook gecastreerd en gelukkig alles goed gegaan.

Roosjenat, leuk om je ook in dit topic tegen te komen en dat we nu allebei een jaarling hebben, hij is knap!

xpatricia, wat is ze knap! Dat gaat later wel een heel aansprekend dressuurpaard worden <3

En wat een onwijs gave kerstfoto's zag ik langskomen! Dat is bij onze opfok iets moeilijker te regelen en Thomasso is ook best smerig momenteel :+ heb een blackfoto van het paard dat ik momenteel rijd en start opgelukt als kerstkaart :') Deel die hier ook nog wel even haha

Thomasso staat nu in het winterweiland met inloopstal. Heel blij mee. Er zijn ook wat vriendjes bijgekomen uit de andere groep. Daar ging het invoegen van de veulens van dit jaar in de jaarling groep niet helemaal lekker dus de meest dominante jaarlingen zitten nu bij Thomasso in de groep waar ze zich gelukkig weer gedragen. Ik was er afgelopen zondag, Thomasso hoorde mijn stem en kwam er direct aan en wees vakkundig zijn vriendje aan de kant. Toch een penny momentje <3 Hij groeit goed. 2 maanden geleden was hij 1.51 (gemeten met een stokmaat meter) en schat zijn kont nu al wel rond de 1.60. Wat foto's van de afgelopen tijd van oud naar nieuw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:03

Kiki, gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder. Geen gemakkelijke tijd, wat fijn dat we dan de dieren hebben die het heel goed aanvoelen en tot steun kunnen zijn. Sterkte de komende tijd. King ziet er goed uit.

Yaar, klopt. Mocht er iets zitten kan het verwijderd worden iig voor het 2e jaar, gaat de genezing sneller en kan het bot nog mooi uitgroeien.

Wat een ontwikkelingen met jullie stal Horsii

Wat een mooie bijlees Urosa. Ik dacht het al, hij was toen al erg aansprekend. Wat leuk om hem hier te kunnen blijven volgen. Hij ontwikkelt echt mooi.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 16:08

Dankje! Ben ook erg blij met hem <3
En wel ideaal dat het zo vroeg mogelijk kan qua foto's etc, jij hebt ook wel een fijne plek waar je makkelijk veel met hem kan doen of niet? Bij mij meer dan een gemiddelde opfok, maar het is verder niet ingericht als pensionstal oid. Ben allang blij dat ik hem even uit de groep mag halen etc, want dat mocht ook niet overal waar ik ben wezig kijken.

En de beste wensen van mijn huidige rijpaard, Lakaj een 18 jarige goedgekeurde Frederiksborger hengst :D
Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:43

Afbeelding

Prettige kerstdagen en een goed 2025

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:48

Geweldige foto.
Jullie ook hele fijne dagen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 09:01

Super leuke foto's <3
Iedereen hele fijne feestdagen
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 10:25

Fijne feestdagen allemaal <3 . Ook namens deze 2 boefjes!
Bij gebrek aan witte kerst maar even een terug blik naar de ochtend dat we sneeuw hadden.

Gimli had afgelopen zondag nog een soort van zijn eerste les. Had les met Asfaloth en Gimli doet dan uiteraard mee want hem een uur alleen laten is geen optie.
We liepen in de wei van de Alpaca's (die sinds zondag op stal staan ivm de nattigheid) naar een object dat ze heeeeeeeel spannend vonden en toen liet Gimli wat moves zien hoor _O- . De hengst kwam zelfs even naar boven. Zette echt zijn nek er op. Meneer doet zich duidelijk heel stoer voor, maar van binnen heeft hij een heel klein hartje haha.
Toen Asfaloth (die het ook spannend vond, maar minder heftig reageerde) eenmaal geroken had durfde Gimli ook te ruiken.
Maar oh.... Dat vonden ze toch spannend haha. We hebben ons echt vermaakt om voornamelijk Gimli ook _O- . Hij liet moves zien dat ik dacht: Nou nou. Er zit wel duidelijk wat in.
Had mijn handen vol aan Asfaloth. Anders had ik zeker even een stukje gefilmd. Wil binnenkort nog een keer die kant op lopen dus wellicht dat Gimli het dan nog een keer doet want die zal het nog wel even spannend blijven vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 10:44

Hele fijne feestdagen allemaal met hopelijk een gelukkig en gezond 2025 voor mens en dier. <3

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 18:23

Fijne feestdagen <|- {:) *\o/*
Afbeelding

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 19:08

Voor iedereen hele fijne feestdagen met de mensen en dieren die er toe doen en een mooi 2025 toegewenst. Dat de kleine dingen bijzonder mogen blijven.
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 19:17

Jullie ook allemaal fijne feestdagen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 15:33

Knappe paardjes allemaal <3
Fijne feestdagen!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:23

Fijne feestdagen nog allemaal!! <|-

Ik lees nog steeds gezellig mee maar zelf niet zoveel te melden. Zelf probeer ik 1 a 2x per maand naar Rayon toe te gaan, vanuit mijn werk is het nog maar 15 minuten rijden dus probeer ik dat te combineren. Maar hij staat nu wat meer op stal dus de foto's zijn wat minder mooi helaas.

Had laatst nog wel van een "stalgenootje" wat foto's gekregen toen ze buiten stonden. Ik heb de foto's even bijgesneden om zoveel mogelijk anderen hun paarden niet op Bokt te zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@Urosa, leuk om je hier ook weer tegen te komen! Wat een leukerd heb je in bezit, hele toffe naam ook <3

@Horsii, Ideaal zo die platen. Is het al bekend wanneer ze de stal gaan plaatsen? En gefeliciteerd trouwens :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:56

Wat een knap buffeltje.
Hij ziet er goed uit.

Nee wacht nog steeds op de plaatsings datum..
Vd week nog maar een x bellen.
Dankjewel.
Door de geboorte van onze zoon ook even niet aan gedacht.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 21:56

horsii schreef:
Wat een knap buffeltje.
Hij ziet er goed uit.

Nee wacht nog steeds op de plaatsings datum..
Vd week nog maar een x bellen.
Dankjewel.
Door de geboorte van onze zoon ook even niet aan gedacht.

Helemaal gemist dat je bent bevallen (of überhaupt zwanger was)? Gefeliciteerd *\o/* . Alles goed met jou en je zoon?

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 21:59

Ahh van harte Horsiii met jullie zoon! Een hele mooie kraamtijd gewenst.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:54

Bedankt.
Ja alles gaat goed :D
Nog even rustig aan doen ivm heel veel bloedverlies maar ik voel mij kip lekker op de duizeligheid en hoofdpijn na. Hopelijk snel weer volledig zelf de paarden doen.
Kleine man zat op dag zes al boven geboorte gewicht die doet het fantastisch.
En dochter is een hele trotse zus.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 23:24

horsii schreef:
Bedankt.
Ja alles gaat goed :D
Nog even rustig aan doen ivm heel veel bloedverlies maar ik voel mij kip lekker op de duizeligheid en hoofdpijn na. Hopelijk snel weer volledig zelf de paarden doen.
Kleine man zat op dag zes al boven geboorte gewicht die doet het fantastisch.
En dochter is een hele trotse zus.

Dat is fijn te horen! Hopelijk kun je snel weer alles op je eigen tempo doen! Wel flink balen van het bloed verlies, maar fijn dat je je ondanks dat goed voelt!
kleine man is in ieder geval zo te horen een flinke man aan het worden :D . Hopelijk voor jou slaapt die 's nachts ook een beetje door!
Wanneer is je zoon eigenlijk geboren?