Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:26

Babette zoals ik gister al zei geloof ik er niks van dat Zwammie bij Mirte drinkt maar wat Sandra zegt zou ik nog niet eens zo raar vinden, zou ook echt wat voor Zwammie zijn, nu al contact maken met het veulen. Misschien verteld ze wel veel te ruige spelletjes en blijft het veulen daarom lekker bij Mirte zitten :+

buukske

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:27

Hier een stille meelezer, jee het wordt nu echt spannend!
Heel veel succes met wachten en met de naderende bevalling!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 10:07

Het klinkt voor mij ook als écht iets voor Zwammie.
Ik was er zelf echter niet 1,2,3 op gekomen. Het is de eerste keer dat ik dit meemaak :+
Bassenqua schreef:
Babette zoals ik gister al zei geloof ik er niks van dat Zwammie bij Mirte drinkt maar wat Sandra zegt zou ik nog niet eens zo raar vinden, zou ook echt wat voor Zwammie zijn, nu al contact maken met het veulen. Misschien verteld ze wel veel te ruige spelletjes en blijft het veulen daarom lekker bij Mirte zitten :+

Welkom Claud31! Ik hoop dat ik gauw nieuws kan melden.
Mirte staat continu in rust op stal. Het regent hier nauwelijks, maar ze komt niet naar buiten.
Toch wel typisch nadat ze de afgelopen dagen juist heel veel buiten is geweest.

Luc en ik gaan zo voeren en dan weer even polshoogte nemen.
Het zou best wel eens vandaag kunnen gebeuren. Maar tegelijk zijn beeb en Mirte natuurlijk aan het doen wat ze moeten doen.
De zwangerschap voldragen :j Dat wij met zijn allen "niet meer kunnen wachten" om het veulen dan eindelijk in levende lijve te mogen aanschouwen, dat is een ander verhaal := Menselijke nieuwsgierigheid versus natuurlijke logica _O-

Maar ja, 11 maanden is ook wel errug lang. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Mirte dat voelt.
Jammer dat ze het niet kan vertellen... Al zegt haar lichaamstaal over het algemeen ook veel.
Ze berust. Zoals een dier dat vaak zoveel makkelijker doet, dan een mens, met al zijn rationele overwegingen en gedachten...

Ik ga naar de stal! Tot straks!!

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:41

Ik kan op de valreep nog de laatste lootjes van Mirte meemaken!
Kwam dit topic nu pas tegen, maar heb wel netjes alle pagina's gelezen!
Wat spannend zo de laatste dagen zeg, ik hoop voor je dat het veulentje snel komt! :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:46

Ook ik zie dit topic nu pas. Ben helemaal bijgelezen. :D Spannend hoor, die laatste loodjes. Reken je met 11 maanden of 11 maanden en 11 dagen? Ik had ooit begrepen dat dat landelijk gezien het gemiddelde is en moet zeggen dat die van ons zich er vrij aardig aan houden. Net als aan het 'gemiddelde' geboortetijdstip van tussen 12 en 2 uur 's nachts.
Nou, als je het goed vindt ga ik vaak updates checken hier, ik hoop voor je dat er gauw een veulie is. Met zo'n mooie mams en paps zal het wel een plaatje worden!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 11:16

Welkom Mandy1990 en Sientje!! Leuk dat jullie ook meelezen. En al die pagina's doorgeworsteld _/-\o_ Maar wel leuk, want dan heb je het hele verhaal compleet :j
Sientje, Mirte heeft vorige keer precies 11 maand gedragen. Dus exact op de laatste dekdatum werd Mighty Man 11 maanden later geboren. Maar toen was ze niet in een vroeg stadium al zo zwaar. Ik was daarom bang dat het misschien eerder zou komen of dat het er 2 zouden zijn.
Maar nu zitten we al op 330 dagen en is ze vergelijkbaar met vorige keer en is de kans op een tweeling ook nihil. Dan was ze toch normaal gezien allang begonnen.
Uier is ook hetzelfde als bij Mighty Man. Toen had ze in de ochtend dopjes en om 5 uur 's middags lag het veulen erbij. Maar ja, dat hebben we eerder deze week al gehad en het is nog rustig :+
Ik heb geen idee wat ze dit jaar gaat doen. Alle signalen zijn er, alleen het veulen moet de laatste stap zetten en het begin aankondigen ;-)
Maar het weer is ook echt niet uitnodigend nu. Het is guur, regenachtig en er staat een flinke wind. Voor de wei goed, maar misschien hoop die kleine daardoor op een huurverlenging en wacht hij of zij het mooi nog eens af :=
Laatst bijgewerkt door violente op 13-07-11 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:19

het is echt spannend!

