Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 20:29

MrsEm dankjewel!
Wat een joekel! Hoe gaat het nu met hem?

Anike dankje!
Ik zou het niet weten wbt de plekken. Niet door de vliegen? Hoe is het nu? Lijkt mij geen schimmel/schurft of exceem. Denk dat het wel over gaat

Wortel115 dankje!
Wat bijzonder zeg die armband! Heel leuk en uniek

Vandaag weer bij minthe geweest. Vorige week heeft ze een enting gehad (de 3e, basisenting) en ze was zo'n mietje. Prikje was extreem eng. Steigeren en dom doen. Uiteindelijk gelukt. Maar ze was het nog niet vergeten :+ Eerste 5 minuten bleef ze op afstand kijken hoe we haar vriendinnen aan het knuffelen waren. Uiteindelijk waren we niet eng meer en liep ze ons alles achterna :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anike

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 21:11

Knapperd!!!

De dierenarts is toch even geweest, na het wassen met imaverol bleef het toch.
Ze denken aan regenrot/regenschurft. Of misschien toch een allergische reactie ergens op.
Gewassen met antibacteriële shampoo van de dierenarts, dat moet 3x met een week er tussen. Z
Smeren met honingzalf op de plekjes.
Als het dan niet weggaat weer opnieuw bezoek..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 21:17

Ze blijft knap wel wat afgevallen zo te zien. Maar blijft knap!

MrsEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 01:42

Anike
Nog nooit gezien zulke plekjes maar die van mij had ook wat rare bultjes en plekjes vorig jaar. Dat is toen vanzelf over gegaan. Duimen dat het nu over gaat.

Hier ook meerdere dierenarts bezoekjes. Meneer is behoorlijk aan de opdringerige kant en wordt deze week dus ook gecastreerd. Duimen dat dit soepel verloopt. Ook opnieuw foto’s gemaakt van het griffelbeen en gelukkig volledig hersteld!! *\o/* Volledig recht en niks op aan te merken.

Hier is de stoute reus.
Afbeelding
Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:33

Gaan jullie je jonkies ook op de foto laten zetten? En zoja, wat zetten jullie dan precies allemaal op de foto?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:40

Stille meelezer meldt zich :wave:

Ik heb Sueño in april op de foto laten zetten, of nou ja, de opfok heeft dit geregeld.
Ik kon kiezen uit alleen benen of hals, rug en benen. Ik ben maar gelijk voor het volledige pakket gegaan.

Zelf vind ik het wel fijn om te weten hoe hij er voor staat :o

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 08:45

Mirriejj ik heb Minthe afgelopen winter bijna verkocht. Die is klinisch en röntgenlogisch goedgekeurd (benen). Verder zal ik haar niet op de foto zetten. Wel osteopaat, zadelmaker en tandarts voordat we gaan beleren. Met name osteopaat omdat we een ongelukje hebben gehad en ze in de sloot terecht is gekomen.

Caresse ook wel fijn dat je weet dat alles goed is :j

MrsEm klinkt als een goede keuze om te castreren. Wat super dat het griffelbeen volledig is hersteld *\o/* Heb je hem toevallig ook gemeten? Lijkt mij echt een joekel

Mer1980 klopt, wel iets afgevallen. Maar dat is niet zo erg, ze was iets aan de dikkere kant. En voor de keuring 17 augustus moet ze ook niet te vet zijn haha

Anike heeft hij er zo'n last van dan? Vervelend dat het niet weg gaat..

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:56

Atari gaat niet op de foto. Wel heeft hij de osteopaat gezien omdat ik wilde weten of hij eventueel ergens last van had na zijn hersenschudding. Ik heb namelijk niet gezien wat er gebeurt is maar ga er vanuit dat hij een redelijke klap heeft gemaakt.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 09:01

Tandarts komt inderdaad ook nog tijdens zijn verblijf bij de opfok en als hij thuis is wil ik voor we iets gaan doen de oateopaat ook nog langs laten komen.

MrsEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 09:21

Kabayo schreef:
Mirriejj ik heb Minthe afgelopen winter bijna verkocht. Die is klinisch en röntgenlogisch goedgekeurd (benen). Verder zal ik haar niet op de foto zetten. Wel osteopaat, zadelmaker en tandarts voordat we gaan beleren. Met name osteopaat omdat we een ongelukje hebben gehad en ze in de sloot terecht is gekomen.

