Een kind krijgt een kind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maydine

Re: Een kind krijgt een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:52

Hoe is Iris de nacht door gekomen? Het wordt nu wel spannend he? Maart is aangebroken en de uitergerekende datum komt dichterbij... Ben benieuwd! :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 10:04

Iris heeft zich weer rustig gehouden, heeft zelfs minder gelegen vannacht, heeft veel hooitjes geknabbeld, haar banden worden wel slapper, waar ik gisteravond het idee had bij haar heupbotjes wordt het nu echte drilpudding.

Lissanfellow, je bent in de war :D Benthe is van Mel, die is wel gelijk met iris daar weg gehaald maar hier draait het om Iris :')
Dat is waar ik met iris ook bang voor ben Lissanfellow, dat opeens het uier volschiet en de boel op gang komt.
Die grote witte is Junita, haar grote vriendinnetje die zich nu een beetje als hengst gedroeg

peacehorses, ze staat onder de camera en de hele nacht door is er controle. ;)

Nog een naamsgenootje van iris, welkom x-Irisje-x

Angelique1990, dank je wel, het is een hele diverse kudde, allemaal verschillend van type en karakter maar ik ben erg blij met ze.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:40

Kun je wel rustig slapen de komende dagen/weken? :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 10:45

Nee rustig slapen zit er niet in, de wekker maakt me steeds wakker. :+ Maar geeft niks hoor, als het veulen er gezond naast loopt en het Iris goed gaat zijn we dat zo weer vergeten....oh nee, dan gaat het waken bij Viga beginnen. :=

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:53

Bassenqua schreef:
Nee rustig slapen zit er niet in, de wekker maakt me steeds wakker. :+ Maar geeft niks hoor, als het veulen er gezond naast loopt en het Iris goed gaat zijn we dat zo weer vergeten....oh nee, dan gaat het waken bij Viga beginnen. :=

hahahaha tja jij bent bij viga degene die gekozen heeft haar te laten dekken. Maarja, bij viga zal je je vast minder zorgen hoeven te maken over hoe ze door de bevallling komt en hoe het veulen eruit zal komen dan bij Iris. (al moet je natuurlijk bij elk paard blijven opletten)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:56

ik denk dat het bij viga ook wel weer spannend is hoor, esther je kunt beter de knop omdraaien en op de automatische piloot gaan ;)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 10:57

Helaas Browniee, ook bij Viga moet er goed gewaakt worden, twee jaar geleden heeft ze een zware bevalling gehad waarbij we met 2 man het veulen eraf hebben moeten trekken. Ik vind het bij Viga net zo spannend als bij Iris maar inderdaad, hier is bewust voor gekozen. Ik heb er ook geen problemen mee hoor, ik heb het er voor over, absoluut.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:58

Bassenqua schreef:
Helaas Browniee, ook bij Viga moet er goed gewaakt worden, twee jaar geleden heeft ze een zware bevalling gehad waarbij we met 2 man het veulen eraf hebben moeten trekken. Ik vind het bij Viga net zo spannend als bij Iris maar inderdaad, hier is bewust voor gekozen. Ik heb er ook geen problemen mee hoor, ik heb het er voor over, absoluut.

Ik vind dat Viga ook haar eigen kraamstal topic mag hoor! :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:07

Maydine schreef:
Bassenqua schreef:

Ik vind dat Viga ook haar eigen kraamstal topic mag hoor! :P

ja, dat vind ik eigenlijk ook wel :D

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:08

Het wordt spannend bij Iris, aan het waken zal het in ieder geval niet liggen!

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:20

Bassenqua schreef:

O dat wist ik niet, was het maar zo makkelijk dat je je nooit zorgen hoefde te maken.
Eigenaren van mijn verzorgpaard haden ook zelf een veulen gefokt en de bevalling kon niet beter verlopen, een rustige moeder die binnen no-time het veulen zonder hulp eruit had. Helaas hebben ze na bijna een jaar het veulen moeten laten inslapen...

