Het is juist zo leuk voor iedereen om ook mee te kijken met de bevalling, ik zou er alleen een doek overheen hangen als er iets niet goed gaat. Maar het is mijn intentie dat iedereen mee kan genieten Ik denk dat Floor aan het testen was oid.
Floor wil je dat voortaan even melden, je bezorgd zo een heleboel mensen een hartverzakking
Janski
Geplaatst: 16-10-12 09:39
Jose22 schreef:
Huh? Floor? Hangt er bij jou een doek over?
Sorry..!!!!!
Er hing een doek boven .. tegen de spiegeling van het licht in het beeld die was los gekomen vannacht denk 1 van de katten ofzo.. was niet te bedoeling
Ja, ze heeft veel moeite met haar achterhand, die is erg slap. Iemand hier schreef ook dat ze last van d'r uiers kan hebben en dat ze daarom veel wisselt van been.
Peterina
Geplaatst: 16-10-12 12:00
Uiers kunnen wel strak komen te staan maar echt pijn (mits geen ontsteking) hebben ze meestal niet.
Een merrie kan wel een dag of 7 het geboorte zg 'ophouden' en Maiden Mares hebben meestal wat strakke inwendige spieren die niet weten wat te doen staat ... werken wat tegen zeg maar. Ook als het veulen zijn 'weg' zoekt (indaalt) dan is dat ongemakkelijk voor de merries en door wisselen van been kunnen ze het veulen wat naar links of rechts verplaatsen.
Janski
Geplaatst: 16-10-12 12:00
Dat wisselen van rustbeen heeft meerdere oorzaken is heel lastig om daar precies een oorzaak aan te koppelen.
Peterina
Geplaatst: 16-10-12 12:03
Idd! Einde dracht hebben ook de meeste merrie vocht op hun onderbenen (net als mensen-mama's in spe op hun enkels ) en dan willen ze ook wel wisselen van houding. Iedere merrie is anders in haar dracht en elke dracht is anders.
Dat heeft ze inderdaad: wat vocht bij haar kootgewrichten. Ook heeft ze vocht onder haar buik, dat begint steeds duidelijker te worden. Ik ga vanmiddag even met haar wandelen, kijken of ik dan ook wat nieuwe foto's kan maken.