Caresse ook wel fijn dat je weet dat alles goed is :j

MrsEm klinkt als een goede keuze om te castreren. Wat super dat het griffelbeen volledig is hersteld *\o/* Heb je hem toevallig ook gemeten? Lijkt mij echt een joekel

Mer1980 klopt, wel iets afgevallen. Maar dat is niet zo erg, ze was iets aan de dikkere kant. En voor de keuring 17 augustus moet ze ook niet te vet zijn haha

Anike heeft hij er zo'n last van dan? Vervelend dat het niet weg gaat..

Ik heb hem nog niet gemeten maar ik schat hem rond de 1.70 nu.

Ik heb ook vanuit de opfok Senzo volledig op de foto gezet (40 fotos in totaal). Ik wou toch zeker weten voor het inrijden dat er niks aan de hand was. Bij de opfok kon dit voor een redelijk prijsje (alhoewel ik dus pas een maand nadat ze de fotos maakte het rapport kreeg en erachter kwam dat hij een griffelbeen had gebroken -O- )

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:53

Hier wil ik Cartier wel op de foto, maar voor haar röntgen predikaat. Heb geen idee hoe dat in z’n werk gaat, maar wil graag predikaten sparen voor der. ;)
Hier is ook de osteopaat geweest, Cartier was over de stang in de trainer gegaan. En wilde idd ook voor ze meer ging doen, zeker weten dat ze niet ergens last had en zich zou vast zetten. Osteo komt nog een keer voordat we erop gaan.

Die plekjes heeft ze niet echt last van, maar ikzelf vindt het zo onverzorgd en lelijk.. het hoeft niet dat het er zit..

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 21:29

Haley ga ik in het jaar dat ze 3 wordt ook op de foto zetten inderdaad. Ik denk helemaal. Maar dan wordt ze nog lang niet beleerd. Daar vind ik haar nog te jong voor. :D Ze is al wel verschillende keren behandeld door -peuten en -paten. Puur omdat ze het vaak niet zo tof vind om aangeraakt te worden door 'vreemden die iets van haar moeten'. Gewoon kroelen is altijd goed, maar als ze echt iets met haar gaan doen vind ze het meestal niet zo'n grap. Positieve ervaringen sparen qua -peuten en -paten helpt haha.

Verder geloof ik het allemaal wel. Ze ziet er goed uit en is vrolijk. Meer hebben we op dit moment nog niet nodig

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 14:30

Afbeelding
Afbeelding

Net echt hahaha

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:39

Anike mooi hoofdstel. Ik heb toevallig gisteren ook wat rondgekeken voor een hoofdstel ondanks dat ik zei Arie kan gewoon die van zn moeder aan.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:20

Jaa snap ik! Nieuw is toch ook altijd wel weer leuk!

Ik moet alles nieuw kopen. Heb toen alles met m’n jonge pony mee verkocht. Alles..

Het is voor Cartier wel echt zoeken. Eigenlijk vindt ik de neusriem van deze nog net ff te breed. Ze heeft zo’n fijn koppie.

Maar dit was een koopje, via mp was ie 60,- ipv 199,-!
En hij is wel mooi. Moet even vormen, dan zal het vast beter zitten!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:32

Dat is inderdaad een koopje. Ik rijd tegenwoordig zonder sper riem. Geen wedstrijden gewoon buitenritten, thuis in de rijbaan, les en een paar keer per jaar naar de rij vereniging dus ik denk dat is ga voor een hoofdstel zonder neusriem. Maar ik heb nog tijd zat om te beslissen dus misschien veranderd het nog wel. Ik had deze gezien.

Afbeelding
Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 06:58

Oja!
Ik heb ook nog even over bitloos gedacht. Maar ergens in mijn hoofd kan ik het niet helemaal plaatsen. In de zin van, geen bit.
Heb het nooit gedaan dus misschien is dat het hoor!

Maar voor nu hou ik het gewoon zo. Of misschien toch een smallere neusriem zoeken… lastig!!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:10

Lastig inderdaad. Bitloos heb ik eigenlijk nog niet overwogen. Al rijd ik mijn dochter haar pony de enkele keer dat ik dat doe met een halster en touw.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:13

Leuk om de verschillen zo te zien met een deel van de tweejarigen nog in de opfok en een ander deel wat al een beetje voorbereid wordt op hun volwassen leven straks.

Mijn knappe 2 jarige dame zit daar een beetje tussenin, zij neemt sinds een paar weken de zeer serieuze rol van grote zus op zich en dat is ook prachtig om te zien. Zo brengt ze haar kleine (soms wat brutale/opdringerige) broertje ook wat dingen bij. Is echt leuk om te zien, de twee zijn vaak samen op pad en dan staat moeders mooi te eten. Gister zag ik haar ook echt voor het eerst “oppassen”, dus veulen lag te slapen en zij stond op rust erbij. Moeders mooi eind verderop aan het grazen.
Afbeelding
Een beetje klieren mag, teveel niet, dan wordt hij gecorrigeerd

Afbeelding
Samen takjes uit elkaar trekken is erg leuk.

