Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dustinlover schreef:Dat is een grote lariekoek.. En achterhaald. Ga het maar eens bij meerdere fokkers op bokt lezen en vragen die doen veel melktesten anders bestonden ze ook niet. Je miet natuurlijk niet met een super vieze had eraan gaan zetten. Als ik het goed heb staat er een heel stuk informatie op de site van shamal arabians

anneliesdj schreef:Bij de bevalling komen stoffen vrij die de biest op gang brengen, dat kun je er dus niet van tevoren uit melken. Zou niet best zijn, want sommige merrie's laten het al een week van tevoren lopen.
Zilkesteyn70 schreef:anneliesdj schreef:Bij de bevalling komen stoffen vrij die de biest op gang brengen, dat kun je er dus niet van tevoren uit melken. Zou niet best zijn, want sommige merrie's laten het al een week van tevoren lopen.
En in dat geval is het advies van de dierenarts om dus die eerste melk op te vangen en in te vriezen en daarna het veulen te geven omdat het wel degelijk biest is wat ze laat lopen.
NibbitLotus schreef:Dat heeft de vorige eigenaar verteld, die nu opeens zo raar doet. Toen ik vlak na de koop bij hem op stal was heb ik de hengst zelf nog gezien. Hij heeft die hengst zelf gefokt. Toen wij ij hem waren, in de winter was dat, stond de hengst ook tussen merries.