Kan echt heel snel gaan. Ik had vorig jaar een merrie en er was nog niks te zien, maar ik zei, die begint zo. Eigenaresse zei, ik doe nog even mijn zoontje in bad, zo snel zal het niet gaan. Ze had hem nog niet eens in bad zitten en ik zag de voorvoetjes al en het veulen was er in het geheel uit voor ze terug was (belde haar zo van.. je gaat het missen)
Sjoert
Geplaatst: 02-01-13 16:57
Frankaas schreef:
Ik dacht zo van: Oh dan zitten we straks met z'n alle voor de computer gekluisterd een uur of twee te kijken hoe het veulen eruit komt
Nee zeker niet.
Anoniem
Geplaatst: 02-01-13 16:57
er zijn ook merries die aan hun eigen drollen beginnen te ruiken en dan bevallen ze vlak erna
ze is ook vrij rustig... kan zijn dat ze een merrie is die weinig onrust laat zien gaat zo lekker liggen en plopt zo het veulen eruit
shadidi
Geplaatst: 02-01-13 17:08
shanaya is altijd vrij rustig voor een bevalling
IlonavL
Geplaatst: 02-01-13 17:09
Ik wil jullie niet gek maken ofzo, maar sommige merries zijn ook best rustig voor de bevalling daadwerkelijk gaat beginnen. "Stilte voor de storm" zou je ook wel kunnen noemen. Ineens gaan ze liggen en kan het er zomaar zijn. Nu is dit natuurlijk per merrie en per bevalling verschillend en ik weet niet hoe het bij Shanaya zit, maar ze hoeven niet altijd heel onrustig te zijn wanneer het veulen zich aankondigt.