Ik heb stiekem ook al naar hoofdstellen zitten kijken en ben een spaarpotje begonnen voor een nieuw zadel, mijn beide volwassen dames zijn vrij breed, denk niet dat deze gelijk daarin past al.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:30

Inderdaad veel verschil tussen de 2 jarigen en wat ze al wel of niet doen.

Maar ook al veel verschil in hoe ze eruit zien, de een al veel meer volwassen en "af" waar de ander nog echt een puppy is.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:37

Sanet schreef:
Leuk om de verschillen zo te zien met een deel van de tweejarigen nog in de opfok en een ander deel wat al een beetje voorbereid wordt op hun volwassen leven straks.

Mijn knappe 2 jarige dame zit daar een beetje tussenin, zij neemt sinds een paar weken de zeer serieuze rol van grote zus op zich en dat is ook prachtig om te zien. Zo brengt ze haar kleine (soms wat brutale/opdringerige) broertje ook wat dingen bij. Is echt leuk om te zien, de twee zijn vaak samen op pad en dan staat moeders mooi te eten. Gister zag ik haar ook echt voor het eerst “oppassen”, dus veulen lag te slapen en zij stond op rust erbij. Moeders mooi eind verderop aan het grazen.
[ [url=m/bMzY9g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een beetje klieren mag, teveel niet, dan wordt hij gecorrigeerd

[ [url=m/QRZnXq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Samen takjes uit elkaar trekken is erg leuk.

Ik heb stiekem ook al naar hoofdstellen zitten kijken en ben een spaarpotje begonnen voor een nieuw zadel, mijn beide volwassen dames zijn vrij breed, denk niet dat deze gelijk daarin past al.

Wat super leuk!! Zal voor de moeder van t veulen ook een verademing zijn haha!

Caresse07 schreef:
Inderdaad veel verschil tussen de 2 jarigen en wat ze al wel of niet doen.

Maar ook al veel verschil in hoe ze eruit zien, de een al veel meer volwassen en "af" waar de ander nog echt een puppy is.

Helemaal mee eens!
Cartier is al vrij volwassen, maar ook dat moet ik niet onderschatten. Het koppie is echt nog 2.
Ze is van 20-3, dus in dat opzicht wel lekker vroeg ;)

Hier ook het bekende spaarpotje hoor! Al sprokkel ik sinds ze 2 is wel steeds wat meer bij elkaar.
Heb een spring en dressuurzadel op de kop getikt, en beide zijn aanpasbaar. Daar wel over nagedacht.
Naja hoofdstel kwam ik toevallig tegen, longeersingel idem dito.
Ik maak er ook wel een sport van. Om (zo goed als) nieuwe spullen voor weinig aan te kunnen schaffen. :+

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 17:56

Heb vandaag Pepper in de hand gehad en we maken al kleine stapjes naar het op de weg stappen, ze vind het nog wel heel spannend maar loopt braaf mee c:, ook is de hoefsmid ondertussen langs gekomen ging super goed! (goed geoefend dus) dierenarts gebeld voor haar 3rde inenting :o En vandaag wat schriktraining gedaan en grappig genoeg keek ze nergens van op, dekje op en af doen over een balkje lopen die schuin stond, over het blauwe zeil (dit was allemaal de eerste keer) en ze liep zo achter me aan. Ik geloof dat ze gewoon heel heel nuchter is.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 21:47

Wat leuk dat ze het zo braaf doet allemaal!
Hier groeien de 2 2-jarige goed, de ene wat harder dan de andere.. :=
Afbeelding
Ze drinkt nog steeds af en toe bij haar moeder -O- Waar ze ondertussen aan voorbij gegroeid is terwijl ze nog 2 moet worden eind juli. Muts.. Het is dat haar moeder van lucht dik wordt en het daarom geen kwaad kan (misschien zelfs wel goed) maar ziet er niet uit natuurlijk.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 07:19

Dat drinken stopt in mijn ervaring niet als je ze niet een paar weken uit elkaar haalt, wat een leuk duo zo.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:05

Afbeelding

Hier zie je de plekjes nog wel. Het gaat wel beter.
Was het dus met die shampoo en doe er elke dag bio kokosolie op! Helpt ook tegen de vliegen en niet vet.
Het lijkt te werken, minder korstjes, nu die zwarte plekjes nog gewoon haartjes op terug!