Een kind krijgt een kind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 13:32

Nee nog geen naam, dan moet het veulen eerst geboren zijn en dan kan het nog wel een paar dagen duren voordat ik weet wat haar/zijn naam is :o

Browniee

Re: Een kind krijgt een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:40

Haha maar je hebt toch wel een paar opties... voor als het een hengst wordt en voor als het een merrie wordt

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 13:45

:n Ik weet dat het raar klinkt maar opeens komt er een naam tevoorschijn als ik het diertje zie.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:46

leuk toch hoef je er niet over te piekeren zo als vele

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:50

Bassenqua schreef:
:n Ik weet dat het raar klinkt maar opeens komt er een naam tevoorschijn als ik het diertje zie.

Ja dat kan ook.... /3

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:24

Bassenqua schreef:

Helemaal niet raar, een naam moet ook bij het diertje passen toch?

whitefoot voor een pony zonder aftekeningen is ook raar.

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:52

oef! wat een verbetering! Ik hoop op een goede bevalling en ben erg benieuwd hoe het paardje gaat heten! :)

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:50

ik denk dat het veulen nog wel even bij moeders in de buik blijft het is veel tekoud hier buiten. :brr:
en iris springt ook nog lekker rond. dus die wil ook nog even een twee jarige zijn met springen en gek doen
zo als het hoort. :D dus ik denk dat we nog even geduld moeten hebben kijk in het weekend wel weer even. :D
meschien is het veulen er dan :D succes mocht het eerder komen en je slaap haal je wel weer in na afloop :z

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:28

Bassenqua schreef:

Klinkt helemaal niet raar :). Het is het eerste wat in je opkomt dan en de eerste ingeving is vaak de naam die er zelfs nog het beste bij past :).

Toen ik zag dat er 2 pagina's bij waren dacht ik van: "Eindelijk, is ze er?" Nee hoor, nog niks := En als het topic van Viga er is, volg ik die natuurlijk ook :D
Maar Iris mag wel is opschieten, nieuwsgierigheid is gewekt :P
En zul je zien dat Viga net bevalt als ik op vakantie ben O:)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:38

als ze mij voor wil zijn moet ze opschieten de weeen zijn begonnen :o

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:48

ai Niet fijn denk dat jij eerder bent dan iris.....

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 17:06

Oh Hanny, echt waar ? *\o/* Spannend. Laat je op de één of andere manier weten hoe of wat?
Nu ga ik voor jou duimen, dadelijk heb je een mini mensje in je armen.

xYaartje, klopt de naam past dan ook vaak goed. Ik heb dit bij mijn schapen ook altijd zo gedaan, ja die hadden ook allemaal een naam, soms duurde het wel 2 weken maar opeens is de naam daar en eigenlijk altijd goed.

Espie wat mij betreft mag het nu lekker blijven zitten waar het zit, ik vind dit echt geen jaargetijde om een veulentje te plannen, waarom niet 2 maanden wachten voordat je de hengst erbij zet? Heeft het veulen in ieder geval grotere kans op beter weer, nu moet het waarschijnlijk in de dekentjes als het naar buiten gaat. Gelukkig hebben we hier alle smaken op voorraad. ;)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:14

Joh, die van ons werd geboren met wintervacht, de natuur regelt dat prima.
Ook hier wordt de naam verzonnen wanneer het veulen er echt is, moet toch passend zijn. Wel een kleine beperking, alle bij ons geboren dartmoors krijgen de letters DSP en hun naam begint met een P, tenminste dat proberen we wel. En er zijn zat leuke namen tot nu toe passend met een P te verzinnen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 17:41

esje we zien het wel, ik heb Chayton 2 jaar terug de eerste dagen ook in de dekentjes gehad, het ventje had het gewoon koud dus hupsakee, alles ligt er dus niet moeilijk doen.
Oh nee dat met die letters hebben we gelukkig niet, die ellende heb je bij de honden ook. Ben blij dat ik elke letter kan kiezen die ik wil. ;)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:12

Bassenqua schreef:
Oh Hanny, echt waar ? *\o/* Spannend. Laat je op de één of andere manier weten hoe of wat?
Nu ga ik voor jou duimen, dadelijk heb je een mini mensje in je armen.

xYaartje, klopt de naam past dan ook vaak goed. Ik heb dit bij mijn schapen ook altijd zo gedaan, ja die hadden ook allemaal een naam, soms duurde het wel 2 weken maar opeens is de naam daar en eigenlijk altijd goed.

