Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 11:25

Ja we hebben besloten dat ze nu toch bij ons blijft nu ze in de tuin staat. Over 2 dagen komt het halsteralarm en als het goed is mis ik de bevalling dan niet... en hopelijk kan ik dan helpen als er iets niet goed gaat en is de dierenarts er snel genoeg.

Hopelijk is het een goede keuze om haar toch thuis te houden....

Joto

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:27

Als ze niet thuis staat, wat "gebeurd" er dan met haar? Qua waken e.d.?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:29

@ Joto: dan ging ze op een kliniek staan normaal gezien.

@ Anna: vraag je DA maar om tips als het slecht mocht gaan maar je gaat zien, binnen no time floept het eruit :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 11:34

Joto schreef:
Als ze niet thuis staat, wat "gebeurd" er dan met haar? Qua waken e.d.?

Het was eerst het plan om haar naar de paardenkliniek in Utrecht te brengen voor bevallingsbegeleiding, om zeker te zijn dat de bevalling niet gemist wordt en alle nodige hulp voor handen is.
Maar doordat we haar nu bijna letterlijk in huis hebben gehaald kunnen we haar heel goed in de gaten houden en als het goed is missen we de bevalliging nu niet... dus daarom hoop ik dat het de goede keuze is.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:40

Ik volg dit topic nu al een tijdje en ik vind het echt helemaal geweldig!!

Ik heb zelf 3 kleintjes helaas zonder papieren dus daar word niet meer mee gefokt, (heel mss nog wel om zelf te houden omdat de merrie zon knuffel is)

Maar ik wil zeker nog een echte mini met papieren en daar dan een veulentje bij fokken, dat kleine spul is gewoon geweldig!!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 13:19

De dierenarts is geweest en dacht harsjes te zien bij Lola := Ik heb die puntjes nu weggehaald, maar eens kijken of ze terug komen. Ik dacht zelf dat het gewoon de witte puntjes waren die al vanaf februari er zitten en die ik bij meerdere uierfoto´s van anderen zie.

Verder kon hij er weinig van zeggen. Hij vond dat ze al goed aan het opuieren was maar kon net zo goed nog een maand duren, tenzei het echt harsjes waren dan he...

En ze heeft de prik gehad.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:00

Mijn merrie heeft in de week voor de bevalling vorig jaar de helft van haar manen afgeschuurd... Ze schuurde verder NOOIT... Kan dus alles te maken hebben met de naderende zijnde bevalling!! ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:14

Oeh harsjes! Spannennddd!!!! :):)

Ik blijf je op de voet volgen! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:35

Oeh spannend zeg!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:41

dan duurt het niet lang meer denk ik

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:43

oei oei spannnnneeennndddddd :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:49

Doe die webcam aan! ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 14:55

Nou ja, ik weet niet of het echt harsjes zijn. De dierenarts dacht het, maar vond het moeilijk te zien omdat hij niet te ver onder een vreemd paard durfte te hangen, en je moet zowat onder haar gaan liggen om het te zien :P

Ik heb datgene wat er op de tepel zat eraf gehaald, was naar mijn idee niks anders als te zien is op al die andere foto´s, die witte puntjes, maar deze keer wat idd wat geler... maar echt maar ienieminie... Tot nu toe nog niks ervoor in de plaats gekomen, als dat niet gebeurd waren het denk ik ook geen harsjes...

Hij zei ook dat kleine paardjes vaker complicaties hebben bij de bevallingen en dat ze ook makkelijk langer als 340 dagen kunnen dragen. Dus misschien gaat dat ook wel gebeuren en komt het veulen pas in mei. Dan wordt het een heel lang topic als ik elke dag ga updaten :P. Dus dan zal ik alleen de grootste veranderingen hier neerzetten.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:02

Nee, niet alleen de grootste veranderingen.... Je zegt zelf dat Da zei dat ze makkelijk langer als 340 dgn dracht kon hebben omdat ze klein is :P Dan denk jij straks dat het eind volgende maand gebeurt en dan komt ze op de helft van de maand al :D
Maar het is echt super hoor die cam! Thxs dat we mogen meekijken :D
En hij is vannacht idd ff uit geweest.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:06

zoo, cam in mijn favorieten opgeslagen :D :D

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:10

Nou ik denk toch ook echt dat ze al op die 335 zit hoor! Hopelijk komt t snel!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:20

spannend!

we hopen met z'n allen op een gezond kleintje! :D

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:54

Hallo, Mijn merrie is op 1 maart bevallen van een hengst veulen. Ons viel het ook op dat de merrie een aantal dagen van tevoren begon met schuren. Ook niet specifiek haar staart maar haar hele kont. Spannend dat het bijna zover is met het veulenen.
Succes.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 23:19

Bedankt.

Het waren geen harsjes hoor. Gewoon die stipjes op de tepels die er ook op de foto van in mijn beginpost stonden, dus die had ze een maand geleden ook al. Er is niks in de plaats voor gekomen sinds ik het weg heb gehaald. Ze is dus niet aan het harsen.

Ze heeft verdorrie wel een temp van 38,7 ;(. Ze heeft vanmorgen de enting gehad, de gewone jaarlijkse enting. Ze zeiden dat het het beste was die zo´n vier weken voor het veulenen te geven zodat de antistoffen ook in de biest zouden komen, korter zou ook niet erg zijn. Ik had nog zolang daarover getwijfelt en advies gevraagd overal en toch gedaan, de dierenarts zei ook dat het kon en nu heeft ze koorts...

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:22

he vervelend! Goed der temp in de gaten houden...
Houdt moed! Zal vast niets zijn.

mezeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:24

Hoi Manda,

Wij hebben vorig jaar ook de merrie laten enten vlak voor de bevalling. Ze had ook eventjes verhoging. Maar er is echt een prachtig mooi merrie-veulentje uit gekomen hoor! De veearts vertelde me toen dat verhoging geen kwaad kon, toch een reactie op de enting.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 23:33

Ze heeft normaal een temp van rond de 38,0, al weken (neem iedere dag de temp op) dus het is opzich niet zo´n grote verandering. Maarja, we zijn pas 12 uur na de enting he, kan nog behoorlijk gaan stijgen. Als er maar niks mis gaat met het veulen....

mezeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:37

Ja, ik begrijp je bezorgdheid heel goed! Ik doe een gebedje voor je dat het goed mag gaan, dat heb je gewoon verdiend!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 23:44

Dank je

Ik heb toch de dierenarts net even gebeld. Pas bij echt hoge koorts moet ik me zorgen maken om het veulen, dit is nog verhoging.
Hij zei dat er zelfs werd aangeraden een maand voor de bevalling te enten en dat dat echt niet zou worden aangeraden als het schadelijk zou kunnen zijn.... nou ja, daar verschillen de meningen dan over...

Nou ja, het is gewoon niet leuk dit, weer extra zorgen erbij, als ik het niet vertrouw gaat ze regelrecht naar Utrecht en dan blijft ze daar ook tot het veulen geboren is.

mezeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:49

Je hebt helemaal gelijk hoor! Je maakt je terecht zorgen!
Dit kleine meisje of mannetje mag niets gebeuren!
Wij hebben toen ook bewust gekozen 6 weken van tevoren te enten, ook op advies. Wat weten wij er ook van? Ik duim voor je. Slaap lekker voor vannacht!