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:23

Bij ieder nieuw bericht denk ik JA! maar helaas nog geen mooi wondertje in de wei of op stal! We volgen/duimen/dromen vrolijk verder!!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:02

Ja dat weer kan inderdaad ook een rol spelen. Degene die zich bij ons níet aan het gemiddelde hield, ging er wegens pokkeweer overheen. En beviel prompt tijdens een hittegolf van een zwart kind met een veel te lange vacht... :+

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:07

hmmmm jammer nog geen veulen. Maar ja het is nu nog niet echt lekker weer zul je zeggen. Hier is het ook vies weer. Bah.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:28

heb weer even bij gelezen
echt jammer dat het veulen er nog niet is :)
Maar misschien wordt het wel een extra speciaal veulentje /3
Hoop dat ie snel gaat komen :=

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:09

Black deed er 332 dagen over, misschien bepaald Versace dat wel zo.. := zou toevallig zijn :D

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 15:51

Sorry meiden... Het is inderdaad nog niet zover... Tja, wat moet ik nou zeggen...
Als je net in de stal was geweest, dan zou je toch echt denken dat het gaat beginnen.
Ze is niet zichzelf (maar ja, dat kan ook bijna niet zo aan het einde van de dracht)
De uier puilt uit en de tepels zijn gezwollen.
Afbeelding

Afbeelding

Ze begon weer te krabben in het stro en na veel twijfelen en moeite ging ze liggen. Natuurlijk in het kleine gedeelte van de stal, waar ze graag staat.
Toen begon ze te kreunen, ging plat liggen, nog meer kreunen en toen?
Toen kwam ze uiteindelijk weer omhoog...
Afbeelding

Het liggen is zwaar voor d'r. Veulen duwt denk ik alles tegen de longen aan, waardoor het moeilijk ademen is.
Als ze staat merk je er niets aan. Dan ademt ze heel rustig en constant. Of misschien had ze net toch wat pijn, waardoor ze zo kreunde.

Weet je wat ik zo lastig vindt... Ik kan niet goed inschatten of ze wil dat ik bij haar ben? Ze komt meteen bij me staan en ga ik 5 passen naar links, dan doet zij ze ook. Ze zoekt continu contact en friemelt met haar lip over mijn jas. Maar ze hebben mij altijd gezegd dat een merrie liefst alleen veulent? Ik weet het echt niet.
Ik heb haar nu maar weer even alleen gelaten, want Luc kwam alweer thuis. Die was even met Opa mee.
Ik moet ook zo zoeken naar de rustmomenten om even alleen met haar op stal te zijn :o

Balen dat mijn man zo druk is met werken.
Vanavond wederom alleen thuis :o

Ik hoop echt dat de kleine smurf er op korte termijn uitploept :j 332 dagen is precies op vrijdag Condesa, dus ik hoop wel dat ze het vandaag of morgen en anders zaterdag of daarna doet. Zou wel wat zijn als Versace alles op 332 dagen 'aflevert' :=
Ik zou het zo fijn vinden voor mijn meisje als de kleine geboren is :j

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:57

Zoals jij het verteld vindt Mirte het volgens mij juist fijn als je bij haar bent. Jij kent haar goed en zal ongetwijfeld een goeie band met haar hebben, ik denk dat ze zich daarom misschien wel veel veiliger voelt als je bij haar bent.

Jeetje wat spannend he...

Wel lastig dat je alleen thuis bent... Dat je dan minder momenten even kan gaan kijken. Maar het is dichtbij toch? Gewoon elke keer even naar de stal rennen en weer terug.

Kom op Mirte !

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:58

ga maar wat vaker kijken bij mirte,als ik je zo hoor dan lijkt dit op voorweeen of zelfs wel weeen.toen ruana vorige week bezig was toen ging dat net zo.ze stond in de stal en stond te hupsen van het ene naar het andere been.en dan weer liggen en afwisselen met staan.dat staan werd eigenlijk steeds sneller minder en dat liggen maar meer.dat kreunen past er ook wel bij.ook dat gezicht van wat je op de foto laat zien,zie ik ook weer terug bij mijn ruana.Ik denk dat het snel zo ver is..

