Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kim_1990 schreef:Ik weet niet of de paarden veulendekentjes te vinden zijn in fleecegevoerd...maar ben het er wel mee eens dat ongevoerd ook niet helemaal goed zal zijn (ondanks dat ik dit eerder wel zei) maar feit blijft inderdaad dat door de deken de wintervacht plat gaat liggen en daardoor zijn functie wel wat kwijt raakt...een wintervacht gaat bij koud weer overeind staan zodat er een "isolatielaag" bestaat tussen de ondervacht en bovenvacht zeg maar...dit kan niet meer als er een deken op ligt...fleecegevoerd is dan wel het "minste" wat je erop moet leggen om als soort isolatielaagje te werken die de vacht zelf niet meer doet...100gr zou idd wel eens te warm kunnen zijn voor hem omdat hij al dikke wintervacht heeft...mijn Olly en Boef staan allebij nu onder 100gr en die hebben lang niet zo' wollige vacht als een shetlander![]()
Ik zal eens rondkijken of ik iets van een veulendeken met fleece kan vinden...volgens mij heb ik daar zelf ook 1 van liggen namelijk dus moet vast ergens te vinden zijn
Edit: gevonden al...maar die zijn wel met gewone sluitingen en niet met klittenband...de klittenband veulendekens zijn allemaal minimaal 100/150gr gevoerd
Linkje naar de fleece:
https://agradi.nl/products/hkm-veulende ... j4QAvD_BwE