Espie wat mij betreft mag het nu lekker blijven zitten waar het zit, ik vind dit echt geen jaargetijde om een veulentje te plannen, waarom niet 2 maanden wachten voordat je de hengst erbij zet? Heeft het veulen in ieder geval grotere kans op beter weer, nu moet het waarschijnlijk in de dekentjes als het naar buiten gaat. Gelukkig hebben we hier alle smaken op voorraad. ;)

Zo heb ik het ook gehad met de aanschaf van mijn twee konijnen :). Was van tevoren al aan het denken en zoeken naar namen, maar pas echt bij thuiskomt met het konijn wist ik het welke namen het zouden worden en zelfs nu nog ben ik er nog altijd tevreden over :j
Tsja, hoe het kan? Wist ik het maar :P

En ook al duurt het een tijdje, je weet dan wel dat je echt de juiste naam voor het diertje hebt die erbij past :)
Ben heel benieuwd wat voor naam je straks geeft aan het veulen van Iris :).

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:16

vooraf namen bedenken is wel heel leuk, maar het klopt bij ij ook nooit, op het moment dat het veulen er is ga je pas een naam vinden :D
stel je hebt net als ik een zwart panterbonte merrie en je denkt , ik ga het veulen stippeltje noemen, haha er kwam een zilver uit, zou nergens op slaan :+

nog geen vooruitgang bij iris esther?

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:24

Wow, echt een grote verbetering. Ik kom dit ook even volgen. Jullie hebben haar echt goed opgelapt! <3
Hoe kun je nu een paard zo verwaarlozen...! En dekken als ze 2 jaar is...! -:(-
Ik hoop dat alles lukt tijdens de geboorte... :j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 18:34

xYaartje, punt is alleen dat het binnen drie weken moet, dan moet het veulen aan gegeven zijn bij het stamboom. ;) Komt wel goed.

Jolanda, ik heb toevallig 5 minuten geleden op mijn knieen in het natte land gelegen om even te gluren bij Iris maar nee hoor, nog steeds thee zakjes.

BalouArera, dank je wel. Leuk dat je ook komt gluren. ;)

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:47

echt leuk om te zien hoe jullie dr in zo'n korte tijd zo mooi hebben weten op te lappen! khoop dat het met de bevalling allemaal goed gaat!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:04

Bassenqua schreef:
xYaartje, punt is alleen dat het binnen drie weken moet, dan moet het veulen aan gegeven zijn bij het stamboom. ;) Komt wel goed.

Jolanda, ik heb toevallig 5 minuten geleden op mijn knieen in het natte land gelegen om even te gluren bij Iris maar nee hoor, nog steeds thee zakjes.

BalouArera, dank je wel. Leuk dat je ook komt gluren. ;)

Komt vanzelf goed inderdaad :) Goed naar je gevoel/intuïtie luisteren :) Belangrijkste is dat zowel moeder en veulen gezond door de bevalling komen :j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 22:23

Volgens mij zie ik nu toch iets van verandering, minimaal maar meer zucht rond haar uiertje.

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:26

ja dikkere tietjes :')

kruipt weer in meelees hoek

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:28

Ziet er een beetje vreemd uit zo! :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:29

spannend hoor!

Ik had voor mijn eerste veulentje wel 2 namen klaarliggen en die heb ik ook gebruikt maar dat waren namen met een speciale betekenis voor mij.
Mijn tweede veulentje had ik wel een idee maar dat was alleen leuk voor een zwarte en die kans leek me klein tussen een vos en een bonte, maar zowaar kwam er een zwarte uit.
Mijn laatste veulen is 5 dagen naamloos geweest.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:45

het lijkt idd iets voller :j