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 16:08

Ik hoop het echt Ellie. Ik vond het wel bijzonder en tegelijk spannend om dit ze mee te maken, want ik heb dit nog nooit zo bij haar gezien natuurlijk.
Maar dat gekreun voelde ik tot in mijn tenen... In het filmpje hoor je het niet, maar in real life des te beter :o
Ik heb ook het gevoel dat ze het fijn vindt als ik er ben, maar ik zou het heel vervelend vinden als ik haar belemmer om in die bevallingsroes te komen...
Is voor mij ook nieuw dit. Ik zou het graag samen met haar meemaken, vooral omdat ik dan in de gaten kan houden of het allemaal goed gaat...
Lang leve de babyfoon, maar ja, dat is pas voor vanavond. Luc gaat over 1,5 uur naar bed en alleen laten doe ik niet. Ook niet voor die 10 minuten die het toch kost om op en neer te gaan.
Pfff, spannend is dit hoor :o

Die laatste is trouwens een filmpje. Als je daar op klikt zie je haar wat langer dan alleen de foto.
Laatst bijgewerkt door violente op 13-07-11 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sandyhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:11

ik dacht echt dat het al geboren was maar gelukkig niet ( voor mij dan :o )
ik weet niet of ik het over het hoofd heb gezien maar wanneer is de uitgerekende datum?
wens mirte maar succes!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 16:12

SandyHester, Mirte is officieel 17 juli uitgeteld (laatste dekdatum was 17 augustus)
Van mij mag ze nu echt hoor :j

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:16

Wow dat zijn echt weeen hoor!

sandyhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:21

ohh dan heeft ze nog even de tijd!
maar aan de foto's te zien duurt het echt niet lang meer hoor
die 5 sterren kamer zit wel heel lekker! :))

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:24

voor mijn gevoel als ik het zo lees duurt het inderdaad niet lang meer.maar misschien gaat ze wat vaker liggen omdat het veulen aan het draaien is in de juiste positie.
ze is trouwens wel lekker dik,maar dat kan hoor.bij de eerste zijn ze vaak niet zo dik als bij de volgende veulens.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:28

Ik kom even kijken of het half broertje of zusje al geboren is :D Helaas nog niet, maar ja het duurt ook even hoor om het juiste kleurtje 'geel' met zwarte manen te maken ;)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:42

ga zo na t eten even bijlezen,maar had raar voorgevoel...en lees nog niets van gefeliciteerd.....
Babet sms je me als het zover is,of geboren is???? O:)
Ga nu eerst manlief voederen....

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:53

Het schiet nog niet op zeg, en dat uier je zou denken dat er niks meer bij kan.
Dat liggen kunnen voorweeen zijn heeft mijn merrie ook gehad ruim een week lang hoop dat at jou bespaard blijft.
Succes vanavond, heb je eventueel geen babyphone die je mee kan nemen deed ik vroeger ook toen ik de honden ging uitlaten was ik 5 minuten weg maar dan kon ik hem toch horen.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 17:39

San, je voorgevoel kon best eens getriggerd zijn door haar moment vanmiddag, waarbij ze ineens kreunend in de stal ging liggen (zie filmpje).
Maar nu staat ze rustig buiten te grazen :? Ik sms je zeker San, als het zover is :j Ik heb mijn mannen net voorzien van een bordje eten.
Nu gauw even bijlezen en dan Luc naar bed.
Foss, ik heb inderdaad een babyfoon, maar die red het meestal net niet naar de stal, omdat er nog een woning tussen staat, die het bereik belemmert.
Maar als Luc slaapt, dan slaapt ie ook wel hoor en ik check dan regelmatig binnen de bereikcirkel, of alles goed gaat.
Maar ik zit echt het rustigste als manlief veilig bij Luc thuis is :o
"Probleem" zit hem meer in overdag. Ik kan Luc niet elke keer naar die stal slepen, want dat heeft ie op een gegeven moment wel gezien en dan is ie daar veels te onrustig aan het spelen, wat voor Mirte nu niet ideaal is. Daardoor kan ik nu niet optimaal 'waken'.

Jennyxx, nog niet geboren dus :+ Maar het lijkt erop dat het niet lang meer gaat duren.
Elliecuijk, ik zie Mirte eigenlijk nauwelijks liggen. Maar de afgelopen dagen wel meer krabben met de hoef op de grond, ook buiten. En dan twijfelen of ze gaat liggen.
Ik denk dat ze het heel zwaar vindt om te gaan liggen en op te staan. Zonet vond ze het ook heel moeilijk om te gaan liggen. Haar buik is zo gigantisch, dat het gewoon bijna niet meer lukt om haar benen eronder te krijgen om op te staan :(:)

Piecon, stiekem hoop ik dat je gelijk hebt. Van mij mag het echt beginnen nu :j Zul je zien dat ze gewoon keurig uitdraagt _O-
Zometeen weer naar stal. Ik zal nog een update posten als het me lukt vanavond.
En als het echt loos gaat, dan zien jullie me waarschijnlijk ergens vannacht wel verschijnen :=