Zuidlaardermarkt Appaloosa Indra drachtig!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NibbitLotus

Re: Zuidlaardermarkt Appaloosa Indra drachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 09:47

Banden zijn ook niet echt vanaf een foto te beoordelen, ze zijn inderdaad nog niet super slap maar slap zijn ze sowieso wel. Haar banden naast haar staart zijn echt pudding als je het daar aanraakt en bovenop haar kont heeft ze een dikke kuil..

Naar schatting van de fokker moet ze ook nog ongeveer 2,5 week nu. Dus dat kan wel kloppen. Het is natuurlijk wel haar eerste dracht dus het kan best zijn dat ze niet dikker wordt maar als het veulen straks gaat draaien kan het nog anders worden natuurlijk.

@ Dakotah: Bedankt voor de link, ga meteen even kijken.
Een perlino is ook gaaf inderdaad. Wat voor kleur was jouw combinatie dan? Had je er een perlino hengst op gehad dan? Palomino shabrak is ook zeker welkom haha, gave kleuren hoor, ben benieuwd wat uit de mijne komt rollen!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:31

Als ik op de uiers af ga verwacht ik idd nog niet dar ze gaat bevallen. Denk dat de fokker wel goed zit met zijn schatting.
Vertroel haar maar lkkr. Ze zal het wel zwaar hebben met deze warmte

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:11

Ze is zo mooi he, komt vast een mooi veulen uit! Lees al een tijdje stil mee en vind het echt belachelijk hoe de fokker zich gedraagt..
Hopelijk komt het veulen goed en gezond ter wereld en mag jij van 2 leuke paardjes gaan genieten!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 16:47

Dat vertroetelen komt wel goed. Had al een goede band met haar mij die is nu nog 10x sterker geworden. Het is zo'n heerlijk nuchter dier, soms vergeet ik gewoon dat ze zelf nog maar 3 jaar is.

@Rubber_Duck : Dankjewel, gezond ter wereld is het belangrijkste inderdaad!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 20:39

Uiers vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:55

Dat begind er al meer op te lijken.

De spleet tussen de uier moet nog weg trekken, dan komen we echt in de buurd.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:14

dat is toch al een beetje uier :D

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:28

tiet gaat nu idd wel meer groeien :j

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:33

Jaa, dit schiet aardig op. Zou me niks verbazen als ze dinsdag/woensdag bevalt. Misschien wel eerder! :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:38

Dat ziet er al beter uit! Ben erg benieuwd! Heb je al eens nagedacht over melkstrips TS? ik en andere hier op bokt hebben daar goede ervaringen mee als je vocht of iets uit de uier geknepen krijgt. Bij 2 van de 3 hier heb ik het dit jaar goed voorspelt :) (andere was een maiden zonder uier en lukte niet) maar omdat je geen idee van dekdatum hebt is dat misschien wel een goed iets om +/- te kunnen voorspellen. Het gaat op PH waardes die in kleuren worden aangegeven. het laagste is 6.0 maar meestal heb je met 6.4 prijs(ik had er 1 op 6.4 in de avond om elf uur en die nacht een veulen en de andere had ik 6.4 in de avond en de volgende dag 6.0 en had 's avonds om half 9 een veulen). Kosten 20,- voor 15 strips en kun je zo'n 60x mee doen. :)

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 22:42

Ik heb er ooit iets over gelezen inderdaad, zou wel wat voor ons kunnen zijn. Waar kun je die bestellen?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:06

Oh wat spannend! En wat een beajty's van oudersO.O
dit ga kk ff volgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 01:18

Ik denk dat het nog wel even duurt, ze is nog veel te strak, te weinig buik en te weinig uier. Hoewel je bij een maiden nooit zeker weet natuurlijk, maar dan nog.

Overigens krijg je hier geen perlino uit en de merrie lijkt me gewoon vos, dus dan kan palomino ook niet.
Maar wel een mooi zwartbontspikkelding :))

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 02:31

Oeee zet even een stipje!! Even mee kijken wat der uit deze prachtige merrie komt :D!!

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 06:20

Ik fietste gister toevallig langs jullie weiland dus heb even extra opgelet, ze leek mij niet of ze elk moment gaat bevallen. Gok dat ze toch nog wel een weekje of 2 nodig heeft. Het uier begint idd al wel mooi wat te vullen.
Succes met wachten nog, het komt er vanzelf een keer uit!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:14

Heb je een PB gestuurd :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:13

Ik kijk/lees al een tijdje mee. Uier lijkt ietsje voller te worden? :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:37

Dustinlover schreef:
Dat ziet er al beter uit! Ben erg benieuwd! Heb je al eens nagedacht over melkstrips TS? ik en andere hier op bokt hebben daar goede ervaringen mee als je vocht of iets uit de uier geknepen krijgt. Bij 2 van de 3 hier heb ik het dit jaar goed voorspelt :) (andere was een maiden zonder uier en lukte niet) maar omdat je geen idee van dekdatum hebt is dat misschien wel een goed iets om +/- te kunnen voorspellen. Het gaat op PH waardes die in kleuren worden aangegeven. het laagste is 6.0 maar meestal heb je met 6.4 prijs(ik had er 1 op 6.4 in de avond om elf uur en die nacht een veulen en de andere had ik 6.4 in de avond en de volgende dag 6.0 en had 's avonds om half 9 een veulen). Kosten 20,- voor 15 strips en kun je zo'n 60x mee doen. :)

Van uiers moet je afblijven. Ze zitten niet voor niets dicht.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:26

Mijn idee. Uierontsteking ligt op de loer anders.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:32

Dat is een grote lariekoek.. En achterhaald. Ga het maar eens bij meerdere fokkers op bokt lezen en vragen die doen veel melktesten anders bestonden ze ook niet. Je miet natuurlijk niet met een super vieze had eraan gaan zetten. Als ik het goed heb staat er een heel stuk informatie op de site van shamal arabians

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:35

Toch zegt uier ook niet alles. Onze ene merrie had vol uier en duurde nog een week. Andere merrie had niet meer uier dan deze merrie op de foto tot een uur voor de worp.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 14:10

Mieperdepiep schreef:
Ik fietste gister toevallig langs jullie weiland dus heb even extra opgelet, ze leek mij niet of ze elk moment gaat bevallen. Gok dat ze toch nog wel een weekje of 2 nodig heeft. Het uier begint idd al wel mooi wat te vullen.

Stond ze ver weg og dichtbij? Als ze ver weg staat zie je amper dat ze een dikke buik heeft. Haal haar en de schimmel nog wel eens door elkaar als ze ver weg staan..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:12

Mooi zo'n gespikkelde uier.
We hebben zelf de merrie opgestald en er een camera op gezet. En dan iedere nacht om het uur op de telefoon kijken. Aan de uier te zien kan het nog wel een paar dagen duren maar het gaat niet altijd volgens de boekjes. Blijft spannend en altijd fijn als beide weer gezond staan.

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:17

ik volg je ook, ben zeer benieuwd.

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:00

NibbitLotus schreef:
Mieperdepiep schreef:

Stond ze ver weg og dichtbij? Als ze ver weg staat zie je amper dat ze een dikke buik heeft. Haal haar en de schimmel nog wel eens door elkaar als ze ver weg staan..

Ze stond op het smalle stukje, vlak bij de stallen. Lekker te suffen naast de bruine, dus ze was goed te zien.