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:50

Waarom moest het veulen worden ingeslapen?

Echt leuk dat zoveel mensen het hier volgen. Geboorte blijft altijd speciaal vind ik. Vooral als je er al eventjes naar uitkijkt :D woon waarschijnlijk heel wat kilometers bij je vandaag, maar toch voelt dit nu wel dichtbij!

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:04

Sanne135 schreef:
Waarom moest het veulen worden ingeslapen?
Echt leuk dat zoveel mensen het hier volgen. Geboorte blijft altijd speciaal vind ik. Vooral als je er al eventjes naar uitkijkt :D woon waarschijnlijk heel wat kilometers bij je vandaag, maar toch voelt dit nu wel dichtbij!

Ze had een hele erge vorm van zonne-allergie, het kleinste beetje zonlicht zorgde ervoor dat haar huid eruit zag als rauw gehakt. Als ze haar in leven lieten zou haar hele stal afgeplakt moeten worden en als ze in de wei mocht kon ze 's avonds erin, in de winter was dat dus lang. Maar in de zomer betekende dat dus dat ze 's avonds om 11 uur naar buiten mocht en de eigenaren voor 5 uur 's ochtends haar weer binnen moesten zetten. En toen gingen ze nadenken, wat als je je verslaapt in de zomer? En toen is ze op advies van de DA ingeslapen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:04

nouw..nog geen mini-iris? hihi en Viga ook spannend dus jeetje!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:06

He Browniee, wat naar. :( Dat is zo sneu.. onmogelijk inderdaad.

Wanneer is Viga uitgeteld dan?

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:15

Goeiemorgen, tuurlijk weet ik dat het hier om Iris draait, waarom ik toch Benthe heb opgeschreven := :') ...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:16

ohh spannend! Ik check regelmatig dit topic of dr al een beebje is, maar nu wordt het echt spannend!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 12:52

Lisanfellow schreef:
Goeiemorgen, tuurlijk weet ik dat het hier om Iris draait, waarom ik toch Benthe heb opgeschreven := :') ...

Omdat Benthe ook erg leuk is? :D

He Browniee wat een naar verhaal, nog nooit gehoord dat een paard zonneallergie had, sneu hoor.

Viga krijgt ook haar eigen topic, heb net tijdens het wandelen met de honden in het bos al lopen prakizeren hoe of wat.

Sanne 135, Viga is uitgerekend op 10 mei. haar vorige dracht duurde maar liefst 350 dagen, mag toch hopen dat ze dat nu niet doet.

Sparky10, nee helaas nog geen mini Iris, zou me wel rot lachen als het echt een kopie van iris wordt. :)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:55

Zetten we ook in de agenda! Haha

Pffff. Was er maar een manier om het veulen sneller te laten komen, al zou ik dat niet doen denk ik, ben toch wel een voorstander van natuurlijke praktijken :+

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 13:02

Het veulen van Iris mag van mij nu wel komen hoor, ben erg nieuwsgierig wat ze aan het kleien is geweest daarbinnen.
De kleine van viga moet nog maar even binnen blijven, daar komt niks goeds van als dat nu al geboren wordt. Ze zit nog niet op de 300 dagen. ;)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:04

Ik ben ook zo benieuwd hoe het veulen eruit ziet! Maar hoop vooral dat het gewoon gezond is. :)

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:14

ik vind, ondanks dat Iris er op de eerste foto er niet zo goed uitziet en op de tweede foto toch al een heel stuk beter, dat ze een heel mooi paardje is met een aparte kleur. Ik denk dat er een mooi veulen uitkomt, zoniet dan wel heeeeeeeeel lief

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:17

:j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 13:18

Haar kleur is zeker apart en een klein raadsel voor de NAS fokkers, nog steeds niks gehoord van haar kleurentest helaas. -O-

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:22

Dat is wel jammer... Dan is het gewoon de iris-kleur haha. Weten jullie al een naam?