Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dustinlover schreef:Nog even een update!!
Frank vd laar heeft net gebeld en komt waarschijnlijk vandaag nog naar ons toe om foto's te maken van de knieen en spronggewrichten om te kijken hoever dat is ontwikkeld. Daarna kijken we of het reeël is om het beestje te laten leven en misschien verdere behandeling.
Dustinlover schreef:Halloo mensen
Ik heb net inderdaad vorstin gebeld en ongeveer een half uur met haar aan de lijn gezeten over wat ik kan gaan doen. Ik heb nu de kliniek in Sint Oedenrode gebeld voor Frank vd Laar maar hij is momenteel bezig en zal mij zo spoedig mogelijk terug bellen.
Het veulen ligt nu op het matje met daarop een fleece deken en kussens. Over haar heen liggen dekens en warme kruiken.
Vandaag kwam de dierenarts weer voor de merrie te spoelen en stond er echt van te kijken dat het veulentje nog leefde.. Zo erg dat ze de DA had gebeld die het veulentje "gehaald" heeft en die kwam zelfs nog kijken omdat ze het niet geloofde.
Toen ze er eenmaal was hebben ze toch de moeite genomen het veulentje te onderzoeken en kwamen wel een infectie op het oog tegen. Ze hebben haar nu antibiotica gegeven en ze moet vooral alleen slapen en drinken. Ze spartelt nog wel vaak rond door de stal en heeft een beetje doorlig plekjes die we met speciale doorligzalf behandelen.
Nog eventjes over het geld.. Ik heb een behoorlijk bedrag bij elkaar gespaard voor het veulen als er iets mis zou gaan(boven de 1000,-) en dat zou normaal gesproken wel voldoende moeten zijn. Nu zijn mijn ouders ook niet beroerd om geld te geven maar het moet wel reeël blijven, ook voor het veulen. Want als ze geen kans heeft in de ogen van de dierenartsen dan ga je haar ook geen behandeling van 5000,- euro geven als je het daar al mee red.
Daarbij is de merrie vandaag weer gespoeld en dat zal nog zo'n 3 keer moeten gebeuren als het niet meer is. Ze heeft ook 38,9 koorts dus ook haar moeten we in de gaten houden. Vanavond moet ik haar weer een injectie geven om die troep uit haar baarmoeder enzo te laten komen.
Wij gaan er nu dus zoveel mogelijk aan doen en ik ga proberen een site ofzo voor haar te maken met alle informatie erop. of misschien gewoon op mijn hyves.
Als iemand voor mij dus een site zou willen maken. Graag want zelf heb ik er de tijd niet voor..
Ik ga nu even eten en weer door naar men veulentje en merrie..
Bedankt voor de steun en tips!!!!
Femke_L schreef:Ik ga ook zo weer richting stal.
Ik las dat er iemand vroeg of we wel alles lazen en of we wel met alle tips iets deden.
We lezen zeker bij en proberen alle nuttige tips mee op te nemen!
Het is echt niet zo als sommige mensen hier zeggen, dat we ons kop in het zand steken en dat we HOPEN dat met Hoop alles goed komt.
Verder wil ik nog even zeggen, dat het veulentje regelmatig gedraaid word, oftewel, bij iedere voeding.
Nou Rowan, ook ik ben heel benieuwd wat de foto's zullen uitwijzen!